Alla inlägg under mars 2008

Av Lina - 27 mars 2008 01:33

Da har det varit helg igen. Den har helgen var det under bade fredag- och lordagkvall "culture night". Jag kan inte pasta att det var sarskilt roligt. Jag kan till och med saga att det var trakigt. Vi har ca 40-50 olika klubbar har pa skolan, och alla klubbar som representerar en kultur skulle framfora nagot som har med kulturen att gora. Personligen var jag makta imponerad av Japans framforande och aven av Hawaiis. Det trista ar ju att jag och Linnea kunde varit med i Japans framtradande om vi bara hade gatt pa ovningarna :P. Vi ar ju med i massa klubbar, det ar bara det att vi inte har kant for att ga pa nagra ovningar infor den har kulturkvallen. I vilket fall. Varje klubb fick 8 minuter, och det kan latt bli alldeles for langt... och det blev det.


Fredagkvall nar vi gick in i CAC (byggnaden dar vi har de flesta stora eventen) oppnade jag dorren pa min langta och den gick sonder lite latt och blodde under storre delen av kvallen :)... det roligaste var att pa lordagen, nar vi smet ifran kulturkvallen pga tristess och istallet dansade och spelade basket pa parkeringsplatsen alldeles barfota, skrapade jag stortan i asfalten och flakte upp lite harlig hud och blodde en hel del da med. Helt klart komiskt.


I lordags var vi borta heeela dagen. Vi tog lilla bilen och akte till Kailua. Vi shoppade loss skulle man kunna pasta... haha. Hemskt roligt :D


I sondags madde linnea skit och jag var inte heller pa topp. Vi hade dock bestamt att vi skulle kaka paskmiddag med lite vanner och efter det dra pa Flow Ride konsert. Efter mycket trevlig middag tog vi bilen till stan. Eftersom vi tog Linneas bil pa lordagen var det tydligen min tur att kora min bil. Det jobbiga var ju att ingen hittade dit vi skulle sa vi virrade runt i Honolulu ett bra tag innan vi hittade pipeline cafe. Kan verka trottsamt men det gjorde faktiskt inget. Som tur var kunde folket dar bak kolla pa film :). Val framme insag vi att Flow ride inte skulle kliva pa scen forran 1.00 pa morgonen, sa vi bestamde oss for att ata lite och sen aka hem. Planeringen var som ni marker inte genoford av mig och Linnea, utan av dem vi akte med. Vi blev ju bara medbjudna lite hastigt.. De hade ju noll koll... Trots att vi inte stannade och sag konserten kom vi inte hem forran tva pa morgonen och Linnea borjade jobba 6.00 samma morgon :P.


Hela mandagen var vi bada katastroftrotta! Skola hela dagen och sen danstraning hela kvallen. Vi hade rep pa scenen for en gangs skull. Det blev sent den natten ocksa..


Antligen tisdag! Upp tiiiidigt pa baskettraning. Sen dags for kvalitetstid. Eftersom vi numer har bilar blev det till att spendera tisdagen pa Sunset Beach istallet for bikini beach. Vagorna var sa gigantiska att vi inte ens vagade bada. Haha. Fattar ni det eller? Vi duschade nar vi blev varma istallet.. vi tittade pa vagorna, men vagade inte kliva i vattnet. Knasigt. Vi motte tva polare fran var forsamling som surfade galet och fragade om vi inte ville testa lite... det ville vi faktiskt inte... men det var ok att titta nar de surfade :). Forra veckan dog forresten en 21-aring pa Pipeline. Surfning ar faktiskt mer hardcore an vad man tror...


Tisdagkvall, alltsa igar, akte vi med 6 flickpolare till Pipeline cafe igen! Den har gangen var det dags att dansa :D. FETT kul. Himla flummigt. Riktigt skona brudar :). Jag korde aterigen.. och det var lite halvtungt dar sista biten pa vagen hem. Vi kom hem strax efter 4 pa morgonen. Idag ar det Holiday, sa det gor inget att vi kom hem sent :).


