Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Lina - 3 februari 2008 01:42

Igar var en flummig dag. Jag hade bara en lektion, engelska. Resten av dagen chillade vi med kakor och glass. Kl. 15 spelade jag tennis med Ryan, rodtotten. Det var jattekul. Han var ju mycket battre an jag, han har tydligen spelat nagra ar fore och aven under hela gymnasiet. Jag spelade ju ocksa lite tennis en gang i tiden, men det raknas knappt eftersom det var jag, Sophia och Bettan i tennisgruppen haha :D. Vi spelade 40 minuter i veckan eftersom vi kom tio minuter forsent, och gick tio minuter tidigare sa att vi kunde matcha bussarna som vi ville :P. Och vi strejkade alltid nar tranarna sa att vi skulle gora nat... vi ville ju bara spela. Precis. Vi var helt klart kassa elever som jag som tranare hade hatat.


Efter tennisen kakade vi mat... gick pa danstraning som var hur soft som helst for att det var jattefa dar. Sen bytte vi om och kilade till "backwards-dansen". Det var en helt ok dans. Fummig. Vi dansade som tokar, bokstavligt talat. Jag sag inte klok ut under storsta delen av kvallen. Kanns bra. Vi hangde med lite olika folk men mest med Robbie som ar var "gulleplutt". Han ar latt var basta van har. Eller, han och Mike. Mike ar lite upptagen numer dock med alla flickor han dejtar haha, fast det lugnar kanske ner sig snart. Efter dansen akte vi till 7eleven och kopte glass. Det ar dar alla hanger efter danser osv, for det ar det enda som ar oppet.


Vi har lart kanna typ alla i flickornas fotbollslag, vilket ar skitkul! Tasha ar den vi hanger mest med, klockren, rasot och snygg, cool brud. Hon forklarade harom dagen hur var "swedish accent" later for dem. Jag tillexempel speedar upp tempot i olika delar av meningarna precis som jag gor nar jag pratar svenska. Var "melodi" nar vi snackar skiljer sig aven har och var. Vi anvander vissa ord pa stallen de inte skulle ocksa..osv. Nu vagar vi knappt snacka med henne for att vi vet att hon analyserar allt vi sager :P Det ar sa kul med sprak. Helt klart skona missforstand da och da haha. Personligen sager jag ju en hel del korkade saker som inte har med spraket i sig att gora, utan det bara kommer for att jag ar allmant ford bakom soffan vid olika tillfallen.


I eftermiddag ska vi till Honolulu. Vi ska aka dit med Brett och Christian. Tva brorsor som ar precis jatteroliga. Vi vet inte exakt vad vi ska gora... eller, vi vet typ. Fast jag berattar om det i efterhand istallet. :)

Ovido - Quiz & Flashcards