Av Lina - 13 november 2008 10:30

Lina och Linneas dag a stan... vi hade kul som vanligt :D

Sen en bild pa mig nar jag skatear lite stiligt.

Jag och Alden efter Underoath konserten! (Som va mycket battre an vantat och a... haha... det va kul)

Vi akte till China Town med lite vanner :D

Hade Ladies night out med vara rumskamrater!!

Av Lina - 4 november 2008 00:07

Fler bilder fran min fodelsedag pa massa goa manniskor!

Av Lina - 28 oktober 2008 22:13

Sa. Ni far ursakta, men det blir inte mycket tid vid datorn. Jag vet inte om ni minns men jag ar faktiskt pa hawaii.. och det blir till att spendera mesta tiden utomhus.. och nar jag val sitter vid datorn sa PLUGGAR jag. Jag studerar helt otroligt mycket for att vara pa Hawaii och chilla...

Iaf. Min fodelsedag var kalasbra! Jag fick en fin tarta (mitt smeknamn ar L-frog btw.. Linnea fick L-dog, precis, jag drock det korta straet :P), jag fick aven en film som Linnea gjort till mig, om mig, sen sa fick jag lite smatt och gatt fran alla hall och kanter och paket hemifran :D Mycket trevlig dag med ett tva kalas.. och ett kalas foljande dag... sa det var kuuul!

Vi har aven lart oss ett asballt partytrick som ni kan se illustreras pa bilderna. Det ar gradde gott folk.

Det ar SJUKT mycket i skolan, annars sa leker livet och jag alskar mitt liv. Snart tar sagan slut dock, men det valjer vi att aldrig tanka pa.

Av Lina - 8 oktober 2008 05:40

"Efter en dramatisk natt blidde det en ratt tattig frukost. Darefter begav vi oss till kajakstallet som lag valdigt i narheten. Vi kom dit kl. 08.00 ich hyrde tva kajaker. En tvamanna till Linnea och Lina, och en ensammanna till Tony. 40 dollar var betalade vi for kalaset. Val ute pa Wailua river kande vi oss aslyckliga, som alltid annars under denna fantastiska resa. Linnea klagade over blasor i hander och ont i armar medan Lina klagade pa Linneas styrning. Trots klagande var det skitkul. Val framme vid den omtalade repgungan kandes det som om att vi var i filmen "the notebook". Vi lekte vid repgungan och kakade lite chips till lunch. Vi tog aven lite kassa bilder som inte ens nastan kan beskriva hur kul vi hade och hur harligt allt kandes.

Pa tillbakavagen var det dags att ta farval till Tony som var tvungen att aka hem, eller ja, ta flyget och sen aka vidare pa nya aventyr. Linnea och Lina fortsatte dock langs wailua river och parkerade vid en trail som ledde till Secret falls. Efter att Linnea forsokt vilseleda sallskapet med sina fejkkunskaper i kartlasning raddade Lina situationen och vi hittade till ledens borjan. Eftersom tiden var knapp halvsprang vi till det lite smalama vattenfallet, tog lite bilder, och skyndade sen tillbaka. Efter det paddlade vi jarnet och hann tillbaka pa endast 35 minuter trots motvind. Enligt hyrsnubben skulle det ta minst en timme, haha, som ni forstar blir det OS nasta for dessa tva superkvinnor. Efter att tillbakavagen var paddlad klagade aven Lina pa blasor i handerna, men alla smarta var saklart vard eftersom turen var helt frickin jurassic!

Nu var det dags for jantorna att klara sig pa egen hand och som ni snart ska fa hora/lasa gick det alldeles utomordentligt utmarkt. Vi vandrade till skabbigt hongkong-matstalle och blev ytterst besvikna och inte sarskilt belatna alls. Nar vi skulle trosta oss medglass hamnade vi pa ett stalle dar naturens alla smaker erbjods, som natmelon, avocado och majs-ost. Detta var inte nagot som tillfredstallde damerna, sa vi gick vidare till shell och kopte glass dar istallet. Sedan vantade vi snallt pa att bussen skulle komma. Bussen kom och tog oss tillbaka till ursprungspunkten walmart dar vi helt klart ar stammisar. Vi inforskaffade vykort och massa random skabbiga kex. Darefter tog vi Lihue-shutteln till community court huset for att skaffa camping-tillatelse, men nar vi var framme visade det sig att vi skulle akt till state buildingen istallet. Efter en till busstur visade det sig att aven det var fel, men en snabb promenad tog oss till ratta stallet dar vi betalade 36 dollar for tillstand som vi helt klart forstod var pengar kastade i munnen pa en haj i havet. Annu mer buss akte vi till salt pond beach park. Alla pratade med alla pa bussen och halften visade sig vara mormoner. Lina pratade galet med tva missionarer medan Linnea latsades sova. Sista och basta radet innan vi klev av bussen kom fran en random kvinna som sa: "Be careful, it looks like paradise, but the rape rate is high".  "Ok" tankte vi...skrattade och klev av.

