Alla inlägg under september 2008

Av Lina - 27 september 2008 06:17

Det kommer mera... bababababababababababa....

Av Lina - 25 september 2008 00:09

Ni ar fantastiska som fortfarande spanar pa bloggen min. Jag har inte glomt Kauai trippen, och som det ser ut kommer dagboken fran de tio dagarna att skrivas av denna veckan.


Alla mina lektioner ager btw!


Jag var i mandags pa Kahuku High school for forsta gangen och det var jattekul och intressant. Jag ska vara "hjalplarare" till tva klasser dar de ar 17 ar :D Jag kan tala om att jag ar den enda vita personen haha... eller.. hm. kanske var nagon annan vit fast med morkt har.. minns ingen.. men jag ar inte hundra. IAF! Jag ar garanterat den enda blonda. Och alla ar tuffa locals haha. Vi ska bli bastisar har jag bestamt... far val se hur det gar med det.. har ju ett gang veckor pa mig att jobba pa det :)


Trum(set)lektioner tar jag ocksa for er som inte visste! Jag har dromt om det har i ett ar nu... lite mer... kanske inte verkar sa lange.. men att detta nu gatt i uppfyllelse ar helt osant! Sa jag tar privatlektioner varje vecka fran varldens coolaste 22-aring som dessutom ar utomordentligt attraktiv haha. Han ar dock gift sa ni kan vara lugna. Inte for att jag vet varfor ni inte skulle vara lugna.. men ja.. precis. Jag spelar trummor och ovar som en tok varje dag! Jag ska bli minst... MYCKET battre an vad jag ar nu :D


Solen skiner. Huset ar bast.... ja. Jag mar fint.

Av Lina - 5 september 2008 21:39

Monday, Wednesday, & Friday:

08.00 - Japanese

09.00 - Music Theory

11.00 - TESOL (teaching English to students of other languages)


Tuesday & Monday

08.00 - Japanese

09.00 - Music Theory Lab

11.00 - Foundation of Education


Jag tar 13 credits och slutar tio i tolv varenda dag. Hoho. Basta schemat i varlden och alla kurser ar precis hur roliga som helst. Jag stortrivs. Jag ar speciellt peppad infor "iakttagandena" jag ska gora pa tex. Kuhuku high school. Jag ska chilla dar i atminstone 10 timmar och vara en hjalpande hand for lararna. Det ar ju bara massa "locals" som gar dar, sa lite nervos ar man val som en blond, blaogd svenne. Men det ska bli jattekul!!


Japanskan ar ocksa helt.. ja. Haha. Det ar hur coolt som helst, faktiskt. Lat mig fraga en liten fraga.. eller tva! :D

Kyo doko ni ikimasu ka? ... Ashita nani o shimasu ka? Haha. yea.


Vill ni veta lite framtidsplaner som snurrar i huvudet sa ar det att komma hem och plugga till engelsklarare, och samtidigt plugga japanska, sen undervisa engelska... tills jag kanner mig redo att aka till Japan och lara ut engelska dar ett tag :D


En annan liten nyhet ar att 4:e oktober ska jag ga pa konsert. Jag ska se Underoath pa Pipeline cafe! Hoho! GULD :D


Jag maste fortfarande beratta om Kauai.. hall ut. Det kommer. Bara sa att ni vet alskar vi iaf vart nya hus.. och.. a.. vara harliga hawaiiliv!!

Ovido - Quiz & Flashcards