Alla inlägg under januari 2008

Av Lina - 31 januari 2008 06:31

Da var det dags igen! Garreth kom akandes pa Gabes motorcykel och vackte mig dar jag lag och halvsov i solen i graset utanfor var hale. Gabe kom en minut efter med bilen. Vi skulle plocka upp en polare till Gabe och Garreths syster, sen alla surfbrador. Efter det skulle vi kila till Castles och surfa! Tydligen ett mycket bra nyborjarstalle med ytterst lite rev. Jag var taggad som aldrig forr! Linnea lite mindre taggad for att hon fortfarande har ont i sina fotter efter var lilla utflykt till geton. Jag har ont i ena foten, men det ar inte sa farligt. Linnea akte bak pa motorcykeln med Garreth de tva forsta bitarna. Sen fick jag ocksa aka med! Haha, det var kul. Inte jattebra kanske att aka i badklader utan hjalm kanske... men Garreth ar ju trots allt samma snubbe som raddade mig nar vi skateade, sa jag kan ju inte forlora fortroendet for honom hux flux utan anledning. Vi chillade lite i en surfaffar dar de plockade upp en brada.


Det regnade och blaste ratt mycket nar vi val klev ur bilen framme vid stranden. Vi kilade ner med vara brador till vattnet och var precis superredo att borja. Innan vi hoppade i var vi tvungna att bevisa att vi visste hur man skulle sta pa bradan osv. Vi ovade aven lite pa hur man skulle komma upp staendes. Direkt nar vi gick ner i vattnet kom SOLEN. Det var supervarmt och harligt. A sicket blatt vatten! Underbart! Plus att det ar varldens basta kansla att chilla runt pa en surfbrada. Det var jattestromt sa det var sjukt jobbigt att halla sig kvar pa det stallet dar vagorna "break", och det var svart att fanga vagorna. Det ar ju helt klart det som ar svarast... eller, hittills haha. Att ens komma med vagen, for nar man ser vagen komma sa maste man hinna vanda och borja paddla innan det ar forsent. Jag fick val kanske 3 vagor helt ordentligt, och vi var ute i tva timmar! Precis. Inte sa latt nej. Men det var typ det haftigaste jag vart med om, nar man verkligen akte med vagen. Da var jag dock alldeles for glad och fick hjarnslapp, sa jag stallde mig aldrig upp ordentligt haha. Nar vi val bestamde oss for att aka tillbaka och kom in till stranden borjade det regna. Och det var sa harligt, for dar stod vi och duschade (i duschar pa stranden) i osregnet! Tihi. 


Vi kom tillbaka i perfekt tid till middagen. Vi kakade snabbt middag och sen kilade vi faktiskt till templet. Det var forsta gangen vi var i templet har pa Hawaii. Ja.. vad ska jag saga. Grymt. Fint tempel.


Efter detta gick vi till japanesklubben, och den har gangen fick vi lara oss det japanska alfabetet "hiragana"! Fattar ni eller! Hoho! Vi fick lara oss hur man skulle skriva varje tecken, och ja... haha. Det var kul! 


Sen var det dags for danstraning... SENT. Vi var trotta men gick anda. Val hemma klockan 00.20 kom vi pa att vi hade lite laxor att gora ocksa... men det fick vanta. Vi sov.


Idag skrev jag klart min uppsats under mitt "tva-timmars-hal" som jag har varje mandag och onsdag mellan lektionerna. Jag skulle egentligen under den tiden aven last andra kapitlet i tennisboken, men det hindes inte. Tennisen va kuuuul. Polynesian drums va kuuuul! Engelskan va sa kul som det kan bli antar jag. Idag har jag bara pluggat. Tro det eller ej. Sitter i biblioteket nu faktiskt. Har en hel del att gora. 


I mandags forresten sa tittade vi pa en film efter skolan. Den va kass. The heartbreak kid eller nat hette den. Vi skulle sen ga och lamna tillbaka den, da vi stotte pa Brennan, Linneas favoritalskling, som sa att vi fick lana hans bil om vi ville. Det slutade med att Linnea korde, jag satt bredvid fram och Brennan dar bak hehe. Han vagade inte slappa ivag oss sjalva...  


