Direktlänk till inlägg 10 mars 2008

Hawaii i mitt hjarta!

Av Lina - 10 mars 2008 21:00

Vilken vecka horrni. Vadret ar sa klockrent nu for tiden att man inte riktigt vet var man ska ta vagen. Solsken och varme varje dag och det ar precis hur underbart som helst.


Nu har basketen satt igang! Haha! Det ar precis hur roligt som helst. Det ar cirka 20 killar, varav 5 av dem spelar i basketlaget har pa skolan, och resten av dem ar de som ar snappet samre sa att de inte far vara med i laget, men som anda ager sonder ratt hart. Sen har vi 4 tjejer som spelar i tjejernas basketlag pa skolan. Och sen har vi mig ocksa :D Sa sjukt klockrent. Jag alskar det. Jag kommer ju garanterat att lara mig mest och aven utvecklas mest under den har perioden iaf, vilket kanns kul :D. Det som ar lite halvjobbigt men anda komiskt ar ju att jag ar sa knapp nar det kommer till hoger och vanster. Jag har ju da aldrig skjutit en basketboll som man ska skjuta, alltsa med en hand och sen stotta lite latt med den andra. Sa jag visste inte vilken hand jag skulle valja, eftersom varje gang jag testar nat nytt sa vet jag inte sakert om jag ska anvanda vanster eller hoger for just den saken. Jag sa det till coachen och han bad mig gora lite oliak saker for att kolla laget. Han sa att jag helt klart ska skjuta med hoger hand. Haha. Det ar ju sa lustigt! Jag ar ju vansterhant... och kanner mig mycket mer bekvam med att dribbla med vanster tillexempel. Jag och Linnea hittade en skon basketboll for ett tag sen, sa nu anvander jag en hel del av min fritid till att ova pa att fa in en stilig och korrekt skjutrorelse. Det ar fantastiskt roligt detta...


Veckan var fylld med plugg, strand, dans och mat. Pa fredag kvall var det "you got talent", och det var sa kul for domarna var liksom stenharda haha. Trots att det var elever fran skolan som sjong och dansade och hade sig, och larare som var domare. "When you started to sing, I wanted to cry, and not because it was beautiful". Det var lite for mycket snack mellan nummer osv, sa blev lite langttrakigt, men det var skoj. Efter det akte vi med nagra polare till en hemmafest och dansade. Det var kul fast smalamt for att musiken var for lag.


Lordag morgon at vi frukost med tennispojkarna 9.00 som planerat. Efter det kilade vi med samma gang till Waimea beach som ligger 25 minuter bort. Vi hade en heldag pa stranden som var alldeles underbar. Vi badade, hoppade fran klippan, sag och simmade med tre havsskoldpaddor :D Vi trodde de skulle ha ihjal oss nar vi stod ihoptryckta pa en liten "sten" i vattnet nar en vag kom och tog med sig skoldpaddorna och slog av oss fran stenen. Jag klarade av att stanna kvar forsta vagen, men andra kunde jag inte halla mig kvar pa stenen trots att jag hade ett krampaktigt grepp haha!! Sen sag vi tva stooora valar ocksa. Men de var lite langre ut. Pojkarna hade med sig en slack line som de spande upp mellan tva trad och sa gick vi balansgang :P Det var ocksa kul... men SVART. Tommy och Matt hade parkerat bilarna vid ett naturreservat typ, och dar hittade vi ett gigantiskt trad som linnea klattrade i, men jag kom bara en meter och sen sag jag ett spindelnat, freakade, och stannade kvar pa marken istallet. I samlad trupp bestallde vi smoothies och det var mums.


Pa vag tillbaka bestamde vi oss for att aka till Honolulu, kaka middag, och sen ga ut och klubba. Grabbarna gav oss en timme for att gora oss i ordning, vi lyckades och var stolta hehe. Val i Honolulu strosade vi runt och lekte lekar. Vi at pa Planet Hollywood och lekte lite till. At cheesecake pa det vanliga stallet :P, och sen gick vi till ett utestalle och dansade som tokar hoho. Det var sa skont att ha med sig sex grabbar, for da var det inga slisk som kom och forsokte sig pa nat inte. Det var verkligen en TOPPENdag. Vi missade andra delen av "you got talent",.. vilket var lite synd, men som tur ar kan vi se finalen som ar pa fredag :).


