Alla inlägg under december 2007

Av Lina - 14 december 2007 16:02

Igår blev det födelsedagsfirande för Danne och pappa på restaurang Koh Phangan. Mycket god mat. Väldigt trevlig kväll överlag :D. Familjen min kommer jag garanterat att sakna. MASSOR...


Bara en vecka kvar på jobbet nu. Galet. Får ont i magen när jag tänker på det. Fast det kan bero på alla pepparkakor jag käkade under fikan. Jag längtar.


Ps. Biobiljetterna är inte helt gratis. Eller, man ska ju samla poäng, så det är lite jobb och slit trots allt!!!

Av Lina - 14 december 2007 09:53

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=23229


Bli medlem här. Samla poäng, och få ett gäng biocheckar, URfiffigt. =)

Av Lina - 13 december 2007 13:33

Jag var med i årets luciatåg på Groth & Co (jag kanske inte har nämnt det, men det är där jag jobbar som patentassistent). Det var en fantastisk upplevelse. Haha, jag ska försöka fixa fram en bild från detta, vi var helt klart snygga. Jag brukar mestadels vara med i seriösa försök till luciatåg, så detta var lite annorlunda, och det passade mig perfekt. Vi hade stearinljus med sångerna virade lite snyggt runtom i bara papper, men de satt inte tätt mot ljuset. Alltså brände jag händerna rätt bra på strömmarna av stearin innan jag förstod hur man skulle bete sig. Första året för mig ju. Fick även stearin på strumpbyxor och svarta högklackade skorna. Nästa år skulle det bli en modernare variant av luciatåg var det diskussioner om efteråt. Och ja… jag kan ärligt säga att jag är ledsen att jag missar det.

 

I morse såg jag på nåt luciatåg på tv. Jag hade inga linser, så såg inte vilken kanal det gick på, men det var det när de var i Mora… har jag för mig att de sa.  Jag sov typ medan jag snodde åt mig en bulle som jag tog med in under täcket i soffan. Den varma sshokuladen fick vänta tills jag orkade sätta mig upp. Resten av familjen var klarvaken av någon anledning. Detta var ingen vidare mysig, julstämd morgon, för stämningen förstördes av att jag var tvungen att pilla ut sisådär 15 russin ur mina TVÅ lussebullar, som låg gömda huller om buller. Och jag var TRÖTT. Sen stördes jag av att hela luciatåget diggade med personliga huvudskakningar, sidsteg, lutningar och guppningar i olika riktningar osv. Värsta poptåget. Antingen är man seriös vid såna här tillfällen, eller så är man oseriös. Det är bara att välja. Detta mitt emellandet gick inte hem hos mig.

 

Det var ju igår även julbord/julpartaj med Groth på Carlshällsgård på Långholmen. Myspys med häst- och vagnåkande. Sen blev det god mat som jag åt mig proppfull på. Massa mycket goda godsaker också. Det bjöds även på underhållning. Jag var dödstrött. Blev inte senare än typ 22.30 för mig :P. Tydligen var det en lam julfest i jämförelse med andra år, men det var ju arbetsdag efter…

 

SEXTON för mig och Linnéa. Men Tege åker på MÅNDAG! Jag kommer sakna dig. Och jag kommer sakna Groth och alla Grothare när jag åker!!

Av Lina - 12 december 2007 11:08

Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Bettans födelsedag hurra, hurra, hurra! PUSS sötnos! ;)

 

Jag och Linnéa har planerat att den 28:e ha ett litet avskedskalas hemma hos mig. Mitt hus är inte lika stort, fast Linnéas är mitt ute i skogen och svårt att ta sig till. Det är iof rätt mysigt ändå om det skulle va där ute… aja. Iaf. =) Så boka in den 28:e. Då har vi stängt hus. Inget öppet, inte får man gå och komma som man vill inte. Fasta tider, PLANERING. Viktiga saker.

 

Jag behöver packa ner mitt rum. Mamma tjatar. Jag har även börjat skriva en liten lista över vad jag ska ta med mig. Vissa saker är svåra att veta om man ska ta med eller köpa det där borta. Utöver kläder, skor och hygienartiklar hade jag iaf tänkt…

· Lakan, filt, kudde

· Foton, planscher, kludd+ annat dekorationstjafs (för att dölja väggar osv. som kan se ut hur som helst)

· Batteriladdare för AA- och AAA-batterier

· mp3 med hörlurar

· Kamera, (kanske även filmkamera)

· Diktafon (ska läsa bl.a retorik, så tänkte att man kan spela in sig själv och höra vad som behöver förbättras vid redovisningar/tal osv.)