Gott folk. I'm in paradise.

Av Lina - 29 januari 2008 08:44

Ja ma de leva, ja ma de leva, ja ma de leva ut i hundrade ar!

Ja visst ska de leva, jag visst ska de leva, ja visst ska de leva uti hundrade aaaar!! :D


Nu ar ni precis huuur stora som helst. Unga man snart. Hela 11 bast. Det ar verkligen inte tokigt. Hoppas att ni far en toppenfodelsedag och att familjen dar hemma tar hand om er ordentligt! Grattis Jolle och Bastis! 

Av Lina - 28 januari 2008 07:46

Vi agde dansgolvet i fredags... som vanligt... :P Ne, men det var kul. Inte alls lika kul som nar det var dans i "the little circle" men det var kul. Storsta skillnaden var val att det inte var lika bra musik.


I lordags formiddag pluggade vi faktiskt! Tro det eller ej. Jag har en fet uppsats som jag ska lamna in imorn, och jag hade inte ens borjat. Jag satt hela formiddagen och forsokte bestamma vilken av texterna jag skulle skriva om och vad jag skulle ha for "tes" och blabla... Sa jag borjade aldrig skriva. Skrev dock hela uppsatsen idag under sakramentsmotet, sa det loste sig :P


Efter pluggandet borjade vi moblera om i vart rum. Men nar alla mobler stod huller om buller, och vi var for trotta for att fortsatta sa ringde vi Mike istallet, och tog en tripp till en strand. Nar vi kom till stranden bestamde vi oss for att ga ut till "Goat Island". Man kan simma over, men vagorna sveper nog bort en lite, sa vi gick over korallrevet istallet, som ar ett ratt vanligt aventyr for folket har. Saken var att man da alltid har skor pa sig, for att, ja, det ar inte jattesvart att rakna ut att man behover skor for att ga pa korallrev. Vi hade inga skor, men vi gick anda. Det var tokigt kul. Vi tumlade runt bland vagorna och skar upp fotterna. Saken ar den, att precis dar man tar sig over ar det grundare an overallt annars, vilket resulterar i att vagorna mots, alltsa, det kommer vagor fran bada hallen, sa det blir extra lurigt att ga dar. Extra roligt! :D Det tog typ 20 minuter att ta sig ut till on. Pa on chillade vi galet. Varsta coola stallet. Det fanns tva sma sandstrander och sen naturreservat... och "korallberg". Det var som korall fast ovanfor vattnet. Delar av on sag ut precis som Mordor i Sagan om ringen :D Vagorna dar ute var jattestora! Verkligen jattesynd att vi inte hade kamera, men inte det lattaste att ta sig ut dit utan att kameran blir blot.

Vi hittade aven en skoldpadda som lag pa stranden. Den var jattestor! Fast den var doende, sa det var ju mest synd om den, och lite halvackligt. Kul anda att ha sett en skoldpadda. Linnea hittade massa snackor... vi spelade aven paddle ball... och ja. Sen efter nan timme "gick" vi tillbaka. Val hemma tvattade vi vara sar och gick sen haltandes till middagen.


Mobleringen av rummet fortsatte sedan. Moblerna ar sa sjukt tunga! Vi ville flytta pa typ allt, och alltsa.. det var ju varsta traningspasset! Det roliga var att vi anstrangde oss som aldrig forr for att Linnea ville att hennes sang skulle sta pa ett speciellt satt. Hon ville att sangens ena ande skulle vara at ett visst hall, bara for att ena gaveln var hogre an den andra. Vi var alltsa tvungna att flytta pa precis allt bara for att kunna snurra pa sangen. Vi skrapade till och med sonder vaggen lite, for att det fattades nagra centimeter, men ingen storre skada skedd. Vi tackte skramorna med saker. Syns inte, finns inte. Nar vi val var klara och utmattade satte sig Linnea pa sangen och insag att det fanns en anledning till att sangen forut hade statt med gaveln at andra hallet. Det finns lador som man drar ut ur sangen, och ja... De dar ladorna ar numer riktade in mot vaggen, sa vi skulle behova flytta pa allt igen, och forsoka snurra runt sangen. Hahahaha... vi holl ju pa att do... helt sinnessjukt. Hur blond far man ens bli? Kara hjartanes. Men jag antar att man maste ha varit dar for att forsta hur roligt det verkligen var! Vi har inte fixat med sangen an... men vi ska. Vi ska.


