Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

"Sha Shnuggi"

Av Lina - 22 mars 2008 02:31

I fredags, forra fredagen, sa gick vi pa finalen av talangshowen som var dotrist forsta halvan eftersom vi redan sett alla de numrena forut. Sen kom det en massa skona dansnummer vilket var kul! De som var helt klart bast tog aven hem segern, harligt, for sa ar inte alltid fallet. Det var na skona snubbar som gjorde en klockren danskoreografi! Har snackar vi talang…

Efter det var det dans har pa skolan, och det var riktigt kul, for alla var dar. Party, party.


Lordag var ingen kanondag vadervis, sa efter frukost blev det inhandling av ingredienser till bullar! Vi har ett kok har i var ”hale”, ett tomt kok, alltsa finns inget som man behover nar man ska baka, eller gora nat annat heller for den delen… vi kopte en bunke att blanda ihop ingredienserna i, och mamma hade varit sa sot och skickat bland annat en mattsats, sa det hade vi iaf! Aven engangsplat inforskaffades! Som kavel anvande vi var myrspray-flaska inlindad i en plastpase, och nar vi skar degen for att gora bullarna anvande vi ett knivblad som jag hittade slangt i ett horn :D Precis, finns massor med snilleblixtar att tala om, men nog om det. Nar vi satte pa ugnen bolmade det svart rok at alla hall och kanter, sa vi stangde av och diskade ur hela ugnen. Efter det var roken inte svart, men luktade fortfarande illa. Detta resulterade i bullar med en eftersmak av skabbig ugn. Bullbaket tog hela dagen, och for eftersmaken att forsvinna tog det annu en dag. Ratt gott blev det tillslut! Fast vi hade det lite val mycket pa det torra eftersom bullarna var tvungna att chilla galet pa vart rum i vantan pa att bli uppatna.


Lordag kvall blev det party pa en range i en liten laduliknande sak som stod dar mitt ute i ingenstans. HOHO. Vi fick skjuts med lite random folk jag flirtade in oss hos (ratt stolt eftersom grabbarna som korde redan hade varsin date, och anda garna trangde in bade mig och linnea trots att vi inte fick plats :P). I vilket fall kom vi fram och hittade ladan fullproppad med folk i neonfargade klader och helt ritade pa med specialpennor, och ett band som var i full gang med spelning. Efter det var det party, party igen! SJUKT roligt ska ni veta. Haha. Efter massor med dansande fick man gora en hinderbana om man ville som var skitsvar och avslutades med att man skulle hoppa over lite harlig eld och grejer, dumt om ni fragar mig, men iaf, och han som vann fick en surfbrada :D Kvallen blev sa lyckad att man inte visste riktigt vart man skulle ta vagen.


Sondagen bjod pa stavskonferens. Efter det var det antligen dags for oss att aka och plocka upp Linneas Mercedes :D Vi hangde i Honolulu nar vi anda var dar, och slappte av Bens storebror pa flygplatsen och tog farval. Adjoss, dig kommer vi aldrig traffa igen. Skumt… Sen blev det till att aka hem med nya bilen :D Haha. I tisdags kom Lance och lamnade min bil ocksa, sa nu har vi bada varsin sprillans ny sak att glassa runt i.


Veckan overlag har bjudit pa mycket tennisspelande. Jag vann over Thom i mandags… och det blev ett valdans liv. Han var upprordare an upprordast, och tennispojkarna tyckte det var helt otroligt roligt. Thom ar namligen ocksa med i tennislaget, men skillnaden mellan honom och alla andra ar att han ar dar for att han enligt coachen har potential, medan de andra ar akta skickliga pa riktigt. Vi spelade igen igar da Thom vann forsta setet, och jag andra… fast han tyckte inte att det andra direkt raknades for han var trott osv., och fran borjan sa vi inte att vi skulle spela en HEL match. Folk i krokarna, tennisfolket, tycker inte att det ar avgjort riktigt annu dock, far se om det blir na mer spelande… Spelade aven tennis med Matt i osregnet, vilket var svart men riktigt kul :D


Ok. Jag tror detta kan racka faktiskt. Vi har massor med planer nu i helgen… och det ar ju pask och allt. Och jag ska ha skrivit mitt rough draft till min research paper pa mandag. Hoho.. inte borjat annu. Men det kommer… det kommer… Jag lever och mar bra for er som undrar det ocksa. Vill ni smaka pa livet kan ni ju alltid svanga forbi :D

 
 
Ingen bild

mamsen

22 mars 2008 16:55

Hej Gumman!
Kul att ni bakade,trots vissa missöden med ugn och annat.Det känns bra att du visar killarna vem som äger vad det gäller tennis och allt annat med för den delen. Underbart med bilarna,var rädd om bilen och sköt den väldigt väl.Vilka härliga bilder!Vem är den glada killen på bilden? JAG SÄGER BARA EMIL!
Mittenbilden är jättevacker med två supermodeller. Ja,okej jag är mamma,men ändå.
Synd att jag jobbade när ni skypade sist,är glad att allt är väl med er. Om du har mycket så vore jag glad om du bara mailar och säger allt är bra. Det räcker,så att jag slipper oroa mig. Puss o kram mamma

 
Ingen bild

Lina

27 mars 2008 02:02

Haha.. Mamma.. glada killen pa bilden ar Luke. Han som tog bilderna, brorsan till tennispojken. Han var bara har en vecka.

Mor. JAG SAGER BARA OROA DIG INTE ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 april 2010 15:55

MEN TJA!! Jag har inte loggat in på min blogg på  drygt ett år, för det finns väl ingen anledning eftersom jag inte uppdaterar den längre. Men så kom jag på att det kan ju vara trevligt att kolla till den lite och jag blev förvånad över hur många som...

Av Lina - 10 januari 2009 13:53

Fredag den 19:e december landade vi på Arlanda. Flygresan hade gått galant. Vi möttes på flygplatsen av vänner och familj och även då blev det mycket tårar. Det var glädje blandat med stor sorg. Vi insåg väl då båda att vår resa var slut och att vi n...

Av Lina - 10 januari 2009 13:30

Sista tiden på Hawaii var fantastisk. Sista veckorna blev fyllda med en del drama och lite oväntade vändningar i både väder och annat, samt att det låg en hel del stress över oss då vi visste att vår tid höll på att rinna ut. Sen tog pluggande till v...

Av Lina - 17 december 2008 02:40

ANTLIGEN var sista dagen kommen av evigt pluggande! Den har terminen har varit helt galen for lina som har spenderat mycket tid i biblioteket och inte alls tillrackligt med tid pa stranden. Jag var sa taggad over att ga upp och ta mitt sista final ex...

Av Lina - 16 december 2008 03:47

Linnea och jag sag AVA i fredags och det var GRYMT. De spelade pa Pipeline Cafe och vi dansade som galningar. Jag maste erkanna att vi i princip sag hoga ut nar vi dansade runt, och det trodde alla runt omkring ocksa haha. Vi var de ENDA som dansade/...

Ovido - Quiz & Flashcards