· Skivor

· USB-minne

· Lexikon, Skrifter, dagbok, pärm (för alla ”viktiga” papper som inte får tappas bort)

· Hårnålar, tofsar, hårband, solglasögon, smycken· Linsgrejer (glasögon, om jag hinner skaffa några)

· Trumplatta, trumpinnar

· Tvärflöjt (kanske notställ, har ju ett sånt där smidigt hopvikbart)

· Tennisrack

· Pennskrin, pennor, (block, billigare att köpa dör borta kanske? Vad vet jag…)

· Mobiltelefon, laddare

· Myggnät? (att ha ovanför sängen… för att hålla alla skabbinsekter borta!!)

· Badkläder, handduk

· Mjuk kylväska (inget man kommer vilja lägga pengar på där borta, men garanterat nödvändigt under strandvistelserna)


Ja.. alltså. Jag kan inte komma på så mycket mer i nuläget. Ge gärna tips!


Igår solade jag solarium för andra gången denna höst/vinter. Första (förra veckan) såg jag verkligen INGEN skillnad, så nu hade jag på ”extra lysrören” nästan hela kvarten, och brände mig lite istället. Blir uuuursnyggt att vara röd inför luciatåg på jobbet och julbordet ikväll (även det med jobbet). Sola solarium i förebyggande syfte känns helt ok ändå måste jag säga.

Av Lina - 10 december 2007 11:55

I fredags varde jag på ett mysigt julbord och åt massor med god mat. Mhm. Efter det skulle Jag, Lina Höglund och hennes tre ragg gå och se Johan Glans. Det var fullt. För mig gjorde det inget. Jag tycker han är en av de tråkigare komikerna. Vi kilade till ett biljardställe, satt och väntade en timme på bord, men sen orkade vi inte mer utan drog hem till Lars och spelade Alias. Tjejerna vann. Såklart. Jag är tjej.

Lördag. Jag sov. Länge. Detta var min första lediga dag på ett rätt bra tag faktiskt. Väl uppgången åkte jag till Haninge centrum och uträttade lite ärenden. Klackade om skor, diskuterade med linsfolket och lite annat. Sålde även mig själv lite smått till en nagelovansideslipare. Om jag gick ut med honom skulle jag få nagelprodukterna gratis (tydligen värda 400 (tss), men såldes för 290). Jag var inte överdrivet sugen på detta men han fick ändå numret. Jag tänkte att SÅ speciellt material kan det inte vara i den där slipklossen, så jag testade själv att slipa med en nagelfil jag köpt för ett tag sedan, men inte använt på grund av att den är alldeles för finkornig. Jag kan ju säga att mina ovansidor på naglarna blänker lika mycket allihop nu, och den som David (så hette snubben) slipade ser knappt annorlunda ut alls. Alltså behöver jag inte gå ofrivilligt på date längre. Och Zaki behöver inte följa med, sitta under bordet, och köra tanten en hel kväll.

Jag målade även på min tavla till Max. Det är inte överdrivet mycket kvar. Borde väl inte vara det heller eftersom jag målat på den sen typ juni. Jag hoppas bara att Max hinner bli klar med min tavla också. Vi ska nämligen byta. Max är konstnär, inte jag. Vi har samma motiv. Båda målar karpar. =)

På kvällen blev det mys hos Linnéa. Vi såg High School Musical II och nån annan kass film. HSM2 var fantastisk. Kanske till och med bättre än ettan. Jag rekommenderar dem båda starkt :D Ni måste ju hålla med om att man blir lycklig av att se dessa två filmer? Man kan även få känslor som frustration, panik och ångest. Men låta bli att le GÅR bara inte!

I söndags var det barnens medverkan. Barnen mellan 3 och 11 år fick vara med. Vi har 76 barn i denna ålder i vår församling! Och jag varvat med Caroline Höglund är sångledare för dem. De var OHYGGLIGT duktiga. Sötare barn finns inte! ;) Jag kom på att jag redan haft min sista sångstund med er. Hah, saknar er redan ju!

You Ate My Dog och Pokémon’s Are Rare and Hardcore hade spelning igår. Alltså, två band där Danne (bror 21) sjunger och spelar i ena, och Jonis (bror 16) sjunger i andra. Det var era sista spelningar innan jag åker… PANIK! Jag vet inte hur många jag sett med er båda, speciellt YAMD, men det spelar ingen roll. Jag älskar det, och jag kommer sakna det så sjukt mycket. Ni är bäst. Faktiskt.