Vi hann inte ens fundera pa att lyfta tummen for att lifta innan en tandlos gamling plockade upp oss och lat oss chilla pa flaket. Tva svinlyckliga flickor klev ur 4 minuter senare och tackade sa mycket for skjutsen da gamlingen sa: "this is the place to camp". Haha. Precis tankte vi och vandrade ner mot stranden. I skymningen skrev vi vykort och dagbok och ovade pa trumpinne-skills. Vi hittade en hyffsad sovplats och sov ratt skont faktiskt, forutom att vi stordes av ett par som holl ett tredje varldskrig mitt i natten i en dryg timma. Eftersom de snackade pidgin var det enda vi forstod (ni far ursakta...) ordet "fuck", men eftersom det var det ord som anvandes flitigast av kvinnan forstod vi val ungefar vad som forsigick. "

Av Lina - 8 oktober 2008 05:00

"Japp, Tony ljog han nar han sa att vi skulle sovai  bilen for han borjade kora dirr. Lina och Linnea var fortfarande trotta och sov anda. Eller... forsokte sa gatt det gick medan Tony svangde harsan och tvarsan. Tony tyckte tydligen om Mc Donald's en del och kopte aven sin frukost dar denna morgon. Under ca en timmes tid vilade Lina och Linnra i bilen medan han korde upp mot Waimea Cannyon's utkiksplats. Nar vi kom fram fattade Linnea NOLL. (Som vanligt). Efter en lang diskussion om vad som forsegick och vad som skulle handa trodde Linnra att hon var lite mindre lost och sammanfattade diskussionen med en fraga: "So... no flipflops?" Lina och Tony holl pa att do av asgarv for de trodde lika mycket som Linnea att hon antligen hade fattat vid det har laget. Det var namligen flipflops som var det basta skovalet just da. Linnea tog pa sig sina flipflops, Lina tog sin melon och Tony sin kniv, sen gick vi for att titta pa den fantastiska utsikten. Valdigt vackert var det och melonen var ganska god. Tony's kvin var daremot valdigt ynklig. Efter "en spansk en" och borstning av tander packade vi in oss i bilen och korde ner till ledens borjan.

Dagen innan hade vi forresten kopt likadana trojor pa walmar. Efter mycket om och men kom vi overens om att kopa varsin troja med texten "inside this hawaiian shirt is a terrific kid". Lina och Linnea kopte gula och Tony en bla. Asfina var de men pa gransen till forsma for de mulliga tjejerna. Linnea fick den basta ideen i hennes livs historia, vi skulle stryka over "terrific" och skriva "jurassic" istallet! Jurassic ar namligen vart nya favoritord och det anvands nar nagot ar grymt, awesome, eller aventyrligt. (Jurassic ar som ni forstar helt otroligt passande eftersom Jurassic Park spelades in mestadels pa just Kauai!). Vi hade aven sparat ut lite med att kalla allting for dinosaur namn. Tex. Melonsauris rex, Tonysaurus rex osv. Saaaa... I bilen pa vag till dagens vandringsled designade vi om vara trojor sa som det var bestamt. Det blev superbra! Med matchande shirts, glatt humor och en del regn borjade vi var vandring. Vi hade redan sedan resans forsta dag letat efter ett namn till var trio. Det var dock ratt svart att bara komma pa nagot utan att ha en bakgrund till namnet. Nar vi gick dar i regnet var det Tony som klackte ur sig: "we are kids. Jurassic kids". (Precis, det som stod pa vara trojor). I samma ogonblick  som han sa "Jurassic kids" tittade vi pa varandra och borjade asgarva. Dar var det ju! Det perfekta namnet till var trio! The Jurassic Kids.