Pa kvallen kilade vi och hyrde en film med Robbie, som vi sag i hans bil pa hans laptop. Vi sag "Meet the Robinssons". Horrni. Detta ar bland det roligaste jag sett. Helt klart en fantastisk Disney-film jag kan rekommendera.


I morse akte vi och at frukost hemma hos 4 flickor vi lart kanna, eller snarare haller pa och lara kanna. Vi akte dit med Robbie. Tjejerna stod och lagade pannkakor nar vi kom. Choklad-, banan- och blabarspannkakor var det som serverades. Vi var val 14 pers som var dar och kakade. Precis jattemysigt.


Idag dog varldens mysigaste, sotaste lilla man. Gordon B. Hinckley. Helt arligt kan jag saga att jag ar glad for hans skull. Fast samtidigt kanns det skumt utan honom. Jag kommer iaf minnas honom som klockren.


Vad det galler bilderna sa ar jag ledsen att de ar sa trista. Hade ju vart kul med bilder fran dansen eller fran utflykten pa geton, men vi springer ju inte runt med kameran tillrackligt. Ni far noja er med vart otroligt mysiga rum.



Av Lina - 26 januari 2008 21:36

Jag och Linnea insag just att vi haft 3 danslektioner och att vi lart oss en del koreografier under den tiden.


Hiphop

Hiphop 2

Swing

Jungle

Turkisk

Spansk

Solfjaderdansen

Nat-balett-liknande-pluttinutt-sak


En hel del att komma ihag for att ha lart in det pa tre veckor. Jag kan typ 4 av dem nastan "perfekt". De andra behover jag ova lite pa om man sager sa...

Av Lina - 26 januari 2008 03:35

Forra onsdagen var vart rum skinande rent. Det renaste det har campuset nagonsin sett. Vi hade skrubbat varenda liten vra. Allt var perfekt. Haley-inspektoren skulle komma och kolla att vart rum var stadat. (De gor det nan gang per termin). De dok aldrig upp, sa jag och Linnea var lite halvlacka faktiskt.


I onsdags kom jag till vart rum och hittade tva lappar uppsatta pa var dorr. $ 25 Lina Karn, $ 25 Linnea Hedemark. Vara sangar var inte baddade nar de gjorde "rumkollen" den 23 janari. Jag var ursinnig. Men det slutade med att vi inte kunde sluta skratta. Det var ju faktiskt nastan osant... helt klart komiskt. 

Av Lina - 23 januari 2008 20:37

Igar var jag och Linnea pa var forsta traff med japanesklubben! SJUKT kul. Vi visste ju inte riktigt vad det skulle innebara nar vi skrev upp oss pa den dar lappen och betalade 35 spannig medlemsavgift, men inte trodde jag det skulle vara sahar kul! Vi kommer traffas varje tisdag 21.00 Pa planeringen star...


geography, judo night, takoyaki (blackfisk grillning), music night, calligraphy, sumo, karaoke (som det heter pa japanesspraket), field trip till buddhist tempel, sushi och movie night. Varje gang kommer vi aven att lara oss fraser, ord och meningar som handlar om det vi haller pa med just den kvallen.  Tihi! Perfekt forberedelse for hostterminen da jag och Linnea planerar att ta en kurs i japanska! Ok... lite som jag lart mig da...


Watashi wa Lina desu. Watashi wa Sueden kara kimashita. Watashi no senkou wa exercise desu. Watashi wa fuyu yasumi ni kazoku to jikan o sugoshi te Hawaii ni kimashita! :D Haha, vi ar sa nojda att vi gick med i den har klubben. Klockrent!