Av Lina - 7 december 2007 10:16

Det är en sak man bör veta om mig och Linnéa. Vi lyckas ALLTID. Med ALLT vi tar oss an. Och det låter sinnessjukt, och vi vågar aldrig tro att det ska bli bättre, eller ens i närheten av så bra som det blev förra gången det blev sådär bra, och trots det blir det alltid just sådär bra. Nu är det lite läskigt att säga ALLTID, så ok, men åtminstone alla gånger HITTILLS. ”Fredag hela veckan” var svinkul igår. Vi satt på tredje raden där 2/3 av platserna var reserverade, men de som inte var snodde vi åt oss. Jag kom till final (en tävling de har under tiden då det inte riktigt är klart för tagning), fick en skiva från saxofon-Emma och ett leende från en viss annan.

 

Från början tänkte vi nästan banga, för att det omöjligen kunde bli lika bra som förra gången, men vi gick ändå och nej det blev inte LIKA bra, men det blev absolut ”sådär bra”. Tack för igår sötnos ;)

Av Lina - 7 december 2007 10:01

Te, päron, vindruvor, knäckebröd och mörker med ljusstake. Det blir inte mycket bättre en fredagsmorgon på jobbet!

 

Nu ska vi reda ut lite saker hade jag tänkt. HUR kan allt och alla säga tvärtemota saker från en och samma organisation?! Igår ringde jag lite folk från BYU. Första bruden sa att jag var ”on hold” för att jag inte hade skickat in mitt MMR (immunization form), och att det BARA var därför jag var ”on hold”. Fast det pappret ÄR inskickat, så hon gav mig ett nummer till Health centret för att få det bekräftat Och där pratade jag med en kvinna som sa att det pappret visst fanns, och att det var registration centret som hade mig ”on hold”, så hon kopplade mig till registration centret där jag fick prata med en kvinna som berättade att eftersom jag är internationell student måste jag ta ett gäng tester när jag kommer till skolan, innan jag får registrera mig, så jag kan absolut inte göra det NU. Men kom igen. Var det ingen av dem jag pratat med tidigare som fattat att jag var internationell student??!! Jag sa ju varje gång ”Hi, this is Lina Karn and I’m calling from Sweden”. + att min engelska knappast är så bra att jag låter som en amerikan, och ändå inte så dålig att de inte kunde höra att jag sa FROM SWEDEN. Men, men. Inte lätt att förstå alla gånger.

 

Det där bankstatemenet som skulle in var inte ens till BYU Hawaii, utan BYU Provo har jag nu fått klart för mig också. Och där vill jag inte ens gå, så då gör det ju inte nåt att jag inte är admittad dit heller. Haha. Precis. Jag har varit lite förvirrad nu ett tag. Nu är det helt enkelt som det var från första början, som vi trott HELA tiden innan vi började undra om BYU valde kurserna.

Av Lina - 6 december 2007 12:20

Jag ringde och fick svaret att jag absolut skulle kunna registrera mig för klasser. Och det var inte utan att höja på ögonbrynet som han förklarade att de minsann inte satt och valde vilka klasser vi studenter skulle ta. Jag gjorde som de sa, men kunde ändå inte registrera mig. Jag ringde ett annat nummer, men kom till telefonsvarare. Därefter mailade jag till Lauri Anne Woodland, Registration Counselor, som jag hittade av en händelse. Hon svarade:


"The reason you can't register for classes is because you haven't been given eligibility for Winter 2008.  This might be a mistake in your record.  You will need to contact the International Admissions Office to find out why you haven't been given eligibility.”.


Jahaja? Jag försökte ringa till the International Admissions Office, men kom även då till telefonsvarare. Så det blev ett till mail. De i sin tur svarade:


” The reason you can’t register for classes at BYU is because you haven’t been admitted to BYU.  Your file never completed because you did not send us the updated financial information that we emailed you about on June 5th.  We need to receive a bank statement from your father that is in English (the last one you sent us was in Swedish and we could not read it.)  Once you send us this information your file will be complete and we can make a decision for Winter semester."



???  JUNE 5th!? Det var inte igår. Alltså, om det pappret inte var tillräckligt, då kunde de väl berättat det lite tidigare kan jag tycka? Det var ju lite strul där ett tag, men när jag  fick mitt ”congratulations Lina – brev” att jag va antagen till BYU, + MASSA andra papper under flera månaders tid, på hur jag ska bo, matmeny och hela baletten så trodde jag ju att det var löst. Snacka om snopet. Så pappa ska snabbare än ljuset få iväg det där bank statementet och sen ska det väl lösa sig… Och efter det kan jag välja kurser! Så ja. Allt är väl! Hehe.


När jag ringde första gången och pratade engelska med... vad han nu hette, så blev jag kalaslycklig. Allt blev så verkligt helt plötsligt. Där satt han på Hawaii och pratade med MIG, för att jag börjar där SNART!  23 dagar kvar nu. Taggad som aldrig förr.

  
Ovido - Quiz & Flashcards