Alla inlägg under november 2007

Av Lina - 28 november 2007 13:55

På Blindside spelningen hade förbandet (dåliga) en trummis som såg ut som Simon Grenehed, gitarristen i Blindside. Lite kul att de var så lika... nästan så man kunde tro att förbandet faktiskt var Blindside... he... he.

Av Lina - 28 november 2007 09:20

Aloha!


Fick brev från BYUH igår (Univeristetet där jag ska gå, bilden ovan)! De skrev och berättade vem jag skulle få som rumskamrat, å gissa vem! Linnéa Hedemark kanske! A! Men bra! Hahaha! Så sjukt glad! De skrev tidigare att man inte skulle förvänta sig att kunna bo med den man requestat, men tydligen ordnade det sig för oss! Hoho! Klockrent! Du och jag i ett rum Linnéa! På HAWAII! Alltså. GAAAAH! Hahaha. LYCKA! Nu har vi inget att oroa oss över direkt. Bara det att se till att vi får plats i de kurser vi vill läsa. Vi får helt enkelt slåss för vår sak och knuffa undan lite folk om det vore så. Vi ska iaf bo i "Hale (hall) Pukui", the fifth residence hall! MHM. Inte illa. Eller... jag har ju faktiskt ingen aning, men det låter kalas tycker jag. Ååå! Jag är sååå taggad. Jag dör. Tjenare. Jag skulle vilja springa en mil! Kan inte sitta still.


Jag är delvis lycklig och löjligt GLAD för att jag såg Blindside igår. HUR GRYMT FÅR DET BLI? Jag har faktiskt sett en hel del band i mina dar, och det här var bland det bästa jag vart med om. De var sinnessjukt bra live! + att musiken och låtarna allmänt är stööört bra. Liksom, hallå!? Jag dog flera gånger om! Skrek och hoppade som en tok, det var helt galet (Max, jag var till och med i närheten av att dampa som din FRU!). Gick med lillebrorsan och alla hans vänner haha. De hade köat lite timmar när jag kom efter jobbet, och det var tur, för det var på Kafé 44 som tar in typ 140 pers eller nåt (ingen aning om varför de var på ett så litet ställe?). Jonis & co. var längst fram och moshade, medan jag stod längre bak och flaxade för mig själv. Aaaah. Precis, LYCKA här också. =) ÄLSKA MUSIK!


A hui hou,


Cheeeeeeeeernie

Av Lina - 26 november 2007 13:51

PUK-koden hittad, TV:n fixad, microklockan ställd, värmen påslagen, hemtelefonen utbytt, vinterdäcken påsatta. Bara Internet kvar, och de döda blommorna förståss. Välkomna hem familjen =). TV:n hade tydligen tjurat i 6 veckor över att lite sladdar varit utdragna. Personligen avsäger jag mig allt ansvar, för jag har inte varit och pillat, och har inte ens försökt eftersom det för mig känns skenheligt att ens titta, för då är det som att påstå att jag tror att jag vet vad jag ska göra, och att jag kommer förstå problemet. Såklart kunde väl även jag förstått att sladdarna ska vara i… iof, men vilka som ska sitta var… Hm. Det är inte säkert. Alltså. Full rulle hemma, som om att de aldrig vart borta. Det är bara en sak som fattas och det är Betts. Helt plötsligt blev jag ensamstående mamma till Jonizl.

 

Mitt första allt åkte ifrån mig för drygt 9 månader sen. Nu ska JAG åka ifrån mitt andra allt, och alla de andra alltarna jag faktiskt har! Många av er var ju mina allt innan mitt nuvarande första allt ens fanns i bilden. DU är iaf ett av mina STORA allt. Kanske till och med det störstaste? Kommer du ihåg när vi träffades för första gången för sisådär 8 år sedan..?  Haha, klart du gör. Vi praktiskt taget avskydde varandra. Vi har ju båda varsin version av vad som egentligen hände, men det är ok, vi vet ju båda att det är min som stämmer ;). Så mycket som vi skrattat och gråtit… och bakat kladdkaka. Det är sanslöst. Våra kladdkakor är iof fantastiska (undantaget pahlrikt kakan)! Inte för att jag nånsin får röra om i skålen, utan sköter mest framplockande av ingredienser, men ändå. Babbsankakan slår liksom allt, fast den har vi ju egentligen snott, men helt klart ett ok snoande, eftersom vi döpt den efter den rättmätige ursprungsbakerskan.  Det har varit bara myspys att du bott med mig ett gäng veckor. Vi hann se alla Heroes-avsnitt och några Naruto, kan det bli bättre? Har iof fortfarande lite dåligt samvete över att vi dissade jonis rätt snabbt för att han tydligen hade ett liv, men ändå. Det går inte att beskriva hur mycket jag kommer sakna dig när jag åker. Vi är ju bästisar hallå! Klapp på axeln (remember?)… sötaste Elisabet. Du är bäst utan protest och sådär... du vet.



