Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Songfest!

Av Lina - 15 november 2008 22:53

Igar var det songfest har pa skolan, vilket innebar att alla klubbar (som ville) fick chansen att presentera sin kultur genom musik. Det finns massor med olika sorters klubbar, sa det var inte som om att tennisklubben upptradde, utan mestadels de "kulturella" klubbarna, som Samoan Club, Japanese Club, Hawaiian Club, och SWEDISH CLUB :D


Viktoria hade huvudansvaret for den har lilla aktiviteten, men vi svenskar hjalptes at mycket tillsammans. Vi var i torsdags pa ljus-, band- och lakanjakt haha. Allt loste sig jattebra, och trots att det inte direkt finns nagon "akta" luciautrustning har sa fick vi ihop ett skapligt luciatag!! Alla sjong sa fint (i 3 minuter) och sjalvfallet pa SVENSKA. Det var grymt faktiskt, och blev uppskattat. Sa. Har ar lite bilder fran hela kalaset. 

 
 
Ingen bild

Pappa

18 november 2008 11:13

Härligt luciatåg, måste ha blivit succé. Kul att alla sjöng svenska, hur många i klubben är faktiskt från Sverige eller har någonsin varit i Sverige? Du, Linnea och Victoria, finns det fler? Antar att ni lurar på de stackars amerikanerna en massa tokiga uttryck på svenska.

Snart kan du komma hem till riktigt advents- och julfirande, även om du missar Lucia.

Kramar

Papsen

 
Ingen bild

lonka

24 november 2008 20:34

Vilka härliga bilder på er..!! Ni ser ju verkligen ur snygga ut.
Det är bra , fortsätt lura alla amerikaner hehe. Kan inte fatta att detta äventyr snart är slut... Vad ska vi hitta på att se för härliga äventyr då?
Ha det så gott. Puss veronica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 april 2010 15:55

MEN TJA!! Jag har inte loggat in på min blogg på  drygt ett år, för det finns väl ingen anledning eftersom jag inte uppdaterar den längre. Men så kom jag på att det kan ju vara trevligt att kolla till den lite och jag blev förvånad över hur många som...

Av Lina - 10 januari 2009 13:53

Fredag den 19:e december landade vi på Arlanda. Flygresan hade gått galant. Vi möttes på flygplatsen av vänner och familj och även då blev det mycket tårar. Det var glädje blandat med stor sorg. Vi insåg väl då båda att vår resa var slut och att vi n...

Av Lina - 10 januari 2009 13:30

Sista tiden på Hawaii var fantastisk. Sista veckorna blev fyllda med en del drama och lite oväntade vändningar i både väder och annat, samt att det låg en hel del stress över oss då vi visste att vår tid höll på att rinna ut. Sen tog pluggande till v...

Av Lina - 17 december 2008 02:40

ANTLIGEN var sista dagen kommen av evigt pluggande! Den har terminen har varit helt galen for lina som har spenderat mycket tid i biblioteket och inte alls tillrackligt med tid pa stranden. Jag var sa taggad over att ga upp och ta mitt sista final ex...

Av Lina - 16 december 2008 03:47

Linnea och jag sag AVA i fredags och det var GRYMT. De spelade pa Pipeline Cafe och vi dansade som galningar. Jag maste erkanna att vi i princip sag hoga ut nar vi dansade runt, och det trodde alla runt omkring ocksa haha. Vi var de ENDA som dansade/...

Ovido - Quiz & Flashcards