Waimea Cannyon var den coolaste platsen nagonsin. Det var vi alla overens om. Det var sa fantastiskt att vi inte ville ga darifran och var tvugna att pussa marken innan vi gick. Vi knappte nagra frascha bilder pa bergets topp och sedan gick vi vidare till vattenfallet. Fallet var aven det valdigt Jurassic. Det sag ut som ett konstverk fran ett hotell. Japp ni forstar. Vi badade och tog lite mindre frascha nakenbilder pa varann och at vara kex och applen innan vi begav oss tillbaks mot Tony's Jurassic bil. Akturen ner for berget var spannande. Tony forsokte spara bensin, ekonomisk som han ar, genom att lagga i neutral och lata bilen kora asfort ner for den kurviga vagen. Lina var jattenara pa att spy och inte blev det battre nar samtalsamnet var just kraks.

Nasta destination var The Spouting Horn i Poipu. Pa gransen till careface men anda asballt. Vi blev lite nersprutade dar och sedan akte vi till Poipu beach, mycket trevligt stalle. Dar slaggade vi i solen och tog dod pa melonsaurus rex med Tonys lama kniv. For att variera oss lite blev det middag pa Burger King  denna afton och Lina vara iaf nojd eftersom hon tjatat om detta hela resan:D. Efter middagen var det dags for Tony att lamna tillbaka tin bil vid flygplatsen. Lina och Linnea kande inte for att ga en meter i onodan med de stora ryggsackarna, sa de lekte bums utanfor walmart sa lange. Det sag liktigt lodigt ut nar vi fyllde en kundvagn med alla vara agodelar och hangde upp bikinisarna pa tork vid en bank. Tony hade tydligen stott pa en gammal van fran BYU som gav honom lift fran flygplatsen till walmart. Denna vanliga van, Keala, korde oss aven till nattens sovstalle, Wailua Beach. Tony visade sina trollkars-skills med kortleken, han var fantastiskt duktig. Nar morkret lagt sig och vi hittat en plats att sova gjorde vi upp en eld pa stranden. Det var lite svart att fa fjutt pa den blota veden men skam den som ger sig! Brasor ar ju som gjort for story telling sa vi berattade allt mojligt om vara liv. Vi fick veta valdigt detaljerat om Tonys player rykte som inte ar sant. Han har bara kysst tre tjejer pa BYU an sa lange. Vi gick och la oss pa taltet och sov skont anda till Linnea blev stucken av en tusenfoting i halsen och var tvungen att dansa och ta av sig alla klader (till Tonys behag)."

Av Lina - 3 oktober 2008 06:10

Forra helgen var det party!!! HUR kul som helst haha. Nagra studenter lanade ett stalle pa gunstock ranch och sen vare fest :D

(det kommer mer om kauai!)

Av Lina - 1 oktober 2008 06:30

"Alla bidrog vi till frukosten efter den modosamma natten. Allt som allt hade vi kex, bagels, pop tarts, chips, granola bars och applen. Det var en fantastiskt frukost.

Att klamma luften ur de mest korkade madrasserna vi varit med om, tog en evighet! Alldeles for sent, runt elvatiden, kom vi antligen ivag efter att ha gomt ryggsackarna i buskarna. Efter att ha tripp-trappat ut pa vagen med tummen i luften i ca 2 sek blev vi upplockade av en hog local pa 60 bast med en hel lovskog i "bagaget". Loven kliade lite i baken, men annars var resan till belatenhet. Chaufforen stannde precis vid skylten och vi borjade vandringen DIRR. Klattringen langs Napali coasten var ASVACKER, men under forsta halvan dog Linnea av sjukdom. Framme vid stranden aterupplivades hon av en forsande flod som formodligen var full av kiss, men Linnea brydde sig minsann inte om det. Vem vet, det kanske var kisset i sig som raddade henne!? Precis. Formodligen. Efter chill och korttagning pa stranden fortsatte vi upp mot ett vattenfall. Pa vagen berattade vi stories och at guavas fran traden som smakade sura hallon. MUMS! Sista biten fick vi hoppa bland stenarna i forsen och slutligen var vi framme vid det maktiga vattenfallet. VI hoppade i och fros till is, for vattnet var svinkallt! Lina trodde hon skulle fa kramp och drunkna, men som tur var overlevde vi allihop.