Eftersom jag aldrig pluggar under veckorna har jag spenderat hela dagen har i biblioteket. Jag skriver pa min nedrans research paper. Har iaf nu fatt ihop 5 sidor pa 3 timmar sa jag ar ratt nojd... Mycket kvar dock... loser sig sakert :)

Av Lina - 25 mars 2008 21:55

Av Lina - 22 mars 2008 02:31

I fredags, forra fredagen, sa gick vi pa finalen av talangshowen som var dotrist forsta halvan eftersom vi redan sett alla de numrena forut. Sen kom det en massa skona dansnummer vilket var kul! De som var helt klart bast tog aven hem segern, harligt, for sa ar inte alltid fallet. Det var na skona snubbar som gjorde en klockren danskoreografi! Har snackar vi talang…

Efter det var det dans har pa skolan, och det var riktigt kul, for alla var dar. Party, party.


Lordag var ingen kanondag vadervis, sa efter frukost blev det inhandling av ingredienser till bullar! Vi har ett kok har i var ”hale”, ett tomt kok, alltsa finns inget som man behover nar man ska baka, eller gora nat annat heller for den delen… vi kopte en bunke att blanda ihop ingredienserna i, och mamma hade varit sa sot och skickat bland annat en mattsats, sa det hade vi iaf! Aven engangsplat inforskaffades! Som kavel anvande vi var myrspray-flaska inlindad i en plastpase, och nar vi skar degen for att gora bullarna anvande vi ett knivblad som jag hittade slangt i ett horn :D Precis, finns massor med snilleblixtar att tala om, men nog om det. Nar vi satte pa ugnen bolmade det svart rok at alla hall och kanter, sa vi stangde av och diskade ur hela ugnen. Efter det var roken inte svart, men luktade fortfarande illa. Detta resulterade i bullar med en eftersmak av skabbig ugn. Bullbaket tog hela dagen, och for eftersmaken att forsvinna tog det annu en dag. Ratt gott blev det tillslut! Fast vi hade det lite val mycket pa det torra eftersom bullarna var tvungna att chilla galet pa vart rum i vantan pa att bli uppatna.


Lordag kvall blev det party pa en range i en liten laduliknande sak som stod dar mitt ute i ingenstans. HOHO. Vi fick skjuts med lite random folk jag flirtade in oss hos (ratt stolt eftersom grabbarna som korde redan hade varsin date, och anda garna trangde in bade mig och linnea trots att vi inte fick plats :P). I vilket fall kom vi fram och hittade ladan fullproppad med folk i neonfargade klader och helt ritade pa med specialpennor, och ett band som var i full gang med spelning. Efter det var det party, party igen! SJUKT roligt ska ni veta. Haha. Efter massor med dansande fick man gora en hinderbana om man ville som var skitsvar och avslutades med att man skulle hoppa over lite harlig eld och grejer, dumt om ni fragar mig, men iaf, och han som vann fick en surfbrada :D Kvallen blev sa lyckad att man inte visste riktigt vart man skulle ta vagen.


Sondagen bjod pa stavskonferens. Efter det var det antligen dags for oss att aka och plocka upp Linneas Mercedes :D Vi hangde i Honolulu nar vi anda var dar, och slappte av Bens storebror pa flygplatsen och tog farval. Adjoss, dig kommer vi aldrig traffa igen. Skumt… Sen blev det till att aka hem med nya bilen :D Haha. I tisdags kom Lance och lamnade min bil ocksa, sa nu har vi bada varsin sprillans ny sak att glassa runt i.


Veckan overlag har bjudit pa mycket tennisspelande. Jag vann over Thom i mandags… och det blev ett valdans liv. Han var upprordare an upprordast, och tennispojkarna tyckte det var helt otroligt roligt. Thom ar namligen ocksa med i tennislaget, men skillnaden mellan honom och alla andra ar att han ar dar for att han enligt coachen har potential, medan de andra ar akta skickliga pa riktigt. Vi spelade igen igar da Thom vann forsta setet, och jag andra… fast han tyckte inte att det andra direkt raknades for han var trott osv., och fran borjan sa vi inte att vi skulle spela en HEL match. Folk i krokarna, tennisfolket, tycker inte att det ar avgjort riktigt annu dock, far se om det blir na mer spelande… Spelade aven tennis med Matt i osregnet, vilket var svart men riktigt kul :D


