Alla inlägg den 10 januari 2008

Av Lina - 10 januari 2008 22:38

Under kvallsshowen ville jag nastan sova lite forsta halvan. Men sen var det grymt! Jag och Linnea ville ju jobba som dansare pa pcc, alltsa, haha. Jojo. Visst visst. Latt som en platt. PCC ar ju bara storsta turistattraktionen pa hela Hawaii, sa de som dansar dar ar ju i samma klass som vi ungefar... + att varje dans representerar nan av de polynesiska oarna, och det ar ju dar jag har mina dansarskills.


Nagon som skulle alskat showen igar skulle val vara Bjorne! Det var massa kralliga, polynesiska grabbar i sma klader som dansade runt och trixade med eld och grejer osv., osv. DU HADE ALSKAT DET! Pearl Harbor hade nog ocksa varit lite din grej skulle jag tro...


Efter showen sag vi filmen Pearl Harbor. Eller. 1.5 timmar av den. Hemsk film. Alltsa. Usch. Att allt ska vara sa jobbigt. Kanns skumt att se den nar man faktiskt ar har liksom.


Igar var forsta dagen i skolan. Jag hade mormonsboklektion pa morgonen, och skulle haft en annan, och sen skulle jag valja mellan dem och blabla, fast jag gick pa fel forst, sa da fanns bara samma efter det och ja. Lite strul. Men ingen fara. Spelar ingen storre roll. Efter det hade jag tennis :D, vi fick bara vara skap och vart racket, for att lararen inte var dar. Men anda! Grymt kul. Och sa maste man spela i skolans outfit. Sa det far man springa och hamta innan varje lektion. Sen hade jag "developmental psychology" som uppenbarligen var en akta serios kurs. Tjenare. Far se om jag hanger med... allt ar ju pa engelska! Men men. Det ska nog ga bra. Sen hade jag engelska. Och da var Nate pa samma lektion som jag! Nate ar sjukt rolig. Sa det kan bli lite jobbigt.. jag ska forsoka att inte prata med honom for mycket under lektionstid. Det jobbiga ar att han inte tror att han kommer klara kursen, hur i hela varlden ska da jag gora det? haha. Jag ska kampa. For sjutton! Sen var dagen slut. Jag fixade med social security number.. sen snackade jag med trumlararen pa skolan. Som sa att jag kan ta en trumklass, men den passar inte in i mitt schema.. sa ska snacka med honom igen. Han berattade iaf att jag kan komma och spela pa trumsetet nar jag vill, dvs om de inte har lektion. UNDERBART!!


Pa kvallen spelade jag, Linnea och Chris tennis. Innan stadade vi vart rum, och jag skakade mina lakan och strackte muskeln pa nat knasigt satt. Sa i slutet av tennisspelandet var jag inte med. Det gjorde ont. Det ar axeln som ar lurig. Vi var pa nat mote... sen sag vi lite till pa Pearl Harbor. Men ar inte fardiga an haha.


I morse 07.00 hade jag badminton! Precis. Oseriost tankte jag. Men tydligen inte. Det forsta tranaren sa var att kursen ar till for att vi ska lara oss hur man lar andra att spela. Alltsa ska vi redan kunna allt inom badminton. Kan man inte sjalv kan man ju inte lara ut det. Jag har spelat lite i skolan och sa, och ar inte helt kass. Men jag vet ju inte HUR man SKA spela. Vi spelade i en timme, han klagade pa det mesta jag gjorde :P Jag har tillexempel haft fel grepp anda tills nu, och jag avskyr nar de ska komma och pilla pa greppet, for det kanns avigt att spela annorlunda. Men jag har bestamt mig for att inte misslyckas totalt med den har kursen, alltsa ska jag lyssna pa vad han sager, hehe. Han kommer aven spela matcher mot var och en av oss och sedan bedoma hur vi spelar och satta betyg pa matchen. Mhm. KUL. Det tycker jag iof hehe. Jattekul faktiskt. Bara det att efter lektionen kunde jag inte rora armen ens. Sa nu ar jag lite handikappad. Alltsa ska jag se till att ta det lite lugnt nagra dagar framover.


Nu ska jag snart ata lunch. Sen ska jag och Linnea pa var danskurs! Modern dans ar det vi ska dansa. Jag har aldrig dansat modernt. Sa vi far se hur det gar! Jag kommer med en full rapport om schemat lite senare, vilka kurser jag tar och sa, for det ar fortfarande inte helt fardigfixat :)


Sjukt harligt att vara har. Men klart man saknar Groth lite ocksa, om man verkligen forsoker tanka efter... och minns hur det var att sitta och skriva ut band at Fredrik pa kontoret! :D Personerna saknar jag saklart lite pa riktigt...

Ovido - Quiz & Flashcards