Sen kan jag ju aven tala om att jag och Linnea igar bestamde helt klart att vi ska ta dykarcertifikat. Som vi berattat tidigare ar vi med i dykklubben har ocksa, och ja, vi ska om tva veckor borja var dykarcertifikatutbildning!! Dykarklubben traffades ocksa igar, 19.00, och gick igenom lite allt mojligt. Jag ar lite orolig over att jag inte ska kunna dyka pa grund av mina overkansliga oron, men det ska nog losa sig hoppas vi. Jag ar overlycklig! Jag ska ta dykarcertifikat!!  Och ni vet val att Hawaii ar ett grymt stalle att dyka pa... 


Jag kan ju beratta att i lordags kvall blev det bonfire. Och den har gangen hade de med musik och vi hade typ party pa stranden. Alla stod och dansade och det var hur kul som helst. Haha. Flummigt.


I sondags var det kyrka. Efter kyrkan skulle vi svenskar som ar har pa hawaii ata middag hos nan brud... jag hade inte fattat vem det var, men nar hon kom och plockade upp oss visade det sig att det var sjalvaste Lindsey Williams! Precis. Syster Williams som tjanade i handens forsamling for ett gang ar sedan, och som ar sjalvaste anledningen att jag ar har over huvud taget! SUPERKUL! Vi at middag hos hennes foraldrar och hangde. De bor precis vid stranden, och sa att vi kan komma forbi och lana vad vi vill nar vi vill om vi vill. Klockrent.


I mandags var det holiday, sa vi cillade pa stranden hela dagen. Det var precis hur skont som helst. Vi blev aven radissade! Haha. Gabe ringde och fragade om vi ville folja med till north shore och titta nar de surfade. Jag och linne pallade inte det, sa vi sa nej, fast till slut overtalade han oss anda, genom att mobba oss for att vi var sa trakiga och blabla. Nar vi val var redo och skulle med, ringde de och berattade att det blev nat strul med bilen, sa de var tvungna att ta en annan bil, och da fick inte vi plats om de skulle fa med surfbradorna. Haha... det var kul. Han fick daligt samvete. Men vada, vi ville ju inte ens folja med fran borjan sa gjorde ju inget alls.  Vi trivs ju toppenbra pa stranden med vara beach boll rackets och allt. Vi badade i vagorna och stotte pa en av grabbarna vi traffade nar vi sov pa stranden i helgen (for ovrigt den kille som Linnea tycker ar snyggast i hela varlden, och ja, alltsa, han har ett valdigt speciellt utseende, ogonen ar nastan laskiga) och hans polare. De ville ga ut med oss till "geton" men vi hade inga skor sa det far bli en annan gang. Man behover namligen skor, for man gar pa korallrevet i typ 15 minuter med vatten upp till midjan for att komma till on.


Idag ska vi antingen spela tennis med tva polare, eller sa ska vi ga pa latinoklubbens forsta traff som halls ikvall. Vi har inte riktigt bestamt om vi vill dansa eller spela tennis. Vi far se hur det blir. Snart har jag tennislektion, och efter det har jag polynesian drums som jag alskar! Tokigt vad det ar kul. Ska forsoka ta nat kort sa ni far se vad det ar jag haller pa med.


Bilderna ar fran i mandags. Linnea och Casey (en snubbe fran min engelskklass som vart med pa bild forr har i bloggen) spelar beach ball. Och ja... sen har vi fina templet dar ocksa. Vi stormtrivs har borta. Sa oroa er inte for oss. YAMD och PARAH! Lycka till med tavlingen for sjutton! Jag hejar har bortifran, och skulle saklart statt langst fram och tjoat hogst om jag varit hemma!! 



Av Lina - 20 januari 2008 06:59

Efter tre timmars dansovning och en timmes tennis blev klockan 21. Eftersom vi inte har nagon mobiltelefon, och inte kan ringa nagra nummer fran var telefon pa rummet, sa var det lite svart for oss att hitta planer for kvallen. Vi var lite besvikna. Det var trots allt FREDAG.


Med bestamda steg gick vi mot Foodland for att skaffa kakor. Innan vi ens hunnit komma utanfor campus gar vi forbi tre snubbar vi aldrig forr pratat med. De halsar och fragar om vi har na planer for kvallen. "Kopa kakor" svarar vi alldeles jatteglatt. Vi gjorde aven klart for dem att vi inte ville dela vara kakor med dem. Vi ar fattiga och behover sjalva ata det vi kan rafsa at oss :D. De berattade iaf att de skulle aka och overnatta pa en strand med lite polare, och kort sagt slutade det med att vi hangde pa. Vi hamtade linsvatska, varmare klader och filt.


