Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

JURASSIC TRIP - Lordag 16 augusti 2008

Av Lina - 1 oktober 2008 06:30

"Alla bidrog vi till frukosten efter den modosamma natten. Allt som allt hade vi kex, bagels, pop tarts, chips, granola bars och applen. Det var en fantastiskt frukost.

Att klamma luften ur de mest korkade madrasserna vi varit med om, tog en evighet! Alldeles for sent, runt elvatiden, kom vi antligen ivag efter att ha gomt ryggsackarna i buskarna. Efter att ha tripp-trappat ut pa vagen med tummen i luften i ca 2 sek blev vi upplockade av en hog local pa 60 bast med en hel lovskog i "bagaget". Loven kliade lite i baken, men annars var resan till belatenhet. Chaufforen stannde precis vid skylten och vi borjade vandringen DIRR. Klattringen langs Napali coasten var ASVACKER, men under forsta halvan dog Linnea av sjukdom. Framme vid stranden aterupplivades hon av en forsande flod som formodligen var full av kiss, men Linnea brydde sig minsann inte om det. Vem vet, det kanske var kisset i sig som raddade henne!? Precis. Formodligen. Efter chill och korttagning pa stranden fortsatte vi upp mot ett vattenfall. Pa vagen berattade vi stories och at guavas fran traden som smakade sura hallon. MUMS! Sista biten fick vi hoppa bland stenarna i forsen och slutligen var vi framme vid det maktiga vattenfallet. VI hoppade i och fros till is, for vattnet var svinkallt! Lina trodde hon skulle fa kramp och drunkna, men som tur var overlevde vi allihop.

Vi at lunch. Kakor och applen blev det. Tony fick berom av random kvinna for snyggast simstil. Efter det begav vi oss bradskande tillbaka. Hela vagen hem tog oss en timme och en kvart. REKORD! Vagen dit tog oss lite over tva timmar, alltsa var vi som ni forstar skitsnabba! Vi hade namligen brattom att hinna med sista bussen tillbaka till soder. Fran vandringsleden till ryggsackarna fick vi lift av en spanjormamma och hennes son. Nasta upplockningsforsok, nu med ryggsackarna redo, borjade 15 minuter innan bussen skulle aka. Vi var desperata eftersom vi behovde ta oss till soder for att kunna fortsatta pa aventyret. Fem minuter innan bussen skulle ga, 6 miles bort, blev vi upplockade av tva tyskar! Woohoo tankte vi! Men ack nej, vi missade bussen pa sekunden. Som annu mer tur var bestamde sig tyska paret for att skjutsa oss hela vagen till flygplatsen dar Tony skulle hyra bil.

En timme senare tackade vi odmjukast for skjutsen och hoppade ur bilen. Lina och Linnea gjorde sig hemmastadda pa en stenbank medan Tony forsokte hyra en bil i lite over en timme. Under vantetiden snurrade Lina trumstock och Linnea textade Chuck.

Tut, tut, brum, brum, sa Tony med varsting bilen. Vi packade in oss och korde isslnabbt till McDonalds eftersom doden var nara. Morkret foll lite, sa det blev dags att leta upp sovplats. Vi kunde sova vart vi ville, nar vi numer var bums med bil! Till slut hamnade vi pa ett svinschysst hotell. Eller... stranden vid hotellet. Vi la oss bekvamt och somnade ratt kvickt. Tyvarr regnade det hela natten lang och vi blev tokblota. Strax fore sex fick Tony nog. "Lat oss sova i bilen" sa han lomskt..."

Aven har lite lurig kortordning. Kommer bli battre i framtiden haha :D

Johan

2 oktober 2008 16:58

Alltså inser du inte vilka episka hoppbilder man kan ta på Hawaii eller?