Ok. Jag tror detta kan racka faktiskt. Vi har massor med planer nu i helgen… och det ar ju pask och allt. Och jag ska ha skrivit mitt rough draft till min research paper pa mandag. Hoho.. inte borjat annu. Men det kommer… det kommer… Jag lever och mar bra for er som undrar det ocksa. Vill ni smaka pa livet kan ni ju alltid svanga forbi :D

Av Lina - 21 mars 2008 22:30

Det kommer mer bilder och mer text inom kort. Vi har fullt upp har borta :)

Av Lina - 13 mars 2008 23:00

Ben Stevenson i pojkarnas tennislag har sin storebror har pa besok, Luke Stevenson, som gar nagon sorts fortografutbildning av nagot slag. Han fragade oss redan forsta dagen om vi ville hjalpa honom med ett projekt och bli lite kort tagna pa, men vi sa typ nej.


I sondags fragade han oss om vi inte kunde stalla upp och folja med pa en liten "photo shoot". Va? Nej. Vada for "photo shoot"??? Efter massor med om och men sa vi iaf att vi kunde stalla upp. Han ville att vi skulle ha somriga klanningar pa oss... Nasta dag, mandag, kom Luke och Tommy och plockade upp oss klockan 17. Jag har aldrig kant mig sa obekvam i hela mitt liv, kandes precis stortlojligt. Han hade valt ut en strand och sen placerade han ut oss dar han ville ha oss och sprang runt och fotade. Obekvama med hela situationen som vi var, sa skrattade vi mest och var inte sarskilt duktiga modeller alls. Men han blev riktigt nojd, sa efter det grillade vi och chillade. Bilderna ar for stora sa jag kan inte lagga upp dem har... for det andra vet jag inte ens om jag far lagga upp dem, for att han ska ju anvanda dem i en tavling i skolan, alltsa vill han inte ha dem "cirkulerandes" pa internet. Men vi tog nagra plojbilder efter, och de kan jag ju lagga upp. Ska bara forminska dem forst... nangang under veckan antar jag... Det var iaf lite komiskt. 


I tisdags hade jag en "Source comparison essay" att skriva... istallet akte vi till stranden och det blev stressigt sa jag hann inte skriva ut allt jag behovde for att kunna skriva uppsatsen, sa det blev bara chill. Efter stranden kom vi tillbaka och tittade pa lite tennismatcher.Det ar precis hur kul som helst att kolla pa tennis, speciellt nar man ar som en svamp och suger upp precis allt man ser for att tappert forsoka apa efter, och nar man kanner dem som spelar. Efter tennistittandet blev det en lite tripp  till ett rakstalle dar vi bestallde en harlig raktallrik. Hoho. Sen akte vi hem... och sa spelade jag tennis fran 19.00 till 22.45 ungefar. Superskoj. Gjorde illa vristen pa basketen tisdag morgong dock, sa all den dar tennisen kande jag pa onsdagen (igar), och kunde inte vara med pa tennislektionen utan fick leka coach istallet :D


Igar kvall jobbade jag och kampade med min uppsats. Sen blev det sova.


Idag har jag nastan blivit klar med uppsatsen, wohoo! Och ska snart kila pa lunch. Ikvall har jag formodligen planer... men berattar om det i efterhand...


Basket ar kul horrni. Och jag har insett att alla inte ar sa fantastiskt duktiga som jag trodde, sa ni behover inte vara oroliga att jag ska vara alldeles totalkassast. For det andra fick jag en basketboll i nyllet som slog ut ena linsen, hoho, har aldrig hant forr, sa latt vart. Fick inte sa ont i huvet, men lite i nacken dock... blir nog bra snart. Idag har vi danslektion, och vi ska typ ha audition. var larare ska se om vi far vara med i alla danser vi vill pa uppvisningen som kommer ga av stapeln 1 april. Jag som ar halt och har nackont ar lite nervos infor detta... men hoppas hon ar lite forstaende. Tveksamt.


Gott folk. Livet leker.


