Alla inlägg under augusti 2008

Av Lina - 29 augusti 2008 22:09

Vi har kommit hem i sakerhet och har aven flyttat in i det fantastiska, nya huset, tihi!! Jag ska beratta ALLT om resan pa Kauai, som var den basta resan i hela varlden! Men det far jag gora nar jag har mer tid.. jag har tonvis med videos och bilder!


Nu har skolan borjat igen.. och allt ar toppen! Det sker fortfarande lite smaandringar i schemat mitt, sa jag vill inte lagga upp an vad det ar jag kommer studera, men en sak kan jag beratta och det ar att det kommer bli MYCKET plugg nu i host. Men saker som jag tycker ar intressant och roligt, sa forhoppningsvis blir det inga storre problem mer an att jag kanske inte kommer kunna halla mig sa brun som jag skulle onska :D


Ett av amnena som ar sakert att jag har kvar ar iaf JAPANSKA! Pa lektionerna kan jag inte sluta flina for jag tycker det ar sa fantastiskt kul. Vilket helt underbart sprak. Det ar dodssvart och jag kommer behova plugga ihjal mig, men det ar helt sinnessjukt roligt att lara sig. SA.


Aterkommer.

Av Lina - 15 augusti 2008 01:24

Mer peppad gar det inte att bli. Vi har nu packat in ALLT vi ager i en av bilarna, och har aven packat ryggsackarna vi kopte igar, hoho. De ar precis hur coola som helst med massa tuffa fack, och helt klart ett av vara basta kop har pa Hawaii, haha... eller a... ett av de roligaste kopen iaf! Nar vi kommer tillbaks flyttar vi in i nya huset. Idag tar vi aven farval av allt folk... det kommer nog ga bra. 


Inatt bar det av till flygplatsen 03.00 Kauai, har kommer vi. Haha!! :D 


So long suckers!! Moaha! :P 

Av Lina - 13 augusti 2008 00:53

Nar jag har som mest plugg liggandes over mig, tar jag tag i ALLT annat, mer eller mindre viktigt/oviktigt, som behovs goras. Blogga ar det enda som star kvar pa listan, sa da far jag val ta och gora det lite snabbt innan jag borjar studera.


I veckan aker allt sommarfolk hem :(. Det ar JATTEtrist. Vi har verkligen lart kanna nastan alla som varit har under sommaren, och aven massor med folk som varit har innan, men som vi inte tagit tag i forran nu. Det har varit hur roligt som helst. Vi vill leka med alla sa mycket som mojligt nu sista dagarna, men det ar lite stressigt. Vi jobbar ju, sen har jag ett gigantiskt prov imorn (jag har fatt 100 personbeskrivningar pa snubbar ur mormons bok, och aven en lista med 100 namn, jag ska para ihop dem, och sen memorisera dem tills imorn.. haha.. precis..), + att vi ska flytta ut pa torsdag, och att vi ska aka till Kauai (en annan o) fredag TIDIGT pa morgonen. Det ska bli SA roligt. Vi kommer vara borta i 10 dagar och bara luffa runt pa med en liten ryggsack. Sova pa strander... ga till vattenfall och annat skoj. Hoho. Svinkul.


Senaste aventyret vi var pa var nar vi gick till Sacred Falls igen med lite pojkar som inte hade varit dar annu. De ar alla yngre eller lika gamla som oss, och vi ar val kanske mer som deras storasystrar, haha, men de ar helt underbara. Sa klockrena. En snubbe, Chris (som aker hem :() paminner jattemycket om bade Danne och Jonis till sattet haha. Sa jag diggar honom stenhart. Han ar sahar.. "skum".. och lite smadryg.. fast skitrolig, och allt han sager ar bara.. a.. hur roligt som helst. precis. Iaf! Lagger upp en liten bild fran vattenfallet sa ni far nat att titta pa.

Av Lina - 8 augusti 2008 07:40

Jag sag att jag hade tre tennisbollar. Vad kan man gora med TRE tennisbollar? Jag har alltid tyckt att jonglera verkar som en kul grej, men jag har aldrig kunnat. Jag provade en gang att jonglera i hogstadiet, i gympasalen, med min kare van Carro, som jag minns det sprang vi over hela salen med bollarna HOGT i luften och a... precis... jag klarade aldrig av mer an ett varv.


Jag tog med bollarna till stranden, och nar Linnea och jag pratat ett gang timmar kande jag att det var dags att ta tag i jonglerandet. Jag holl pa ett ratt bra tag pa stranden, fortsatte nar vi kom hem tills jag kande att jag hade koll. Nu ar det snart dags att ta tag i saken och blanda in en fjarde boll. Kanns omojligt, men jag aterkommer, heja garna lite. 

  

Av Lina - 7 augusti 2008 03:20

Av Lina - 7 augusti 2008 02:05

Av Lina - 7 augusti 2008 01:44

Av Lina - 7 augusti 2008 01:29

Ovido - Quiz & Flashcards