Alla inlägg under december 2008

Av Lina - 17 december 2008 02:40

ANTLIGEN var sista dagen kommen av evigt pluggande! Den har terminen har varit helt galen for lina som har spenderat mycket tid i biblioteket och inte alls tillrackligt med tid pa stranden. Jag var sa taggad over att ga upp och ta mitt sista final exam som startade klockan 07.00 forra torsdagen. Det hade osregnat och askat hela natten, mycket mysigt, men inte fattade jag forran jag tog lilla bilen till skolan att det var OVERSVAMMAT overallt! Haha. Jag kom knappt fram med bilen och det var poliser overallt som dirigerade trafiken i det kraftiga regnet. Jag tog mitt test, och nar jag var klar kunde jag omojligen kora tillbaka i regnet sa jag vadade hem i osregnet i 20 minuter. SA kul. Mindre kul nar man sag alla hus och hem som var fyllda med atminstone en halvmeter vatten. Jag hade pa sina stallen vatten upp till rumpan dar jag skutta fram. Sen dess har det i princip osregnat och eftersom jag mestadels pluggat under hela terminen kanner jag mig tokigt blek och har lite angest over att aka hem till Sverige och se ut precis som.. som ni gor helt enkelt. Det ar ok dock. For det var en mycket intressant erfarenhet att vara med om oversvamning. Vi har aven haft bilolyckor som orsakat vagproblem och tvingat oss springa i natten i osregnet for att kunna ta oss hem och hamta AVA biljetter och ta oss till konserten.. det har varit elavbrott lite da och da.. och.. a.. alltsa.. massor med drama har sista dagarna :D


Vi har aven varit pa en hel del surfartavlingar INNAN regnet kom. Pa eftermiddagarna efter skolan akte vi nagra ganger och tittade pa diverse varldsmasterskap i surfning pa Sunset Beach och Pipeline. SA roligt. Jag onskar att jag visste mer om surfning :)


Min julklapp till er kara lasare ar att jag kommer hem med en mycket svag solbranna som kommer fa alla att kanna sig som om de nyligen kommit hem fran Hawaii :D

Av Lina - 16 december 2008 03:47

Linnea och jag sag AVA i fredags och det var GRYMT. De spelade pa Pipeline Cafe och vi dansade som galningar. Jag maste erkanna att vi i princip sag hoga ut nar vi dansade runt, och det trodde alla runt omkring ocksa haha. Vi var de ENDA som dansade/hoppade. Alla andra var LAMA. Vi agde sonder tillsammans med AVA helt enkelt ;P

Av Lina - 16 december 2008 03:46

Vi har tagit farval av ett gang vanner redan.. de flesta. Det ar helt osant sorgligt och tararna forsar saklart. Har har vi skaffat tonvis med vanner for livet over hela varlden.

Av Lina - 16 december 2008 03:44

Av Lina - 16 december 2008 03:43

Haha.. Trots att jobb alltid ar jobb sa hade vi anda kul. Grymma jobbarpolare och sen har vi ju varandra, Linnea och jag, och vi har alltid kul ihop :)

Av Lina - 16 december 2008 03:40

Roligaste danspartyt EVER! Haha... Och vart sista.. med dessa UNDERBARA manniskor. Roligast att parta med.. sa skona och alla dansar som galningar. Ingen alkohol forstass :)


Jag kommer nog lagga upp lite fler bilder.. eftersom detta bara ar tva sma.

Av Lina - 5 december 2008 00:18

Det var ju thanksgiving forra helgen... vilket var MYCKET trevligt. Vi akte hem till en local van som bor pa andra sidan on, och sa spenderade vi helgen dar med ett gang andra vanner och hela hennes familj. Vi lekte lekar.. spelade basket, amerikansk fotboll, kort.. sen stod vi pa hander.. hoppade.. och.. akte skridskor. Juste. SEN at vi aven MASSOR med mat. Mysigt vader var det ocksa!


Forresten... som ni ser pa hoppbilden tar ju Sweden hem vinsten alla ganger over amerika.

Ovido - Quiz & Flashcards