Alla inlägg den 2 januari 2008

Av Lina - 2 januari 2008 08:20

Idag vaknade vi vid 11 och igar hade vi bestamt oss for att ga ut och springa, alltsa blev det sa. Vi satte pa oss underklader, bikini ovanfor det, shorts och linne, stoppade pengar i skorna, och sen bar det av mot stranden. Idag sken solen och det var suuupervarmt! Underbart. Vi tog av oss halvt nar vi kom till stranden och sprang at ena hallet tills den tog slut. Eller, den fortsatte, men stranden forsvann I typ 100 meter, sa vi valde att skippa simturen och vanda istallet. Det var lite stenar och sa dar, och darpa bodde det MASSA krabbor. Det var typ 3 pa varje sten. Haha. De var stora. Den storsta var ungefar 20cm mellan benen och kanske 7-10 cm pa andra ledden. De var coola.


Efter att vi sprungit (gick pa tillbakavagen langs stranden, for sand till underlag kan inte vara bra for benhinnorna, man kande av det typ dirr) hoppade vi i och badade! Det var saaa sjukt skont. Vi chillade pa stranden I nan timme, sen gick vi till subway for att kaka frukost. (Inga foton fran detta eftersom vi sprang till stranden och inte orkade ta med kameran).


Resten av dan har vi mest chillat, och bloggat :P

Av Lina - 2 januari 2008 08:06

HAPPY NEW YEAR!!!” Var det ett litet sar till granne som skrek heeeeela morgonen. Enda sen kl. 5. Vad var det fragan om? Om det mojligen aven idag var faglar som sjong sa gick det anda inte att hora dem. Vilken sopa. Alltsa. Ja. Hon skrek samma fras och skrattade. Hon holl pa i TRE timmar. VA??? Sjukt. Vi vet inte om det var samma underbara ackel, men vid samma tid sattes I’m Yours”, med Jason Mraz, pa och gick om och om igen till samma tid. VA???!! Ingen dalig lat, men anda! BYT LAT!


Vid 9.00 gick vi ut pa upptacksfard! Hoho! Allt var sa FINT! Det ar sa vackert har! Jag doooor! Det var inte soligt, det har faktiskt mest regnat sen vi kom, men ja, iaf, det ar VARMT och SKONT. Vi chillade runt pa campus, och gick sen for att kopa frukost. (var meal plan borjar namligen inte forran pa onsdag). Jag at vindruvor, apple, en munk och brod. Mhm. Mums. Vi glomde inkopslistan vi skrivit kvallen innan hemma, och glomde aven nar vi val kom till affaren att kopa nat av det som stod pa listan. Prefekt skulle man kunna saga. Pa vagen hem svangde vi forbi stranden och gungade pa en gunga som gjorde jatteont att sitta pa. Det var varmt i vattnet! Tihi.


Nar vi oppnade dorren till rummet ringde telefonen, jag sprang och svarade, det var Lupee. Hon sa att hon letat efter oss och undrade om vi ville folja med och bada. Det ville vi saklart. Vi satte pa badklader och gick ut nar de ringde tio minuter senare. Vi hoppade in i bilen dar det satt 3 morka, stora tatuerade grabbar och Lupee. Haha, vi lyssnade pa dunka dunka med rutorna nervevade, alltsa, det kandes som i en film. Vi stannade pa vagen for att fa smaka kokosnot och ananas. Det var mums. Korde sen vidare till Sunset Beach.


Det satt roda varningsflaggor overallt langs stranden, men de sa att det inte skulle vara nagon fara om vi inte simmade for langt ut. Vagorna var STORA. Ni vet nar de krusar sig langs strandkanten, da var de lite over tva meter hoga. Alltsa spolades man med ratt jattelatt nar det kom en vag bakifran. Jag trodde typ att jag skulle drunkna dar nagra ganger haha. HELT sjukt vad det var stromt. Det var inte en enda surfare ute, sa jag antar att det var daligt surfvader, det var ju vagor, men uppenbarligen farliga strommar. Man skrapades ju langs botten (bara sand som tur va), och tappade allt vad badklader heter. Alltsa, haha, jag hade sand OVERALLT och badkladerna var typ snurrade. Helt tokigt. Sjukt kul upplevelse dock. Vi skrattade ju som tokar, for kom det en vag man inte var beredd pa, sa stod man ena sekunden och tittade mot stranden med vatten inte ens upp over vaderna, och nasta sa lag man uppspolad tio meter upp och helt inborrad i sanden.