PS. Pappa. Nya terminen har inte borjat an, bara det att badminton bara varade under ett block av terminens tva, och basketen likasa, alltsa bytte de av varandra :)


Christian. Du har ratt. Beckhams tatueringar ar inte de hetaste. Det drar ner helhetsintrycket, fast helhetsintrycket ar fortfarande toppen ;)


Bilder kommer... 

Av Lina - 10 mars 2008 21:00

Vilken vecka horrni. Vadret ar sa klockrent nu for tiden att man inte riktigt vet var man ska ta vagen. Solsken och varme varje dag och det ar precis hur underbart som helst.


Nu har basketen satt igang! Haha! Det ar precis hur roligt som helst. Det ar cirka 20 killar, varav 5 av dem spelar i basketlaget har pa skolan, och resten av dem ar de som ar snappet samre sa att de inte far vara med i laget, men som anda ager sonder ratt hart. Sen har vi 4 tjejer som spelar i tjejernas basketlag pa skolan. Och sen har vi mig ocksa :D Sa sjukt klockrent. Jag alskar det. Jag kommer ju garanterat att lara mig mest och aven utvecklas mest under den har perioden iaf, vilket kanns kul :D. Det som ar lite halvjobbigt men anda komiskt ar ju att jag ar sa knapp nar det kommer till hoger och vanster. Jag har ju da aldrig skjutit en basketboll som man ska skjuta, alltsa med en hand och sen stotta lite latt med den andra. Sa jag visste inte vilken hand jag skulle valja, eftersom varje gang jag testar nat nytt sa vet jag inte sakert om jag ska anvanda vanster eller hoger for just den saken. Jag sa det till coachen och han bad mig gora lite oliak saker for att kolla laget. Han sa att jag helt klart ska skjuta med hoger hand. Haha. Det ar ju sa lustigt! Jag ar ju vansterhant... och kanner mig mycket mer bekvam med att dribbla med vanster tillexempel. Jag och Linnea hittade en skon basketboll for ett tag sen, sa nu anvander jag en hel del av min fritid till att ova pa att fa in en stilig och korrekt skjutrorelse. Det ar fantastiskt roligt detta...


Veckan var fylld med plugg, strand, dans och mat. Pa fredag kvall var det "you got talent", och det var sa kul for domarna var liksom stenharda haha. Trots att det var elever fran skolan som sjong och dansade och hade sig, och larare som var domare. "When you started to sing, I wanted to cry, and not because it was beautiful". Det var lite for mycket snack mellan nummer osv, sa blev lite langttrakigt, men det var skoj. Efter det akte vi med nagra polare till en hemmafest och dansade. Det var kul fast smalamt for att musiken var for lag.


Lordag morgon at vi frukost med tennispojkarna 9.00 som planerat. Efter det kilade vi med samma gang till Waimea beach som ligger 25 minuter bort. Vi hade en heldag pa stranden som var alldeles underbar. Vi badade, hoppade fran klippan, sag och simmade med tre havsskoldpaddor :D Vi trodde de skulle ha ihjal oss nar vi stod ihoptryckta pa en liten "sten" i vattnet nar en vag kom och tog med sig skoldpaddorna och slog av oss fran stenen. Jag klarade av att stanna kvar forsta vagen, men andra kunde jag inte halla mig kvar pa stenen trots att jag hade ett krampaktigt grepp haha!! Sen sag vi tva stooora valar ocksa. Men de var lite langre ut. Pojkarna hade med sig en slack line som de spande upp mellan tva trad och sa gick vi balansgang :P Det var ocksa kul... men SVART. Tommy och Matt hade parkerat bilarna vid ett naturreservat typ, och dar hittade vi ett gigantiskt trad som linnea klattrade i, men jag kom bara en meter och sen sag jag ett spindelnat, freakade, och stannade kvar pa marken istallet. I samlad trupp bestallde vi smoothies och det var mums.