Vi at lunch. Kakor och applen blev det. Tony fick berom av random kvinna for snyggast simstil. Efter det begav vi oss bradskande tillbaka. Hela vagen hem tog oss en timme och en kvart. REKORD! Vagen dit tog oss lite over tva timmar, alltsa var vi som ni forstar skitsnabba! Vi hade namligen brattom att hinna med sista bussen tillbaka till soder. Fran vandringsleden till ryggsackarna fick vi lift av en spanjormamma och hennes son. Nasta upplockningsforsok, nu med ryggsackarna redo, borjade 15 minuter innan bussen skulle aka. Vi var desperata eftersom vi behovde ta oss till soder for att kunna fortsatta pa aventyret. Fem minuter innan bussen skulle ga, 6 miles bort, blev vi upplockade av tva tyskar! Woohoo tankte vi! Men ack nej, vi missade bussen pa sekunden. Som annu mer tur var bestamde sig tyska paret for att skjutsa oss hela vagen till flygplatsen dar Tony skulle hyra bil.

En timme senare tackade vi odmjukast for skjutsen och hoppade ur bilen. Lina och Linnea gjorde sig hemmastadda pa en stenbank medan Tony forsokte hyra en bil i lite over en timme. Under vantetiden snurrade Lina trumstock och Linnea textade Chuck.

Tut, tut, brum, brum, sa Tony med varsting bilen. Vi packade in oss och korde isslnabbt till McDonalds eftersom doden var nara. Morkret foll lite, sa det blev dags att leta upp sovplats. Vi kunde sova vart vi ville, nar vi numer var bums med bil! Till slut hamnade vi pa ett svinschysst hotell. Eller... stranden vid hotellet. Vi la oss bekvamt och somnade ratt kvickt. Tyvarr regnade det hela natten lang och vi blev tokblota. Strax fore sex fick Tony nog. "Lat oss sova i bilen" sa han lomskt..."

Aven har lite lurig kortordning. Kommer bli battre i framtiden haha :D

Av Lina - 1 oktober 2008 05:56

Ok. Lite snabbt. Lina, Linnea och Tony akte till Kauai. Detta ar vad de var med om. Vi skrev dagbok under resan, sa har far ni en riktigt detaljerad beskrivning om vad vi var med om, trots att det omojligt kan innehalla allt spannande som hande. Enjoy.

"Klockan 02:45 satte vi oss i Mercan och aventyret tog sin borjan. Linnea tyckte att det kunde borjat lite battre nar hon korde in i en Toyota pa Honolulu Airport. Trots att vi hade ryggsackarna fulla med vatskor, applen och bagels, gick vi igenom sakerhetskontrollen utan att behova slanga mer an 1 body lotion & 1 aloe vera flaska.

Planet var forsenat men det gjorde inget for vi sov alla 3 sa skont dar pa heltackningsmattan i vantan pa att fa boarda. Linnea var redan asnojd att hon tog med sin kudde pa semestern.  Flygresan pa 30 minuter gick fin fint utan nagra kraschar. Lina var nojdare an nojdast nar planet landade och man sag hur vackert det var pa Kauai. Pa grund av somnbrist tidigare natt dackade vi ihop pa trottoaren i vantan pa att bussen skulle komma. Vi lag dar och sov i ca 2 timmar, forvanade over hur skon en trottoarkant kan vara. Plotsligt vaknade Lina av Tony's rost som sa "I wanna buz my hair!" Lina svarade forvirrat eftersom de pratat om Tony's precis nyklippta har tidigare i veckan: "I thought you liked it better when it was longer?" En annu mer forvirrad Tony sa nu: "what??! The buss is HERE!!" Linnea var dod och fattade inte att bussen hade kommit forran Lina hade skrikit tusen ganger, tagit sitt bagage och nastan gatt ombord.