Val framme vid stranden borjade det OSREGNA! Och har snackar vi Hawaiiregn, alltsa inget litet regn. Vi akte at andra hallet istallet sa att vi skulle komma bort fran regnet, vilket vi aven lyckades med. Det blev en annan strand helt enkelt. TUR var det! For nar vi kliver ur bilen fragar de om vi sett Jurassic Park eller tv-serien Lost, a det hade vi ju. "Lite scener fran Jurassic Park spelades in i skogen har bakom, fast vi ska hitat, dar delar av Lost spelades in. Vi kan visa traden de gommer sig i nar isbjornen kommer och blabla, och traden planet kraschar i osv.. Stranden vi ska vara pa ar stranden nar Kate..." ALLTSA! Vi var liksom i LOST! Haha. Precis urtufft. Linnea svingade sig lite i lost-lianerna och ja, det var kul. Tufft att se manen lysa genom traden nar vi gick genom skogen.. kandes aven lite som att vara i Sagan om ringen tyckte vi. Iaf...


Vi chillade pa stranden, spelade gitarr, gjorde brasa... kakade kakor (det var med kakorna de overtalade oss att hanga pa :D). Sa sjukt harlig stamning. Efter ett tag var vi ett gang som tog lite ficklampor och sprang langs stranden och fangade krabbor. Haha. De var tokigt snabba! De sma hade vi race med, de storre stekte vi i brasan och AT! Haha, det var GOTT. Mhm. Senare blev det till att sova och vi klamde ihop oss pa en pressaning. Jag sov inte manga blundar den natten, sanden var ju hard! Men det var grymt kul och varsta upplevelsen. Vi "vaknade" 06.00 av regndroppar i nyllena... det borjade osregna igen, sa alla plockade snabbt ihop sakerna och kutade till bilarna.

Horrni. Det var typ det basta vi vart med om. Jag och Linnea var totalt supernojda!


Efter frukost blev det strand... lite smakallt var det, och vi sov mest (nu gick det minsann bra att sova pa stranden). Sen var det lunch, och efter det mera strand. Vi ar grymma pa "beach ball" nu for tiden! Vi spelade i over tva timmar. Precis. Later kanske trakigt. Men det var det minsann inte :D. Vi at nyss middag, har stadat lite... och snart ska vi pa basketmatch igen. Vi skulle surfat idag, men jag och linnea pallade inte... sa vi ska formodligen gora det pa mandag istallet. Da ar vi namligen lediga!


Forsta bilden dar ar pa mig och Nate. Det var sa "speciellt" nar han antligen fick en kram av mig och Linnea, sa vi var tvungna att foreviga det med en bild tyckte han. Han ser lite missnojd ut tycker jag, men Linnea ville han minsann aldrig slappa :P

Av Lina - 18 januari 2008 07:10

Gott folk. Jag kanner att jag har lite att ta igen.


Vi var som sagt pa basketmatch och det var ytterst trevligt. Vi har till och med hunnit vara pa tva basketmatcher och det ar.. ja.. superkul att liksom sitta med skolan och heja pa sitt lag. Mysig stamning pa nat vis.


For nagra dagar sedan traffade vi pa en ny surflarare. En som tog sig an oss lite annorlunda i jamforelse med Kyle. Han, Gabe fran Brasilien som ar den tokigaste manniska jag mott, har redan gett oss hemlaxa. Vi ska gora armhavningar varje dag. Han tyckte att vi forst skulle fa lite balans genom att ova pa att aka skateboard. Sa igar traffades vi, jag, Linnea, Gabe, Garreth och skatebradorna. Ytterst trevligt. Jag kan ju beratta att jag aldrig forr statt pa en skateboard, och att forsta 10 minuterna gick at for att bestamma om jag skulle vara goofy eller regular. Jag ar ju lite hipp som happ vad det galler hoger och vanster, och jag kande verkligen ingen skillnad pa att sta at det ena eller andra hallet, sa vi fick gora massa olika saker for att komma fram till vad som kandes bast. Slutligen blev det goofy. Jag blev ett vansterbarn trots allt. 

