Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

JURASSIC TRIP - Fredag 15 Augisti 2008

Av Lina - 1 oktober 2008 05:56

Ok. Lite snabbt. Lina, Linnea och Tony akte till Kauai. Detta ar vad de var med om. Vi skrev dagbok under resan, sa har far ni en riktigt detaljerad beskrivning om vad vi var med om, trots att det omojligt kan innehalla allt spannande som hande. Enjoy.

"Klockan 02:45 satte vi oss i Mercan och aventyret tog sin borjan. Linnea tyckte att det kunde borjat lite battre nar hon korde in i en Toyota pa Honolulu Airport. Trots att vi hade ryggsackarna fulla med vatskor, applen och bagels, gick vi igenom sakerhetskontrollen utan att behova slanga mer an 1 body lotion & 1 aloe vera flaska.

Planet var forsenat men det gjorde inget for vi sov alla 3 sa skont dar pa heltackningsmattan i vantan pa att fa boarda. Linnea var redan asnojd att hon tog med sin kudde pa semestern.  Flygresan pa 30 minuter gick fin fint utan nagra kraschar. Lina var nojdare an nojdast nar planet landade och man sag hur vackert det var pa Kauai. Pa grund av somnbrist tidigare natt dackade vi ihop pa trottoaren i vantan pa att bussen skulle komma. Vi lag dar och sov i ca 2 timmar, forvanade over hur skon en trottoarkant kan vara. Plotsligt vaknade Lina av Tony's rost som sa "I wanna buz my hair!" Lina svarade forvirrat eftersom de pratat om Tony's precis nyklippta har tidigare i veckan: "I thought you liked it better when it was longer?" En annu mer forvirrad Tony sa nu: "what??! The buss is HERE!!" Linnea var dod och fattade inte att bussen hade kommit forran Lina hade skrikit tusen ganger, tagit sitt bagage och nastan gatt ombord.

Var forsta bussfard var mycket intressant. Det verkade som att chaufforen var med i en tavling om vem som kunde kora rundan pa kortast tid, da han standigt hade gasen i botten och endast stannade en halv sek pa varje hallplats varefter han trampade pa gasen diiiirr. Lina hann inte ens dra fram sitt apple ur vastan innan han skrek och pekade pa "korv med kors over"-skylten. Bussen tog oss till Walmart dar vi kopte frukost och fyllde vatten i flaskorna. Sen var det dags for var forsta hajk. Efter att ha vandrat fran Walmart till vagen som ledde till Wailua falls (ca 10 min) holl vi alla pa att dodas av vara asstora och astunga ryggsakcar. Vi bestamde oss darfor for att gomma dem i graset innan vi vandrade vidare. Inga av vara liftningstekninker fungerade... sa vi fick sjalva ga de hela 6 km till vattenfallet. Fallet visade sig vara hur stort och tufft som helst sa det "blew our minds". Vi kom till en utkiksplats, men att bara titta pa fallet var inte nog for oss, vi ville ju bada! Vi lyckades hittan en ratt aventyrlig vag genom djungeln ner till fallet och nar vi kom fram var vi lyckligare an nagonsin. Det var da vi borjade forsta hur ascool och fantastisk var resa skulle bli. Vi var i paradiset!

Pa tillbaka vagen hann vi knappt ga  100 m innan vi blev erbjudna lift pa flaket av en "utedass-tommar-bil", vi var svinlyckliga igen :D. Efter det hamtade vi vara ryggsackar och gick hela vagen till McDonalds dar vi at god ma! Pa eftermiddagen tog vi bussen sa langt norr som det gick for att ta oss till den beromda Napali Kusten. Nar vi klev av bussen hade vi 6 miles till stranden dar vi skulle sova. Annu en gang hade vi tur med liftandet och blev genast upplockade av 2 hoga galningar fran LA. Han som korde var asflummig och lekte forstandshandikappad varje gang vi korde forbi nagon. Da strackte han ut armen och lat som ett sar helt enkelt. Folken vi korde forbi visste ju inte riktigt vart de skulle ta vagen. Och vi holl pa att do av skratt for att allt var sa... randall. Han delade aven glatt med sig av ett sms han fatt av sin 50 ariga gifta van dar det stod "you're hot". Han fragade oss om rad pa vad han skulle svara. Vi tyckte att "thank you" funka bra. De slappte av oss vid Haena beach park  dar vi skulle sova. Vi kollade laget pa stranden och besokte en grotta som fannsdar. Vi valde ut en bra plats for vart talt dar vi la vara grejer och sedan chillade vi pa stranden. Vi lekte leken dar man bestammer sin framtid och Tony tyckte att det var askul. Utav fyra tjejer blev det tillslut Lina han skulle gifta sig med. De skulle bo i Sverige i ett talt pa IcaMaxi's parkeringsplats med 8 ungar. Deras fardmedel skulle vara en moped med slapvagn. Tony skulle vara fiskare och Lina advokat och deras anda husdjur, lampligt nog, var en fisk. Eftersom Lina redan var tagen av Tony kunde vi inte gora leken med henne sa det ble Linneas tur. Utav Landon, Chris, Kaash och Alden var det Landon som skulle bli hennes framtida man. Askul. De skulle ha 5 ungar, bo i en LITEN lagenhet i Norge med en panda som husdjur. Landon skulle precis som nu jobba i en mataffar och sacka varor at kunderna. Linnea skulle bli en desperat hemmafru och kora runt i en Merca. Varannan helg skulle vara tva famijler traffas och bo i taltet pa icamaxiparkeringen. Skona framtider!! Nar leken var slut markte vi att var perfekta taltplats var stulen och dar stod nagan annans talt. Vi letade upp en annan plats langre ner pa stranden dar vi satte upp vart talt. Precis nar vi var klara var det nagon random snubbe i skogen (som inte ville visa sig) som skrek "NO CAMPING". Okej tankte vi och tog ner vart talt, eftersom vi inte garna ville kivas med skogsfolket. Vi flyttade annu langre ner langsstranden. For att undvika trubbel satte vi inte upp taltet igen utan la bara ut det pa marken och la varaluftmadrasser ovanpa. Innan vi la oss laste Tony lama skrackhistorier som inte vara laskiga nagonstans. Natten var hemsk da alla blev sonderatna av sma myggor eller nagot liknande. Vara hander och ansikten sved och kliade hela natten sa vi inte kunde sova. Men till slut blev det morgon igen... :D "

Ursakta for den luriga ordningen pa korten...