Dags att gora sig i ordning infor nyarsfirande. Vi skulle akt till Waikiki Beach med Lupee, sett fyrverkerierna och sovit pa stranden, fast det regnade sa mycket att planen blev installd. Alltsa skulle jag och Linnea ga pa nyarsfesten som holls pa skolan istallet. Vi gick dit och de spelade asskon musik haha, sa det var kul. Det var inte sa mycket folk dar, det ar for ovrigt tomt pa hela skolan, eftersom terminen inte borjar forran 9:e januari. Tva snubbar kom fram till oss och fragade om vi ville folja med dem till Honululu. Till Waikiki Beach. Vi tittade pa varann, alltsa, det var ju det vi egentligen ville, och det vi planerat + att det slutat regna. Sa vi kunde inte banga. Vi fragade nar vi satt i bilen om de hittade dit, och da borjade de asgarva… det skulle de inte gjort eftersom vi 2 timmar senare (tog typ 40 minuter att aka egentligen) kom fram till stranden. En timme efter att fyrverkerierna varit. Alltsa firade vi nyar i tva random snubbars bil. Hahaha…panik. De hittade inte ens nastan vagen. Helt sjukt. Nar vi val kom fram tog vi en promenad langs stranden och sen akte vi typ hem. Ena snubben, Nat, the haitian guy, var KNAPP! Han fragade bland annat ”how is the love-way in Sweden”. Vad svarar man pa det??? Jag sa ”well… you tell me how it is in Haiti, and then I can tell you how it is in Sweden”. De hittade inte vagen hem heller. Tur att vi hittade en kines som skulle tillbaka till skolan som de kunde kora efter. Vi kom hem kl. 3.

Av Lina - 2 januari 2008 07:13

Jag vaknade 9.00 av att det var sisadar 100 faglar som hade bestamt sig for att ha konsert utanfor vart fonster! (Vi har inget fonster iof, bara ”galler” haha). Det var HELT tokigt. Jag trodde pa riktigt att jag sov i ett Zoo. Tittade man ut var det inte ens manga trad utanfor. Men men. Det var LJUVLIGT. Jag gillade det.


Vi hoppade in i duchen, som inte alls var sa ofrasch som jag hade vantat mig, inte ett enda kryp dar heller, och det var inga harstran nere vid avloppet eller nat. Sa jag var nojd och glad. Vi fixade i ordning oss och var redo for upptacktsfard nar Justin ringde. Han skulle komma och plocka upp oss. Vi skulle till kyrkan. Jaha. Vi bytte om. Alltsa, sjukt snyggt kapell! Jattestort och fint. Det var ratt kul i kyrkan faktiskt. Vi fick veta att vi tillhor forsamling nr.17 som framover kommer ha moten kl.14 Efter det akte vi, jag, Linnea, Lupee och Justin hem till Justin for att kaka middag, eller.. frukost (15.00). Han bodde FLOTT. Varsta snygga huset! Alltsa, de bor ett gang killar dar och det kunde man aldrig tro. Snyggt inrett och RENT och ja. Det var ovantat hehe. Efter frukosten (scrambled eggs, korv, stekt potatis och vatten) akte vi till Sunset Beach och kollade laget. Det var NICE. Bara det att vi hade sondagsklader pa oss hehe. Vi hangde dar en liten stund bara, for vi skulle pa middag hemma hos en polare till dem. Vi kom till ett litet… ruckel, gick in och hittade 12 ungar i aldern 3-6 och ett gang foraldrar. Alltsa, haha, varsta familjetraffen tydligen. Maten var lite laskig, hehe, sa vi at inte sa mycket. Men vi var samlade allihop i ett och samma rum pa kanske… 15 kvadratmeter. Yeah.


Matta och belatna (?) kom vi hem till ett ouppackat rum. Vi stadade lite med papper fran toaletten hehe, och slangde sen in vara saker i diverse lador. Sen sov vi!