Jag trodde jag skulle sla ihjal mig, men ICKE. Garreth var ju helt perfekt larare maste jag saga. Han sprang vid sidan av mig heeela tiden och jag kunde ramla hur mycket jag ville om jag kande for det hehe. Och sa akte han bredvid och var jatteduktig och hade varsta kollen. Jag behovde inte ramla en enda gang. Efter 30-40 minuters akning (otroligt roligt!) kande de att jag och Linnea var redo for vattnet. Hoho. Vi ovade lite pa bankar och pa graset hur man ska stalla sig upp pa bradan. Efter det var det klart. Vi ska formodligen aka bort en bit med bil till nagon strand till helgen sa de, om det blir bra vader. Jag och Linnea ar fett taggade och gor armhavningar varje dag :D 


Idag har jag och Linnea gatt med i lite olika "klubbar" som finns har pa skolan. De som fick vara med pa var lista ar: dykning-, latino- och japanesklubben!  Haha. Huuur kul som helst. Alltsa.. dykarklubben ar ju det coolaste nagonsin. Det kostar $ 230 att ta dykarcertifikat om man ar medlem i klubben, vilket tydligen var mycket billigare an utanfor, och ja.. sa ska man kopa utrustning.. alltsa.. det blir ju lite pengar. + att vi vill kopa surfbrador.. och.. ja.. hm.. det blir val till att prioritera lite har i livet. Men ofta att jag har chans att ta dykarcertifikat nan annan gang i livet! Vi far se. Japanesklubben ar ju aven den klockren. De sa att de ska lara oss japanska och att man kakar god japansk mat och leker lekar och ja.. alltsa. Vem vill inte umgas med massa ninjas liksom? Latinoklubben traffas och dansar och leker och har grillfester osv, sa ja, den tyckte vi ocksa passade oss utmarkt. 


Alla kurser ar sa sjukt seriosa! Som danskursen. Vi ska hinna lara oss 10 olika danser pa 4 manader. Ni som gar pa dans kanner till att det faktiskt ar en hel del. Nu idag gick vi liksom igenom en hel danskoreografi och 2 halva. Det ar HOGT tempo och svara saker! SJUKT KUL! Men jobbigt. Vi ska ha varsta forestallningen i slutet av terminen sa var larare ar typ helt galen och vill att allt ska vara perfekt. Hon forvantar sig minst tre timmars ovning i veckan utanfor lektionstid. Jag och linnea suckar lite latt at just det.. eftersom ovningstillfallena ar 23.00-24.00 varje kvall, och 18-21 pa fredagar.. och sen typ pa lordagsdagarna. Vi SOVER 23-24 pa vardagarna! Och pa fredagarna vill man leka.. och aven pa lordagarna hehe.. men ja. Precis. Det ska nog bli jattebra.


Jag har traningsvark overallt! Det kanns som om att det enda vi gor ar tranar... eller. Ja. Pa natt satt. Men anda inte. Jag hade liksom inte tvattat haret pa 5 dagar bara for att det kanns onodigt att tvatta haret nar man nan timme senare ska gora nan annan slags aktivitet. Idag blev det tvattaharet-dag iaf, for det var katastrof haha. For alla som undrar...  


Nu ska jag och Linnea ivag och spela tennis med lite polare. Sa maste kila. Forsta bilden dar forresten sa har vi Mike. Jag vann tre ganger over honom i pingis idag, han vann en gang, och det kanns mycket bra. Han var sa sjukt kaxig innan sa det blev valdigt roligt. Andra bilden ar Casey och jag pa basketmatchen. En snubbe som gar i min engelskklass. Sen har vi Linnea, men det vet ni val vid det har laget. Darefter surffolket. Sen Robbie och Linnea som korde dansspelet medan jag och Mike spelade pingis. Precis. En del pojkar pa korten. Men vi jobbar pa att hitta trevliga, vettiga tjejer! Personligen hoppas man ju pa att det ska skeppas over en lang, snygg, plattfotad pojke fran Berlin nagon gang under veckan... vi far val se. 

Ovido - Quiz & Flashcards