Vi planerar aven att spela in en skrackfilm med tennisfolket. Far se hur det blir med det. De ar sa skona for de ar ett bamsegang med sota och stortskona pojkar som ar 18/19 hela bunten, och ska pa mission i sommar. Sa deras theme song "Don't wanna be in love" passar aven oss perfekt, och vi kanner att det ar valdigt skont att hanga med dem just pa grund av den anledningen :P. Tommy, en av grabbarna, fick sin kallelse till mission i lordags! Sa han oppnade den pa stranden och hade hela slakten med pa allas mobiltelefoner hehe. Han ska tjana i Dominikanska Republiken! Haftigt.


Idag ska vi pa aventyr.. haha... jag berattar mer om det sen. Far se om det blir av. :P

 
 
Ingen bild

Pappa

11 mars 2008 23:10

Hello!

Kul att nya terminen med nya ämnen har börjat, låter underbart med basketen, dom är säkert jätteglada att ha med en stjärna på basket från det stora basketlandet Sverige. Klockrent att du dessutom inte kan skilja på vänster och höger! Spelar ingen roll, vi älskar dig precis som du är trots att du är vänsterhänt :D

Som vanligt kul att läsa bloggen och ännu roligare att Skypa då och då. Fler foton vill vi se.

Tag hand om dig och hälsa Linnea.

Massor med kramar!

Papsen (och naturligtvis resten av familjen)

 
Ingen bild

Harry

12 mars 2008 12:26

Kul att läsa din blogg när Linnea inte orkar skriva. Snygg tatooo.... när kommer priercingen?

 
Ingen bild

mamsen

13 mars 2008 09:20

Vilka underbara bilder. Jag skulle så gärna simma i de härliga havet. Tatuering hm.....
Underbart att det går bra med skolan,basket och allt. Tur att du gick på basket i Södertälje,ha,ha. Jag tänkte på er när jag sprand igår. Joel och Sebastian gjorde mamma sällskap på sina cyklar. 5 grader och duggregn,det är skönt att springa man blir lagom varm. Men jag måste erkänna att jag gärna skulle vara hos er på stranden,men då skulle jag ta med min egen prins.Vem vet kanske vi dyker upp. Saknar dig,vill aldrig sluta prata,lyssna när vi skypar.
Tag hand om dig och Linnea.
Puss o Kram mamma.

 
Ingen bild

Harry

13 mars 2008 10:19

Hde grabbarna ned sig "en slack line", hur ser den ut? Är inte alla linor slacka tills de spänns? :)

 
Ingen bild

Fat

13 mars 2008 21:34

ALLTSÅ HJÄLP!
Jag är så avvis! Hoho =( men i'll be there sooon i hope :D!
Du verkar iaf ha det grymt bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 april 2010 15:55

MEN TJA!! Jag har inte loggat in på min blogg på  drygt ett år, för det finns väl ingen anledning eftersom jag inte uppdaterar den längre. Men så kom jag på att det kan ju vara trevligt att kolla till den lite och jag blev förvånad över hur många som...

Av Lina - 10 januari 2009 13:53

Fredag den 19:e december landade vi på Arlanda. Flygresan hade gått galant. Vi möttes på flygplatsen av vänner och familj och även då blev det mycket tårar. Det var glädje blandat med stor sorg. Vi insåg väl då båda att vår resa var slut och att vi n...

Av Lina - 10 januari 2009 13:30

Sista tiden på Hawaii var fantastisk. Sista veckorna blev fyllda med en del drama och lite oväntade vändningar i både väder och annat, samt att det låg en hel del stress över oss då vi visste att vår tid höll på att rinna ut. Sen tog pluggande till v...

Av Lina - 17 december 2008 02:40

ANTLIGEN var sista dagen kommen av evigt pluggande! Den har terminen har varit helt galen for lina som har spenderat mycket tid i biblioteket och inte alls tillrackligt med tid pa stranden. Jag var sa taggad over att ga upp och ta mitt sista final ex...

Av Lina - 16 december 2008 03:47

Linnea och jag sag AVA i fredags och det var GRYMT. De spelade pa Pipeline Cafe och vi dansade som galningar. Jag maste erkanna att vi i princip sag hoga ut nar vi dansade runt, och det trodde alla runt omkring ocksa haha. Vi var de ENDA som dansade/...

Ovido - Quiz & Flashcards