Direktlänk till inlägg 25 april 2008

Inge blod, en del svett, mestadels tarar

Av Lina - 25 april 2008 23:43

Vi hade planerat allt in i minsta detalj. Allt var sa perfekt att vi nastan inte vagade tro att det var sant. Vi var fardiga med filmen till tennisfolket + matt. Nu gallde det att hitta nagonstans att titta pa filmen. Det skulle bli svart for alla att hora ordentligt om vi tittade pa nagons laptop... det finns inga dvd-spelare i tv-rummen... vi gick till "the little theatre" som stod oppen, och vi stoppade in filmen dar (far man egentligen inte) och allt funkade!! Vi kunde se pa filmen i en freaking biosalong!! Jag sprang efter detta och tog mitt final exam i engelska.


Vi at middag med alla och sen bar det av mot lilla biosalongen pa skolan. Vi gick in och alla satte sig beredda pa att se filmen. Tror ni inte att de gatt forbi och slagit av strommen som varit pa hela dagen!! Linnea sprang och hamtade sin laptop som dog efter halva filmen.. haha.. sen var alla tvungna att ta finals och plugga osv. Haha.. klockrent. Kl. 22.00 samlades alla utom thom och isaac och sa tittade vi pa filmen i bilen istallet. Da kunde vi ha sa hog volym vi ville! Det blev lite av en succe faktiskt. De blev overlyckliga och fick till och med tarar. Kvallen efter sag vi den med Isaac och Thom som ocksa blev superlyckliga.


Storsta delen av tisdagen holl vi pa och fippla med filmen sa att alla kunde fa en kopia. Det var strul.. och blabla.. men tillslut fungerade allt. Pa kvallen bowlade vi med Tommy och Matt. Jag SUGER. Efter det gick vi till en bonfire. Mysigt.


Onsdag var sista dagen med alla. Vi jobbade for sista gangen i kafeterian! WOHO! Och vi jobbade for forsta gangen TILLSAMMANS. Iof pa olika stallen.. men anda! Efter jobbet hade vi final exam i tennis! Det gick nog ratt bra skulle jag tro :). Det var iaf superkul, spelade i typ tva timmar :D Vi har bada konstaterat att vi har blivit battre pa tennis sen vi kom hit. Haha.. det ar val tur det...


Vi skulle skjutsa Matt till flygplatsen. 17.00 at vi middag i kafeterian. Stressigt blev det for oss som knappt hann duscha eller nat och a.. panik. Det var i vilket fall sista middagen med oss alla. SUPERsorgligt. Alla satt vi och forsokte halla tararna tillbaka. Det var lattare for vissa an andra... vi gick tillbaka och packade in oss i bilen. Tog lite bilder innan ocksa, nagra sista pa alla tillsammans. Sen korde vi ett varv med alla inklamda i Linneas bil och spelade deras themesong! Dancefloor Anthem med Good Charlotte. Sen blev det gruppkram och vi tog farval. Val framme vid flygplatsen var det dags for OSS att saga hejda. Jag och Linnea storgrat. USCH. Vi hade planerat att aka in till stan och chilla galet, men var inte langre sarskilt sugna pa detta. Vi gjorde det anda och trostade oss med lite shopping och glass :P. Vi stotte aven pa en het surfare, och vi flummade runt lite allmant! Vi har alltid kul vi tva.. haha.. :D


Torsdag morgon gick vi upp kl. 5.20 for att ta farval av Tommy som fick skjuts av Joe (en randall snubbe). ANNU mer tarar. En till gruppkram eftersom de andra ocksa gatt upp for att saga adjoss. Efterat gick vi gratandes tillbaka till rummet och gick och la oss.


Frukost kl. 10. Sen blev det strand HELA dagen med de tre resterande tennispojkarna. Vi akte till Waimeia och hade superskoj! Myspys! Efter det at vi varsin acaibowl pa ett cafe och sen akte vi hem. Efter middagen stadade vi vart rum och tittade pa OC. Sen gick vi och la oss faktiskt.


