Direktlänk till inlägg 15 maj 2008

Har man inga pengar fungerar vardighet ocksa att betala med!

Av Lina - 15 maj 2008 21:33

I tisdags kvall holls en aktion har pa skolan dar det saldes dejter. Utvalda personer fick ga upp pa en scen, visa lite skills (dans, sang, slagsporter), varefter budgivningen startade pa fem dollar. Pengarna gick till valgorenhet saklart! Folk saldes fran allt mellan 20 dollar till faktiskt hela HUNDRA dollar. Sanslost. Det var riktigt roligt faktiskt.


Jag och Linnea spanade in tva snubbar vi aldrig sett forr. Jattesota! Vi tankte kopa dem for de saldes forvanadsvart billigt, men vi hade inte pengar med oss och vi vill egentligen inte lagga pengar pa att kopa dejter. Jag och Linnea har val aldrig direkt varit sa mycket for varken dejter eller valgorenhet... :P Vi budgav inte pa nan, men kande efterat att det hade varit riktigt kul om vi faktiskt hade kopt oss varsin dejt, eller de dar tva iaf.


Eftersom det var tisdag akte vi och hyrde film pa kvallen. Nar vi kor till videobutiken ser vi att just de tva pojkarna star vid sidan av vagen och chillar galet. Vi tankte att vi borde saklart saga att vi tankte kopa dem, och sen fraga hur mycket de skulle ta for en dejt nu i efterhand, bara for att gora nat halvskont. Men eftersom det inte tar mer an en sekund att passera stillastaende folk med bil kande vi inte for att backa tillbaka och fraga, sa vi akte vidare. Efter filmhyrningen sa vi att om vi passerar dem igen sa fragar vi! Vore ju sa randall! Linnea hoppade in i baksatet pa minivanen for att hon ville gossa med mina nya satesoverdrag som ar samma material som en sovsack haha, iaf, sa jag satt alltsa ensam dar fram. Tror ni inte att de star kvar och att vi passerar dem igen pa tillbakavagen!! Jag stannade saklart... for vi hade ju sagt att vi skulle snacka med dem... 

Nar jag vevar ner rutan ser jag till min forvaning att det bara ar en av snubbarna vi ville kopa, sen en annan snubbe, och tva BRUDAR. Dar star de fyra och konverserar lite smidigt. Jag sager lite halvhogt (for att bli hord) genom passagerarfonstret..


- We wanted to buy you tonight!

- ....

- We wanted to buy you tonight!!

- ... What? Are you talking to me?

- Yes. Of course. But we didn't bring any money.. and.. well. I just wondered how much you usually take for a date.. ?

- Ha.. am.. on weekends I usually take $50, but on regular week days I take $10.

- Haha, perfect. So.. Can I have your number?

- (Hur forvanad som helst!!) What? Am.. I don't know. I don't even know you. (Han sag ratt radd ut faktiskt)

- But.. aren't you a student here?

- Yes.

- And so am I! So we're all friends, right?  Haha

- I guess..

- Ok. I guess not. I'll just see you around then.

- Oh.. no.. wait.. am.. (en av brudarna fragade nu var jag var ifran) 

- I'm from Sweden!

- Sweden?? Of course you can have my number!


Lite mer smaprat och sen akte jag min vag. Och hela tiden satt linnea i langsta bak-baksatet och skrattade ihjal sig. Jag sa ju "we" flera ganger, men jag kom pa att jag satt ju sjalv dar fram.. sa vilka vi?? Hahaha.. Och jag verkade ju helt upp over oronen besatt av att fa ga pa dejt med honom, vilket hade varit ok om det hade varit sa. Jag menar. Vi tyckte det skulle va kul att bjuda med BADA dem pa nat aventyr, det ar inte som om att jag ens vill ga pa dejt med bara honom. Kara hjartanes.. haha. Jag har ju inte varit pa en enda dejt sen jag kom hit liksom. Och jag har inte nan lust alls att ga ut med honom.. Sa vi ska helt enkelt ringa och bjuda med honom nangang nar vi aker nanstans, och saga att han kan ta med sig nan van om han kanner for det. I vilket fall som helst. Lite kul. Eller vad sager ni? Skont att man ar fran Sweden. Det blir val det varsta med att komma hem. Da ar ju alla fran Sweden...



 
 
Ingen bild

Harry

17 maj 2008 01:45

Vilken härlig berättelse. Jag skrattade flera gånger om, kan tänka mig hur Linnea måsta ha kroknat i baksätet. Ung raggartjej i familjebuss! :)

 
Ingen bild

Sego

3 juni 2008 23:55

Nääe du.. kära Lina min! Jag saknar dig sååå! Jag skulle ge mycket för en dejt med dig! För att få sitta i ditt baksäte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 april 2010 15:55

MEN TJA!! Jag har inte loggat in på min blogg på  drygt ett år, för det finns väl ingen anledning eftersom jag inte uppdaterar den längre. Men så kom jag på att det kan ju vara trevligt att kolla till den lite och jag blev förvånad över hur många som...

Av Lina - 10 januari 2009 13:53

Fredag den 19:e december landade vi på Arlanda. Flygresan hade gått galant. Vi möttes på flygplatsen av vänner och familj och även då blev det mycket tårar. Det var glädje blandat med stor sorg. Vi insåg väl då båda att vår resa var slut och att vi n...

Av Lina - 10 januari 2009 13:30

Sista tiden på Hawaii var fantastisk. Sista veckorna blev fyllda med en del drama och lite oväntade vändningar i både väder och annat, samt att det låg en hel del stress över oss då vi visste att vår tid höll på att rinna ut. Sen tog pluggande till v...

Av Lina - 17 december 2008 02:40

ANTLIGEN var sista dagen kommen av evigt pluggande! Den har terminen har varit helt galen for lina som har spenderat mycket tid i biblioteket och inte alls tillrackligt med tid pa stranden. Jag var sa taggad over att ga upp och ta mitt sista final ex...

Av Lina - 16 december 2008 03:47

Linnea och jag sag AVA i fredags och det var GRYMT. De spelade pa Pipeline Cafe och vi dansade som galningar. Jag maste erkanna att vi i princip sag hoga ut nar vi dansade runt, och det trodde alla runt omkring ocksa haha. Vi var de ENDA som dansade/...

Ovido - Quiz & Flashcards