Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

JURASSIC TRIP - Mandag 18 Augusti 2008

Av Lina - 8 oktober 2008 05:40

"Efter en dramatisk natt blidde det en ratt tattig frukost. Darefter begav vi oss till kajakstallet som lag valdigt i narheten. Vi kom dit kl. 08.00 ich hyrde tva kajaker. En tvamanna till Linnea och Lina, och en ensammanna till Tony. 40 dollar var betalade vi for kalaset. Val ute pa Wailua river kande vi oss aslyckliga, som alltid annars under denna fantastiska resa. Linnea klagade over blasor i hander och ont i armar medan Lina klagade pa Linneas styrning. Trots klagande var det skitkul. Val framme vid den omtalade repgungan kandes det som om att vi var i filmen "the notebook". Vi lekte vid repgungan och kakade lite chips till lunch. Vi tog aven lite kassa bilder som inte ens nastan kan beskriva hur kul vi hade och hur harligt allt kandes.

Pa tillbakavagen var det dags att ta farval till Tony som var tvungen att aka hem, eller ja, ta flyget och sen aka vidare pa nya aventyr. Linnea och Lina fortsatte dock langs wailua river och parkerade vid en trail som ledde till Secret falls. Efter att Linnea forsokt vilseleda sallskapet med sina fejkkunskaper i kartlasning raddade Lina situationen och vi hittade till ledens borjan. Eftersom tiden var knapp halvsprang vi till det lite smalama vattenfallet, tog lite bilder, och skyndade sen tillbaka. Efter det paddlade vi jarnet och hann tillbaka pa endast 35 minuter trots motvind. Enligt hyrsnubben skulle det ta minst en timme, haha, som ni forstar blir det OS nasta for dessa tva superkvinnor. Efter att tillbakavagen var paddlad klagade aven Lina pa blasor i handerna, men alla smarta var saklart vard eftersom turen var helt frickin jurassic!

Nu var det dags for jantorna att klara sig pa egen hand och som ni snart ska fa hora/lasa gick det alldeles utomordentligt utmarkt. Vi vandrade till skabbigt hongkong-matstalle och blev ytterst besvikna och inte sarskilt belatna alls. Nar vi skulle trosta oss medglass hamnade vi pa ett stalle dar naturens alla smaker erbjods, som natmelon, avocado och majs-ost. Detta var inte nagot som tillfredstallde damerna, sa vi gick vidare till shell och kopte glass dar istallet. Sedan vantade vi snallt pa att bussen skulle komma. Bussen kom och tog oss tillbaka till ursprungspunkten walmart dar vi helt klart ar stammisar. Vi inforskaffade vykort och massa random skabbiga kex. Darefter tog vi Lihue-shutteln till community court huset for att skaffa camping-tillatelse, men nar vi var framme visade det sig att vi skulle akt till state buildingen istallet. Efter en till busstur visade det sig att aven det var fel, men en snabb promenad tog oss till ratta stallet dar vi betalade 36 dollar for tillstand som vi helt klart forstod var pengar kastade i munnen pa en haj i havet. Annu mer buss akte vi till salt pond beach park. Alla pratade med alla pa bussen och halften visade sig vara mormoner. Lina pratade galet med tva missionarer medan Linnea latsades sova. Sista och basta radet innan vi klev av bussen kom fran en random kvinna som sa: "Be careful, it looks like paradise, but the rape rate is high".  "Ok" tankte vi...skrattade och klev av.

Vi hann inte ens fundera pa att lyfta tummen for att lifta innan en tandlos gamling plockade upp oss och lat oss chilla pa flaket. Tva svinlyckliga flickor klev ur 4 minuter senare och tackade sa mycket for skjutsen da gamlingen sa: "this is the place to camp". Haha. Precis tankte vi och vandrade ner mot stranden. I skymningen skrev vi vykort och dagbok och ovade pa trumpinne-skills. Vi hittade en hyffsad sovplats och sov ratt skont faktiskt, forutom att vi stordes av ett par som holl ett tredje varldskrig mitt i natten i en dryg timma. Eftersom de snackade pidgin var det enda vi forstod (ni far ursakta...) ordet "fuck", men eftersom det var det ord som anvandes flitigast av kvinnan forstod vi val ungefar vad som forsigick. "

Karolina Berglund

21 oktober 2008 18:32

Hej Lina! Saknar dig och hoppas att du har det bra! Jag vill också till hawaii!! Det värkar hur kul som hällst! Varmt eller hur ? Det ser jätte häftigt och vackert ut på bilderna! Innan skulle jag skriva och då råkade jag trycka fel och då tryckte jag på 1 oktober 2007 och skrev kommentar där! Jag skrev bara lite om att jag har varit hemma hos dig, alla var där förutom du... vi sov i ditt rum och det känndes kondtigt när du inte var där! =) Saknar dig! Många många kramar Karolina

Lina

22 oktober 2008 08:45

Namen! Karro! Fy vad kul att hora fran dig!! Jag saknar alla hemma ocksa faktiskt! Aven fast det ska blir trist a tt aka fran allt har sa kommer det bli harligt att traffa alla hemma.. hoppas du inte stokade ner for mycket i mitt rum!! ;)

Det ar underbart har. Borja spara nu sa kan du ocksa aka hit om nagra ar :D

KRAMAR!! Fran Lina

Papsen

23 oktober 2008 17:37

GRATTIS !!!!! på födelsedagen!!

Massor med Pussar och Kramar från Mamma, Pappa, Daniel, My (dom kanske skriver själva) Jonathan, Joel och Sebastian! Vi saknar dig, längtar efter dig och vill att du kommer hem nu. Vi ses om några veckor (i alla fall mindre än två månader).

Ha det underbart.

Papsen

veronica

26 oktober 2008 19:42

Hej Lina
Jag ville bara säga grattis i efterskott och hoppas att du hade en underbar födelsedag.

kramar Veronica

susseluss

28 oktober 2008 10:43

HEJ OCH GRATTIS LÅÅÅÅÅÅNGT I EFTERSKOTT!!!
Jag satt och skrev ett litet meddelande till dig på din dag- men jag sjabblade bort mig i den läskigt stora internet världen och hittade nästan inte tillbaka... - många sladdar och mörkt varé, men nu har jag hittat tillbaka och försöker igen. Hoppas du har det toppen, så klart att du har, och att vi ses snart.
Du har väl inte glömt önskelistan? OK! det gör inget!
Här hemma i Svedala har vi det toppen vi oxå! Det är regn och rusk nästan varje dag. Man fryser och springer runt med tofflor och yllekoftor, men fryser ändå. Vi ser knappt för det är så mörkt ute - men solen kommer tillbaka! Vi behöver bara vänta i en sisådär tio veckor så blir det ljust och trevligt igen som om inget hade hänt. Så är det ju jul snart med slaskiga snögator och minusgrader att se fram emot. Om det nu blir minus... kanske sådär nollgradigt i alla fall. Och det där med snö på jul kanske bara är en dröm... Men som sagt vi har det toppen kul vi oxå!
Puss på dig nu och tänk inte på oss här hemma, vi har det ju bra även utan dig! :)