Av Lina - 2 januari 2008 06:50

Nar vi hamtat vara vaskor visste vi inte riktigt vart vi skulle ta vagen. Ingen av oss var uppstressad eller orolig, det var bara det att vi inte hade nagon plan. Jag hade iof natten, medan jag packade, ringt alla nummer jag hittat till BYUH och till slut fatt tag i en kvinna som svarade och sa att hon kanske kunde fa nagon att plocka upp oss pa flygplatsen, men det lat tveksamt. Vart flyg var dessutom 5 timmar forsenat, sa aven om nagon planerat att plocka upp oss var vi ratt sakra pa att den/de gett upp och akt hem. Vi sag forvirrade ut i kanske 30 sekunder efter vaskhamtning, och da kom en 24-arig snubbe fram till oss och fragade om vi skulle till BYU. Eh, ja!”. Han fragade sen om vi var Lina och Linnea. Och ja, det var vi ju. Haha. Klockrent. Hans tre polare stod med en jeep utanfor flygplatsen och vi hoppade in. Da var vi lyckliga. Klockan var 3 pa morgonen och vi hade skjuts till skolan. De var sa sjukt skona. Alltsa. Vilka typer. De hade hort att vi skulle komma och att vi inte hade skjuts, sa de bestamde sig for att plocka upp oss. Det var tva killar och tva tjejer, Eni, Lule (nanting), Lupee och Justin. Vi markte ratt snabbt att de ljog om allt, haha. De drev hela tiden. Det var kul… fast aven lite jobbigt, eftersom man inte visste om man kunde lita pa ett enda ord de sa. De skjutsade oss till var Hale” (haley, som det uttalas,), hjalpte oss att hitta rummet och kopplade in telefonen i rummet, skrev upp sina telefonnummer och stack sen. FETT SNALLA! Linnea alskade att rummet var rosa. Hahaha. For ja, allt var verkligen rosa. Jag kan val inte pasta att det ar min farg. Fast jag stor mig inte pa det heller… passar skitsnyggt med mina blarandiga lakan… Vi gick pa lite upptacksfard och sen sov vi gott i var HELT insektsfria rum. Varfor i hela varlden tog jag med mig myggnat att ha over sangen? :D

Av Lina - 2 januari 2008 06:21

06.30 var det tid for uppstigning. Jag betalade lite rakningar pa internet som jag var tvungen att gora innan jag drog. Det blev en god, trevlig frukost med familjen. Efter det kom Bettan och Carro, sotnosar, och vi tog farval. Det var skumt. Jag grat. Usch. PUSS pa er. Sa konstigt att vara sa ledsen, men samtidigt sa glad, typ det gladaste jag nagonsin varit! Nagra timmar senare blev det till att saga hej da till familjen ocksa. Danne och My foljde med till flygplatsen. Tack! Alla var val tarogda, fast mamma storgrina. Sota lilla mamma. Jag kommer ju hem snart!


Vi, jag och Linnea, flog fran Stockholm till Chicago. Den biten var helt klart roligast, haha. Klockren resa. Vi tittade pa Hairspray 2 ganger, at mat, sjong, dansade och var allmant overlyckliga helt enkelt. Val frame i Chicago fick vi ga igenom lite sakerhetskontroller och det gick superbra med allt, mycket smidigt. Min kontrollsnubbe hade sa langa ogonfransar att jag blev lite foralskad, men det var en kort foralskelse, tur det, jag har ju pojkvan.

Vi checkade in vaskorna igen och akte tag (toooog) till terminal 1, dar flyget som skulle ta oss till San Francisco “vantade”. Flyget blev 1,5 timmar forsenat darifran, sa vi chillade val sammanlagt 2,5 timmar i Chicago. Jag sov storsta delen.


I San Francisco fick vi pa grund av forseningar vanta 5 timmar pa flyget, hoho, det var grejer! Jag vet inte riktigt vad vi gjorde for att fa tiden att ga, men ja, det funkade iaf. Linnea var galet irriterad haha. Superkul. Sista biten mellan San fran och Honululu gick bra. Da sov vi typ hela resan bada tva. Nar vi landade kom vi ut i det fria direkt nar vi gick av. Vi var i Honululu. Det var varmt!!

Av Lina - 2 januari 2008 06:18

Det kom en hel del folk pa avskedandet hemma hos mig som det var tid att ta farval av. Vi chillade, kakade, lekte lite lekar osv., ytterst trevligt eftersom jag och Linnea var i centrum hela kvallen! :D Det var sa konstigt nar folk gick och man visste att man inte skulle ses pa ett tag. Man fattade fast anda inte. Jonna var sa sot haha! Lilla alsklingsjonna. Du kommer klara dig galant hemma!

Nar alla gatt hem blev det mat pa vegabaren med nagra nara och kara. Helt klart mysigt. Det kom massa folk jag inte trodde skulle komma, och det var skitkul! Extra tack till Viktor och Fiiiiiile som kom anda fran Vasteras :D. Sen var det aven en del man saknade, men vada, vi ses ju om ett ar! :D (Jag har tyvarr inte bilder fran detta, de ar hemma pa pappas kamera.) Efter Vegabaren var det dags att stada undan all skit, vilket tog lite tid. Jag kan ju inte lamna hemmet som en svinstia nar jag ska vara borta sa lange. Val fardigstadat var det dags att packa fardigt. Jag blev klar vid sisadar fem. Precis, packa nattetid ar inte jattebra. Jag glomde massor. Da var det iaf antligen dags for en timmes somn.

Ovido - Quiz & Flashcards