Jag åker om 33 dagar. Hoho. Linnéa och jag planerar på avskedsfest... för en sån kanske man borde ha?

Av Lina - 23 november 2007 11:11

Linnéa fick panik av att stå i den opackade folkmassan. ”Jag måste trängas, jag bara MÅSTE!”  Väl inne i lokalen fick vi (Jonna, Bettan, Linnéa och jag) platser på… 8:e raden eller nåt. Helt ok tyckte vi. Vi hade inget ryggstöd iof, så vi började diskutera om vi kanske skulle gå längre bak och sätta oss. Då stapplar en söt kvinna fram:

 

- Är ni fyra?

- Öh… ja…?

- Är ni här för att se programmet eller Westlife?

- Jadu, både och antar vi.
- Då kan ni följa med fram här.

 

Hon placerade oss på första raden (reserverad för någon som uppenbarligen inte skulle komma) i mitten. Aningen åt höger. VA??!!! Vi blev ju som överlyckliga små barn. Hoho! David Hellenius är så tokigt söt, och där stod han hela kvällen, framför oss, och pratade till och med med oss, ”jasså, ni har girls night out?” MHM! Det sista som hände var att Westlife kom ut på scenen, pucken. Alla applåderade och skrek. Plötsligt tittade Shane (tacka vet jag google) på mig (bara en meters luft emellan :P) och sa: ”you are a very happy girl. Just can’t stop smiling. I hope they pay you for this”. Jag blev lite chockad över att han blev chockad över att jag var glad. Jag svarade bara ”yeeah”. Men ångrade mig. Skulle såklart svarat ”of course not! It’s because of you” men så blev det inte. Det var playback på en låt jag aldrig hört. Så själva framträdandet var inge vidare, för mig alltså. De verkade inte så taggade på att mima heller. Men kvällen var ABSOLUT lyckad. Jag skrattade så jag höll på att kikna. Jättejobbigt. Jag har väl aldrig direkt tittat på ett avsnitt av ”fredag hela veckan”, men jag måste börja nu.

 

På 807:an hem stannade bussen på strandkyrkogårdens hållplats. Ingen gick av. ”VAARSÅÅGOOOOD” skrek busschauffören. Det blev tyst på bussen. ”Ok, nån tryckte tydligen fel, då är det dags för den personen att kliva av”. Ingen rörde sig, såklart! ”HALLÅ! Jag åker inte. GÅ AV. Vad i hela världen? Jag trodde inte mina öron! Har ni vart med om nåt så larvigt? Hur ofta händer det att folk tjuvplingar? Och var det verkligen sååå jobbigt att stanna till? + att om någon plingade fel så ska man väl inte måsta gå av? Till slut började han köra igen. Men hade då stängt av plingorna så man fick gå fram och säga till att han skulle stanna. Han satte på dem igen innan jag skulle av iof… IDIOT!

 

Jag lånade Jonis mobil som väckarklocka, för jag stängde av min igår under programmet. Den är rätt ny. Har aldrig stängt av den förr och jag har ingen aning om vad det är för pin-kod. Kommer väldigt passande eftersom att telefonerna hemma vägrar fungera. Går varken att ringa från eller till. TV:n fungerar inte heller, å Internet fungerar bara på ett fåtal sidor. ”Det har gått jättebra under tiden ni varit borta! Huset har vi såklart tagit hand om, inget fungerar längre, värmen la av för några veckor sen, blommorna är döda, klockan på micron går tokfel, vi försökte ställa om till vintertid”. Jag har övat på replikerna inför morgondagen då mamma, pappa och småsyskon kommer hem. Ska bli skönt att få en månad med hela familjen hemma innan jag drar iväg. Jag är förresten inte lika nervös längre. Jag VILL VERKLIGEN åka. Kan ju inte låta några skabbdjur skrämma mig, eller ens låta dem göra mig nervös.

