Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

North Shore - Basta filmvalet! :D

Av Lina - 13 maj 2008 04:35

Jag hamnar ju sa mycket efter hela tiden vilket ar aningens trottsamt!


I tisdags akte vi, jag, Linnea, Ben, Isaac & Trevor, efter skolan till det mysiga lilla smoothie-stallet och kopte oss varsin acai-bowl! Efter det akte vi till Sharks Cove och snorklade! Det ar ett jattefint stalle pa North Shore. Vi glassade runt i vattnet ratt lange, sen gick vi och la oss i den stekande solen pa den lilla stranden. Vi lag och pratade och hade enad vandningstid vad det gallde solningen. En halvtimme pa varje sida hade vi bestamt att vi skulle hinna med innan vi akte hem. Det duggregnade lite da och da fast solen stekte minst lika mycket under tiden sa det var bara hur skont som helst! Inga bilder fran detta tyvarr...


Pa kvallen hyrde vi filmer. Tisdagar ar namligen filmhyrardagar forstar ni. Da far man hyra tva filmer for en.. sa vi hyr fyra for tva :D. Vi hyrde PS. I love you, I am legend, Land of Women & Nort Shore. Vi sag I am Legend med Isaac och Trevor samma kvall. Vi stotte aven pa lite folk fran Texas.. hoho..


Pa onsdagen tog vi farval av Ben... och Trevor (som forresten ar Isaacs van som varit pa besok en vecka). Ush. Jobbigt.


Efter skolan pa torsdagen kommer jag inte riktigt ihag.. juste! Vi satt i dykarklubbens bas pa klubbdagen :D. Iaf. Sen gick vi till Bikini Beach och chillade.


Fredag bjod pa skola och sen aventyr! Hoho! Det var sista dagen med Isaac. Sa vi bestamde oss for att aka till Hanuama Bay, basta snorkelstallet pa on. Pa vagen akte vi forbi Chinaman's Hat (ar med i 50 first dates) och bestamde oss for att ga ut till on, och klattra upp till toppen och sen ga tillbaka. Detta lilla aventyr tog sin lilla tid.. tog val 1,5 timme kanske.. man gar/halvsimmar namligen ut till on. Vatten upp till magen hela vagen. Ett harligt litet aventyr!

Efter det akte vi vidare till Hanauma Bay och kom inte fram forran vid halv 4. Kom inte till stranden forran 4 for att vi var tvungna att se en film och grejer. Fett seriost. Roligaste var ju att vi kom in gratis pa naturreservatet bara for att vi ar "Hawaiian residents" tihi! Efter kul snorkling atervande vi hem och stannade pa lite coola utkiksplatser pa vagen hem. Helt fantastiskt vacker o vi bor pa!


Kvallen bjod pa dans som var helt ok... :)


(Snodde en bild pa Chinaman's Hat.. men ska ta en egen och lagga upp sa smaningom!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 april 2010 15:55

MEN TJA!! Jag har inte loggat in på min blogg på  drygt ett år, för det finns väl ingen anledning eftersom jag inte uppdaterar den längre. Men så kom jag på att det kan ju vara trevligt att kolla till den lite och jag blev förvånad över hur många som...

Av Lina - 10 januari 2009 13:53

Fredag den 19:e december landade vi på Arlanda. Flygresan hade gått galant. Vi möttes på flygplatsen av vänner och familj och även då blev det mycket tårar. Det var glädje blandat med stor sorg. Vi insåg väl då båda att vår resa var slut och att vi n...

Av Lina - 10 januari 2009 13:30

Sista tiden på Hawaii var fantastisk. Sista veckorna blev fyllda med en del drama och lite oväntade vändningar i både väder och annat, samt att det låg en hel del stress över oss då vi visste att vår tid höll på att rinna ut. Sen tog pluggande till v...

Av Lina - 17 december 2008 02:40

ANTLIGEN var sista dagen kommen av evigt pluggande! Den har terminen har varit helt galen for lina som har spenderat mycket tid i biblioteket och inte alls tillrackligt med tid pa stranden. Jag var sa taggad over att ga upp och ta mitt sista final ex...

Av Lina - 16 december 2008 03:47

Linnea och jag sag AVA i fredags och det var GRYMT. De spelade pa Pipeline Cafe och vi dansade som galningar. Jag maste erkanna att vi i princip sag hoga ut nar vi dansade runt, och det trodde alla runt omkring ocksa haha. Vi var de ENDA som dansade/...

Ovido - Quiz & Flashcards