Direktlänk till inlägg 5 augusti 2008

Fantastic Sam's - inte ens nastan.

Av Lina - 5 augusti 2008 01:14

En nackdel med Hawaii ar att mycket ar sa fantastiskt EFTERBLIVET! Lat mig beratta om ett litet aventyr. Linnea och Lina bestamde sig for att ANTLIGEN ga och klippa sig. Lina hade inte blivit klippt pa ca 9-10 manader. Det var dags. Trots radslan tog de bilen till Kaneohe och satte sig och vantade inne pa en ratt hyffsad frisorsalong. En hawaiiansk man pa ca 50 bast kommer gaendes med LILA SPIKES! Han sag ut som en obehagligt stor missfargad igelkott. Linnea bryter nastan ihop och utbrister:


- Han far aldrig klippa mitt har!

- Ma, varfor tror du det Linnea?? Han ar ju bara den som bokar och tar betalt och grejer (om det nu ens nagonsin ar sa att nagon bara star och tar betalt pa en frisorsalong, haha, men men... inte tid att vara efterklok).


Som ni kanske forstar var det han som skulle klippa Linnea. Jag skrattade lite gott fast med daligt samvete. Ut kommer nu en gigantisk hawaiiansk man.. eller kvinna.. eller en opererad man som numer var kvinna. Precis. En transvistit. Jag onskar att jag kunde beratta om var konversation, men det skulle bli for langt, och ingen skulle orka lasa, men det var FANTASTISKT roligt. Han/hon var helt tokig, och fattade inget av det jag sa. Jag upprepade mig helt sanslost manga ganger, och a...


Jag var sa lycklig, for mitt har hade antligen vuxit ut sapass mycket att jag kunde gora en frisyr av det. Jag forklarade att jag ville spara langden sa mycket som mojligt fram och sen klippa upp det lite bak. Han/hon klipper efter detta haret rakt av utan att klippa upp ett endaste dugg heller. Med en lite langre pottfrilla som tagit frisoren 10 minuter sitter jag bestort nar han tar av lilla "forkladessaken" och sager: Fardig! Jag nastan skriker: VA? NOOO! You are definitely not done yet! I wanted it to be shorter in the back!! Och sa fortsatte jag argumentera och han fortsatte klippa. Han klippte hela haret annu lite kortare och sen gav jag upp, betalade, gick ut och grat en skvatt. Jag har aldrig forr gratit nar nagon klippt mig. Slutresultatet var att haret var kort. Och langre BAK an fram. Alltsa motsatsen fran hur jag ville ha det. Sicken jubelidiot. 20 ars klippning ar tydligen inte tillrackligt for att man ska fatta ett skit!


Linneas snubbe var lika skon han, hahaha. Linnea ville ha uppklippt men det hade snubben Lila aldrig hort talas om. Han fragade om Linnea ville ha raka toppar eller format som ett V. Linnea forsokte forklara och praktiskt taget guidade honom genom hela klippningen av luggen som iaf da blev lyckad. For att korta ner historien lite kan jag beratta att hon kom ut med tva vaningar har. Hon sag inte klok ut. Han hade klippt mer an halva haret i haklangd och resten var nagorlunda langt. Nar vi kom hem klippte jag Linneas har, sa nu ser det faktiskt bra ut, tycker jag och alla andra, och till och med Linnea. Med mig ar det dock hopplost. Jag maste vanta ett tag innan jag kan gora nat at saken. Jepp. Ibland blir aven jag upprord.


Det ar vid sanna har tillfallen man saknar Sverige. Folk vet iaf vad de haller pa med, oftast. Trots allt ar Hawaii bast pa manga andra satt. Men tankte att ni ville veta nat daligt ocksa kanske. :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 april 2010 15:55

MEN TJA!! Jag har inte loggat in på min blogg på  drygt ett år, för det finns väl ingen anledning eftersom jag inte uppdaterar den längre. Men så kom jag på att det kan ju vara trevligt att kolla till den lite och jag blev förvånad över hur många som...

Av Lina - 10 januari 2009 13:53

Fredag den 19:e december landade vi på Arlanda. Flygresan hade gått galant. Vi möttes på flygplatsen av vänner och familj och även då blev det mycket tårar. Det var glädje blandat med stor sorg. Vi insåg väl då båda att vår resa var slut och att vi n...

Av Lina - 10 januari 2009 13:30

Sista tiden på Hawaii var fantastisk. Sista veckorna blev fyllda med en del drama och lite oväntade vändningar i både väder och annat, samt att det låg en hel del stress över oss då vi visste att vår tid höll på att rinna ut. Sen tog pluggande till v...

Av Lina - 17 december 2008 02:40

ANTLIGEN var sista dagen kommen av evigt pluggande! Den har terminen har varit helt galen for lina som har spenderat mycket tid i biblioteket och inte alls tillrackligt med tid pa stranden. Jag var sa taggad over att ga upp och ta mitt sista final ex...

Av Lina - 16 december 2008 03:47

Linnea och jag sag AVA i fredags och det var GRYMT. De spelade pa Pipeline Cafe och vi dansade som galningar. Jag maste erkanna att vi i princip sag hoga ut nar vi dansade runt, och det trodde alla runt omkring ocksa haha. Vi var de ENDA som dansade/...

Ovido - Quiz & Flashcards