Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Lina - 12 januari 2008 06:41

Vad ska vi gora ikvall?? Chilla lite.. utforska.. dra till stranden kanske? Lite dansspel pa "game center?" A, men visst. Koooor pa. Har jag nagon gang i hela mitt liv spelat nat nedrans dansspel? Precis. Det har jag inte! Forsta 50 centarn var ju inte mycket att hurra for, man skulle kunna saga att det var ratt mycket waste pa de kronorna. For jag fattade inte ens hur man skulle gora forsta laten. Men sen insag vi ju ratt snabbt (under forsta laten iof) att det inte var sa komplicerat som vi trott. Alltsa, vi var ju inte i narheten av daliga, utan vardelosa, fast vi forstod hur man skulle gora, och halla, det ar ju inte helt illa trots allt. Efter att pengarna tagit slut, och vi kande oss lite mer val till mods, for att vi faktiskt klarat av en lat pa den lattaste nivan, drog vi oss mot havet. Vi gick i morkret och myste, det ar sa fint och mysigt har alltsa, synd att det ar Linnea jag har med mig och inte nan annan... :P


Val framme vid vagen som skulle korsas for att komma till stranden som lag pa andra sidan sa stannade en bil vid oss och ropade vara namn. Jahaja? Vi gick fram, och dar satt Derek, med tre random vanner, och fragade om vi inte skulle hanga med dem hem till en tjej som satt i bilen och titta pa film och hanga. Linnea ville saklart verkligen inte. Jag ville lite grann kanske. Vi diskuterade, och vad ska jag saga, jag maste ta pa mig att vi foljde med, for ja.. det var jag som pushade det, trots att vi bada verkligen inte gillar Derek egentligen. Jag menade att vi hade ju anda inget battre for oss. Alltid kul att traffa nytt folk. Och Derek sa att vi kunde folja med bara en lite stund och sen kila. Vi kom dit.. och ja.. det var massa NARA vanner som bara hade vanligt "hang" hemma hos en polare. Alltsa var det helt klart skumt att vi var med. Eftersom vi inte ens kanner Derek, eller nan annan som var dar, och eftersom Derek (av de som var dar) var den enda vi verkligen absolut inte ville prata med, men som vi trots allt typ "skulle" prata med. Vi var dar i en halvtimme, sen nar de satte pa filmen drog vi. Jag tyckte vi skotte det ratt snyggt faktiskt. Efter det blev det stranden. I morkret (inga lampor dar inte) skymtade vi  en brasa, sa vi gick ditat. Vi motte tva snubbar som vi inte kunde se, men nar vi borjade prata med dem sa fattade en av dem att vi var "de tva svenska tjejerna" (han var polare med Kyle, var surflarare :P, och vi traffade dem bada for nagra dagar sedan). Han sa att de var lite polare som skulle grilla och hanga, och att vi var valkomna att joina, fast de skulle ga och hamta pinnar. Vi traskade upp till brasan, sa typ inget, for vi kande dem inte, och a.. det blev lite skumt. Pratade lite smatt med dem, men stack efter nagra minuter eftersom de andra tva aldrig kom tillbaka. Nar vi gick sa jag "thanks for sharing your bonfire with us" med ett fett smile, for att vi bara dykt upp och typ statt dar vid deras brasa. Men de svarade inte. Senare sa Linnea att det lat som om att jag var jatteironisk nar jag sa det. Haha.. ja.. det var ju trist faktiskt. Inte alls meningen. Jag menade ju vad jag sa.


Vi tog lite bilder i kolsvartet, dels pa oss pa de gigantiska stjarnorna som syns sa sjukt klart (stjarnorna syntes inte pa bild, det gjorde vi...) och vandrade hemat, Linnea smatt missnojd med kvallen :P, och pa vagen hem stotte vi pa tva, faktiskt skona, snubbar som stod och meckade med sin bil, precis, i MORKRET. Helt klart misstanksamt. Snackade lite med dem och sen gick vi hem. Mhm. Det var langt skrivet av mig om ingenting. Men jag bjuder pa det gott folk. Trots allt ingen som tvingar er att lasa det har blahaet. 


I morse gick vi tva tappra upp och sprang till stranden for att se soluppgangen. Vi satt vid stranden, tittade pa delfiner och valar som simmade laaangt ut (vi trodde iaf att det var delfiner och valar, och var valdigt uppspelta!). Vi bekantade oss aven med "sandkrabborna" som omringade oss, men sa fort man kastade en handfull sand pa dem forsvann de blixtsnabbt ner i sanden. Hoho. Riktigt underhallande faktiskt. Soluppgangen var val inte riktigt vad vi tankt oss, det var molnigt och vi var lite pa fel strand horde vi senare, men det var fortfarande precis underbart :D Sen sprang vi vidare pa var lilla runda och atervande hem. Idag har vi vart pa lektioner och ja.. chillat.. dansat... atit. Och ska pa dans ikvall ocksa. En dans som ska hallas utomhus i "the little circle". Vi far val se hur det blir :) Jag har svinont i axeln nar jag ror pa den. Alltsa, halften ar nog traningsvark, och resten strackning. Stortskon kombination om jag far saga det sjalv. 


BARA SA ATT NI VET RINGDE JAG TILL VAR SURFLARARE OCH VI SKA SURFA IMORN OM HAN FAR TAG I SURFBRADOR AT OSS BADA!! MHM! Precis. Perfekt tajming, min axel ar ur funktion :D Men det ar iof bar KANSKE. Vi far se... 

Ovido - Quiz & Flashcards