 
Av Lina - 21 november 2007 11:23

Jag berättade igår för min käre reskamrat Linnéa att jag skaffat blogg. Och de tankegångarna hade såklart hon också haft, men de har stannat där eftersom man måste komma på både blogg- och addressnamn. Ohyggligt svårt. Enligt henne har jag ett lamt namn som inte inte ens nästan är fyndigt (:P).


"HawaiiLina; det är ju inte ens samma bokstav, inte så bra som att jag kallas Laroy-Linnea, eller att en av mina polare kallas efterfest-Erik. Jag ska iof inte klaga på ditt namn, eftersom jag inte har någon aning om ifall jag kommer kunna komma på något bättre till min egen blogg".


Samtidigt kom vi på att det istället kan stå Laie-Lina, UUUURFYNDIGT. Nej tack. Så eftersom varken hon eller jag hittade något bättre får vi nöja oss med det lama. Lamt behöver ju inte heller vara dåligt. Jag tycker lamt kan vara kalasbra. Och eftersom det bara är en webbadress, och inget smeknamn, spelar det ingen större roll. Kalla mig för i hela världen aldrig Hawaii-Lina.  Dessutom står det mer för: Hawaii. Lina.


Jag träffade Tege på bussen hem! Andra gången nu, på bussen. Störtkul. Hon tyckte inte Hawaiilina var så farligt, eftersom jag ska till Hawaii. Hade varit värre om jag hade hetat något land bara för att. Och ja... haha. Det hade det ju varit. Typ som Kinalina. Fast det passar för tillfället bättre än Hawaiilina, eftersom jag faktiskt ÄR Kina... för vissa. Eller iaf för EN sötnöt åtminstone. "Om snabbt vore folk vore du Kina". Taget ur sitt sammanhang säger det inte särskilt mycket. Jag som vet förstår det egentligen inte heller. Alltså hur jag blev Kina. Det var väl vinden?


Av Lina - 16 november 2007 12:36

Hej snö!


Helt vitt hemma. Helt som i HELT. Verkligen massor med härlig snö och inge slask. Ändå är det bara november, inte ens slutet av november utan mitten. Jag som var orolig över att jag kanske skulle missa snön i år, men ICKE! Tack för det, för jag älskar snö.


Jag börjar bli nervös. Det har gått en hel månad sen jag skrev förra gången. Mamma och pappa kommer hem om en vecka! (Vart borta 5) och tiden har bara FLUGIT. Sakta i backarna, jag trivs ju så bra här hemma, varför ska jag då fly landet? Vill jag åka bort ett år? Även fast jag tror att det kommer bli mitt livs tid och att jag kommer ha massa spännande kul saker för mig så blir jag osäker. Eller. Klart jag vill. Klart jag åker. Men ja avskyr äckliga skabbdjur. Insekter. SPINDLAR. Tur att det står i BYUH-handboken om hur man ska göra när man blir biten av diverse parasiter.... Verkar jag negativ och otacksam? Kanske, men det ÄR jag inte. Jag har sett fram emot detta i över 1,5 år. Jag antar att jag bara börjar få lite kalla fötter som det heter.


Snart ska jag börja packa ner alla mina saker jag INTE ska ta med mig. Vilket är det mesta. Hur i hela världen ska man rensa ut VAD man ska ta med sig? Det löser sig. Snart kanske jag ska börja berätta för folk att jag faktiskt har en blogg. Idag.. imorn... om en vecka? Jag vet inte. Ganska skönt att bara sitta och skriva till sig själv...


Jag älskar Sverige. Familjen... vännerna. Folket. Tryggheten. Jag trivs till och med störtbra på jobbet!! Det kommer bli blandade känslor den 29:e december. Japp. Har jag sagt det? Det är då vi åker, jag och Linnéa! Skönt att vi är två! =)

Ovido - Quiz & Flashcards