Idag ar det fredag och vi har atit frukost och suttit vid datorn hehe. Nar vi satt har i var lilla datorlounge borjade det OSregna ute. Jag och linnea tittade pa varandra, log, och sprang och bytte om till stora t-shirtar och shorts. Vi lekte i regnet i 13 minuter tills det lugnade ner sig. Vi var helt DYNGsura eftersom vi rullat runt pa tennisbanorna och hoppat i alla vattenpolar. Och ni ska veta att nar det regnar pa hawaii sa REGNAR det. Efter det tog vi en snabb dusch och sen skrev jag det har inlagget.


Ikvall eftermiddag ska vi lamna av Thom pa flygplatsen. Jag kan inte ens tanka pa det. Vi ar ju jattebra vanner. Ja.. iaf. Det blir garanterat mer tarar..

 
 
Ingen bild

cissi

28 april 2008 18:48

varje gång jag läser din eller linneas blogg så vill jag också dra till hawaii! dock tveksm om jag skulle ha hälften så roligt som ni har. förresten så hade du ju snyggaste tröjan där i regnet! ;)

 
Ingen bild

Papsen

28 april 2008 21:44

Hej Gumman!

Hur mås det, saknade Skype-stund i Söndags, måste hitta ny tid som fungerar.

Har alla killar åkt nu? Ensamt? Borde väl fylla på med nya elever inför sommarterminen, då är du och Linnea de gamla erfarna som kan driva med nykomlingarna.

Till helgen har UM i staven maj-hajk och det saknas ledare från vår församling, gissa vem som ställer upp? Daniel och Johan Holm skall vara ledare för våra killar! Kul va?! Jag (pappa) är med som ledare från staven så det blir en trevlig hajk.

Vi har precis bokat stuga för sommaren, en vecka på västkusten med stuga tillsammans med Susanne o Magnus, blir jättekul! Norra Bohuslän denna gång så det blir väl mer klippor och lite mindre sandstrand. Försöker hinna med traditionsenlig dag på Liseberg samtidigt. Vi kommer att sakna dig men Jonis tar med en kompis, antagligen Hampus, så det blir väl full fart i alla fall.

Vi tänker på dig och saknar dig, men hoppas och litar på att du har toppenkul som vanligt.

Tag hand om dig och hälsa Linnea.

Pussar och kramar från

Mor och Far (och rsten av familjen).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 april 2010 15:55

MEN TJA!! Jag har inte loggat in på min blogg på  drygt ett år, för det finns väl ingen anledning eftersom jag inte uppdaterar den längre. Men så kom jag på att det kan ju vara trevligt att kolla till den lite och jag blev förvånad över hur många som...

Av Lina - 10 januari 2009 13:53

Fredag den 19:e december landade vi på Arlanda. Flygresan hade gått galant. Vi möttes på flygplatsen av vänner och familj och även då blev det mycket tårar. Det var glädje blandat med stor sorg. Vi insåg väl då båda att vår resa var slut och att vi n...

Av Lina - 10 januari 2009 13:30

Sista tiden på Hawaii var fantastisk. Sista veckorna blev fyllda med en del drama och lite oväntade vändningar i både väder och annat, samt att det låg en hel del stress över oss då vi visste att vår tid höll på att rinna ut. Sen tog pluggande till v...

Av Lina - 17 december 2008 02:40

ANTLIGEN var sista dagen kommen av evigt pluggande! Den har terminen har varit helt galen for lina som har spenderat mycket tid i biblioteket och inte alls tillrackligt med tid pa stranden. Jag var sa taggad over att ga upp och ta mitt sista final ex...

Av Lina - 16 december 2008 03:47

Linnea och jag sag AVA i fredags och det var GRYMT. De spelade pa Pipeline Cafe och vi dansade som galningar. Jag maste erkanna att vi i princip sag hoga ut nar vi dansade runt, och det trodde alla runt omkring ocksa haha. Vi var de ENDA som dansade/...

Ovido - Quiz & Flashcards