Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Lina - 6 januari 2008 06:10

KUL att ni kommenterar. Verkligen. Harry, jag vet faktiskt inte vilka som bor i de husen. :)


Igar var vi ju pa dansen, och det var heeeelt ok. Bade jag och linnea dansade swing med en snubbe och det var kul haha... Men vi shakade mest :D Vi gomde oss aven for hajen. Ska se om vi kan fixa fram en bild pa honom.


Idag stressade vi som vanligt i oss frukosten, at iof pa 7 minuter istallet for tre, och det var nice. Forst besokte vi en utkiksplats som hette... precis... det minns jag inte. Och det var val, ja, en utkiksplats. Roligare an sa blev det inte. Efter det drog vi till en jattemarknad och handlade en del... hehe. Jag kopte 4 bikinioverdelar, med matchande shorts och trosor. Sen ett par extra shorts. Nar vi tittade pa badkladerna skulle jag kopa ett badlinne och underdel, sa att jag kan ha det nar man ska bada med alla kyrkisar, jag hade fel storlek, sa hon som jobbade dar gav mig ratt. Nar vi kom hem markte jag att jag da istallet fatt bara en bikinioverdel, fast med matchande kjol som underdel?? Vardelost. Panik. Det var ju det viktigaste jag skulle kopa. Aja. Jag kopte aven en fin "silver"ring :D Det basta med hela marknaden var att de inte sa ETT ljud om man int fragade! INGEN drog i en eller sa att man skulle komma och kolla i just deras stand. Bara darfor ville man kopa allt man sag.


Vi akte sen till Pearl Harbor vilket faktiskt var lite haftigt. Jobbig stamning dock, usch, vi gick forst pa ett litet museum, laste brev fran soldater och brev som skickats hem till foraldrar dar det stod att deras soner omkommit.. kollade pa bilder osv. Jobbigt. Sen sag vi en dokumentarfilm som ocksa var intressant. Dock vinklad. Amerikanskt var det. Personligen tycker jag saklart att det var minst lika synd om de japanska soldaterna som de amerikanska. Vi tog en battur ut till the U.S.S Arizona Memorial och tittade pa just det fartyget som lag under. Man kunde aven dar se namnen pa de som dott 7:e december 1941.


Ni kommer aven se en bild pa vara kara vanner Sean och Chris. Dem gillar vi hehe. Robbie ar en annan skon snubbe vi traffat som vi snart ska spela pingis med :)


Vi akte sen till Wal Mart och handlade lite. At mat. Sen blev det stopp pa ett glasstalle. Sen kilade vi hem. Ratt kul dag :) Det har varit jattevarmt och soligt periodvis, men aven regnskvattar. Nu blire maaaaat!

Ovido - Quiz & Flashcards