Pa vag tillbaka bestamde vi oss for att aka till Honolulu, kaka middag, och sen ga ut och klubba. Grabbarna gav oss en timme for att gora oss i ordning, vi lyckades och var stolta hehe. Val i Honolulu strosade vi runt och lekte lekar. Vi at pa Planet Hollywood och lekte lite till. At cheesecake pa det vanliga stallet :P, och sen gick vi till ett utestalle och dansade som tokar hoho. Det var sa skont att ha med sig sex grabbar, for da var det inga slisk som kom och forsokte sig pa nat inte. Det var verkligen en TOPPENdag. Vi missade andra delen av "you got talent",.. vilket var lite synd, men som tur ar kan vi se finalen som ar pa fredag :).


Vi planerar aven att spela in en skrackfilm med tennisfolket. Far se hur det blir med det. De ar sa skona for de ar ett bamsegang med sota och stortskona pojkar som ar 18/19 hela bunten, och ska pa mission i sommar. Sa deras theme song "Don't wanna be in love" passar aven oss perfekt, och vi kanner att det ar valdigt skont att hanga med dem just pa grund av den anledningen :P. Tommy, en av grabbarna, fick sin kallelse till mission i lordags! Sa han oppnade den pa stranden och hade hela slakten med pa allas mobiltelefoner hehe. Han ska tjana i Dominikanska Republiken! Haftigt.


Idag ska vi pa aventyr.. haha... jag berattar mer om det sen. Far se om det blir av. :P

Av Lina - 4 mars 2008 02:20

Shablaboff!


Gott folk. Det ar sa tokigt varmt har nu, och det ar inte ens var annu. Jag vet inte om jag kommer orka varmen under sommaren. Vad ska man ha pa sig?? Som tur ar har jag och Linnea lagt vart schema sa att vi under varterminen (som borjar i maj) har alla lektioner pa mornarna. Tidigt! Da blir vi fardiga med skolan runt 10.00 varje dag, och da ar det bara till att kila till stranden. Sa antar att det ar ok att det blir varmare... 


Jag ar inte brand langre, kanns skont. Ansiktet har flagat bort helt nu sa jag ar sjukt laddad infor morgondagen. Tisdag pa stranden som ni borde veta vid det har laget. I helgen blev det strand, jobb, jattemumsiga smoothies pa ett stalle dar vi stotte pa ett helt gang med svenskar, och filmtittande i bil i odemarken, under trad ute i morkret och aven i Linneas sang. Nar vi kollade pa film i pojkarnas cab i "odemarken" satt vi och tittade pa stjarnorna ett tag efter filmen (som ar sjukt manga och syns tokigt klart har i Laie) och javisst, vi fick ett stjarnfall! Linnea rakade titta bort just da dock, haha... lite kul eftersom hon aldrig i sitt liv sett ett stjarnfall.


Jag hade idag en presentation i engelska och lamnade aven in min "annotated bibliography" for my research paper. Jag ar sa sjukt stolt! I morse hade jag inte gjort nat av det, men sa lyckas man fa till det under formiddagen anda. Harligt! Varfor ska man plugga idag nar man kan gora det imorn? Va? Precis. Jag och Linnea lever slaviskt efter svaret att det inte finns nagon anledning alls.


Ikvall har vi hand om leken pa FHE, family home evening. Eftersom det ar flera timmar kvar tills dess har vi annu inte bestamt vad vi ska gora. Men det blir sakert alldeles fantastiskt. Som ung kvinna i handens forsamling fick vi av vara ledare lara oss att vi inte behover forbereda oss mer an en timme fore sjalva framtradandet. Och det blev ju alltid sa bra. Vi (jag och linnea, om ni inte forstatt att det ar vi som chillar galet har borta) pratade for ett tag sen om alla vara projekt i UK, och att vi saknar det riktigt mycket. Tjenare vad vi hade kul. Tack vare basta ledarna i varlden... och ibland ovade vi ju faktiskt ratt mycket... alla ganger var det dock garanterat NI som gjorde mesta jobbet!   


GROTH! Det var helt klart tusen ganger battre att jobba med er an i kafeterian. Vilket formodligen inte ar sarskilt overraskande. Jag jobbar med Filipe som ar laskigast i hela varlden. Nar jag springer runt dar tanker jag pa er, och ni ar himla mycket trevligare (an den laskigaste personen i hela varlden :P) kan jag ju tala om. Inte lika manga fikaraster heller... :)



Ovido - Quiz & Flashcards