Var forsta bussfard var mycket intressant. Det verkade som att chaufforen var med i en tavling om vem som kunde kora rundan pa kortast tid, da han standigt hade gasen i botten och endast stannade en halv sek pa varje hallplats varefter han trampade pa gasen diiiirr. Lina hann inte ens dra fram sitt apple ur vastan innan han skrek och pekade pa "korv med kors over"-skylten. Bussen tog oss till Walmart dar vi kopte frukost och fyllde vatten i flaskorna. Sen var det dags for var forsta hajk. Efter att ha vandrat fran Walmart till vagen som ledde till Wailua falls (ca 10 min) holl vi alla pa att dodas av vara asstora och astunga ryggsakcar. Vi bestamde oss darfor for att gomma dem i graset innan vi vandrade vidare. Inga av vara liftningstekninker fungerade... sa vi fick sjalva ga de hela 6 km till vattenfallet. Fallet visade sig vara hur stort och tufft som helst sa det "blew our minds". Vi kom till en utkiksplats, men att bara titta pa fallet var inte nog for oss, vi ville ju bada! Vi lyckades hittan en ratt aventyrlig vag genom djungeln ner till fallet och nar vi kom fram var vi lyckligare an nagonsin. Det var da vi borjade forsta hur ascool och fantastisk var resa skulle bli. Vi var i paradiset!

Pa tillbaka vagen hann vi knappt ga  100 m innan vi blev erbjudna lift pa flaket av en "utedass-tommar-bil", vi var svinlyckliga igen :D. Efter det hamtade vi vara ryggsackar och gick hela vagen till McDonalds dar vi at god ma! Pa eftermiddagen tog vi bussen sa langt norr som det gick for att ta oss till den beromda Napali Kusten. Nar vi klev av bussen hade vi 6 miles till stranden dar vi skulle sova. Annu en gang hade vi tur med liftandet och blev genast upplockade av 2 hoga galningar fran LA. Han som korde var asflummig och lekte forstandshandikappad varje gang vi korde forbi nagon. Da strackte han ut armen och lat som ett sar helt enkelt. Folken vi korde forbi visste ju inte riktigt vart de skulle ta vagen. Och vi holl pa att do av skratt for att allt var sa... randall. Han delade aven glatt med sig av ett sms han fatt av sin 50 ariga gifta van dar det stod "you're hot". Han fragade oss om rad pa vad han skulle svara. Vi tyckte att "thank you" funka bra. De slappte av oss vid Haena beach park  dar vi skulle sova. Vi kollade laget pa stranden och besokte en grotta som fannsdar. Vi valde ut en bra plats for vart talt dar vi la vara grejer och sedan chillade vi pa stranden. Vi lekte leken dar man bestammer sin framtid och Tony tyckte att det var askul. Utav fyra tjejer blev det tillslut Lina han skulle gifta sig med. De skulle bo i Sverige i ett talt pa IcaMaxi's parkeringsplats med 8 ungar. Deras fardmedel skulle vara en moped med slapvagn. Tony skulle vara fiskare och Lina advokat och deras anda husdjur, lampligt nog, var en fisk. Eftersom Lina redan var tagen av Tony kunde vi inte gora leken med henne sa det ble Linneas tur. Utav Landon, Chris, Kaash och Alden var det Landon som skulle bli hennes framtida man. Askul. De skulle ha 5 ungar, bo i en LITEN lagenhet i Norge med en panda som husdjur. Landon skulle precis som nu jobba i en mataffar och sacka varor at kunderna. Linnea skulle bli en desperat hemmafru och kora runt i en Merca. Varannan helg skulle vara tva famijler traffas och bo i taltet pa icamaxiparkeringen. Skona framtider!! Nar leken var slut markte vi att var perfekta taltplats var stulen och dar stod nagan annans talt. Vi letade upp en annan plats langre ner pa stranden dar vi satte upp vart talt. Precis nar vi var klara var det nagon random snubbe i skogen (som inte ville visa sig) som skrek "NO CAMPING". Okej tankte vi och tog ner vart talt, eftersom vi inte garna ville kivas med skogsfolket. Vi flyttade annu langre ner langsstranden. For att undvika trubbel satte vi inte upp taltet igen utan la bara ut det pa marken och la varaluftmadrasser ovanpa. Innan vi la oss laste Tony lama skrackhistorier som inte vara laskiga nagonstans. Natten var hemsk da alla blev sonderatna av sma myggor eller nagot liknande. Vara hander och ansikten sved och kliade hela natten sa vi inte kunde sova. Men till slut blev det morgon igen... :D "

Ursakta for den luriga ordningen pa korten...