Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Lina - 16 maj 2008 23:00

Frustration gott folk! Frustration...


Som jag namnde lite snabbt for ett tag sedan ar min engelsklarare OBSESSED with FOOD! Det jag inte fran borjan forstod var att precis ALLT vi har gjort, och ska gora under den har terminen handlar om just mat. Bockerna vi laser ar beskrivningar av mat med recept i slutet av varje kapitel. Alla videoklipp vi ser, alla uppsatser, presentationer, tal, och till och med "forskningsrapporten" vi ska lamna in i slutet av terminen handlar om MAT!


Ja... jag gillar ju mat.. men att behova skriva om hur speciella matratter varit betydelsefulla for mig i mitt liv osv. kanns lite smajobbigt... Jag skrev pa ett av laxforhoren att jag tyckte att texterna vi last varit lite trakiga for att de bara beskrev mat.. och da fick jag som kommentar tillbaka: "then you're gonna be bored all semester!" Jo tack. Jag har forstatt det.


Nu sitter jag har och ska snickra ihop en historia om mitt liv med en "mathandelse" i fokus. Man ska ha poetiska beskrivningar och vi betygsatts pa om det kommer vattnas i munnen pa lararen eller inte hahaha... hjalp. 

Ovido - Quiz & Flashcards