Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Lina - 20 februari 2008 05:12

Nu var det ett tag sedan jag skrev… vi har haft massor att gora och jag har alltsa massor att beratta.


I fredags var det tre olika danser under samma kvall. Vi hangde pa tva av dem. Vi var forst pa den som hade "Old school"-tema, men det var lamt och inge folk, sa vi drog till en annan dar det var festaste partyt nagonsin. Ingen i hela varlden skulle kunnat tro att det var ett mormonpartaj haha. Svinkul iaf. Vi fick senare reda pa att det inte var en dans arrangerad for skolan utan att det var en dans for alla "locals". Efter att ha chillat och svettats dar ett tag sa gick vi tillbaka till dansen pa skolan dar det nu var ratt mycket folk!


I lordags gick vi upp tidigt och akte och dok! Det var harligt och roligt. Strommen var minst lika stark som forra veckan sa det var tungt att simma runt dar under ytan, men jag och linnea klarade oss fint. En tjej som var med i dykargruppen dock fick aka till sjukhus och hamnade i tryckkammare for att hon gatt upp for snabbt. Det var laskigt. Helt arligt har jag inte jattestor koll pa hur hon mar i nulaget men jag sag henne pa avstand i morse sa jag tror at thon mar bra nu. Vi har i vilket fall dykarcertifikat och ar overlyckliga!


Nar vi kom hem bytte vi om lite smidigt och skyndade sen till matfesten som holls i the little circle, som i sjalva verket ar en gigantisk cirkel och inte alls liten. Matfesten ar en tillstallning dar alla klubbar som finns pa skolan lagar och saljer mat fran det landet klubben presenterar. Det fanns HUR mycket som helst. Tog ju ar och dar att bestamma vad man ville ata… Detta var inte heller bara for skolan utan det kom folk fran alla hall och kanter, stora som sma. Efter det akte jag, Linnea och Robbie till grannstan och sag "step up 2" pa bio. Riktigt bra rulle maste jag saga. Om man gillar dans da forstass… Efter filmen dansade vi runt pa parkeringsplatsen, sen akte vi hem.


I sondags var det kyrka. Vi gick faktiskt pa en del av en annans forsamlings sakramentsmote ocksa for att var gode van Tushi talade. Efter det at vi middag hemma hos Mike och hans FASTMO Katelyn. De forlovade sig 5 dagar efter att de traffats for forsta gangen. Vad sager ni om det va?? Galenskap. Efter att ha sett en kass rulle kilade vi hem.


Vi blev medbjudna av Tush att hanga med till the backyard house och spela spel. Klart vi ville. Vi promenerade dit och lekte under hela tiden var nypakomna lek "kasta flaska". Fyll en petflaska med lite vatten sa att den far tyngd, kasta den sedan hela tiden mellan varandra och fanga med en hand. Precis urkul. Man maste alltid vara redo forstar ni. Val framme spelade vi sopa och president med 20 pers. Det var kul :) Nar vi gick hem skulle Linnea fanga ett langdistanskast och flaskan traffade henne ratt pa nasan. Hon ar nu alldeles bla i hela nyllet. Varre an pa kortet faktiskt. Det har spridit sig till andra ogat ocksa, tokigt. Hon lever iaf och mar bra… flaskleken ligger dock lite i la i nulaget.


I mandags var vi pa stranden hela formiddagen. Pa eftermiddagen akte vi och shoppade pa ett outlet stalle. Det var grymt! Basta kopet var helt klart glasogonen vi kopte i en partyaffar. Jag kopte aven ett par skor som jag tankte visa for dig Kerko :D Kopte aven en del annat… Iaf… Vi kom hem sent pa kvallen och pluggade lite… :)


I morse hade jag badmintonlektion som gick precis urbra. Skont. Resten av dagen har vi spenderat pa stranden! :D Nu ar vi branda och lyckliga. Kanns bra att ha tisdagar som var dag. Vi ar ju alltid med massa folk hit och dit, men da ar det bara vi tva, sanden , solen och vattnet :D

Ovido - Quiz & Flashcards