Direktlänk till inlägg 20 januari 2008

Aventyr i LOST!

Av Lina - 20 januari 2008 06:59

Efter tre timmars dansovning och en timmes tennis blev klockan 21. Eftersom vi inte har nagon mobiltelefon, och inte kan ringa nagra nummer fran var telefon pa rummet, sa var det lite svart for oss att hitta planer for kvallen. Vi var lite besvikna. Det var trots allt FREDAG.

Med bestamda steg gick vi mot Foodland for att skaffa kakor. Innan vi ens hunnit komma utanfor campus gar vi forbi tre snubbar vi aldrig forr pratat med. De halsar och fragar om vi har na planer for kvallen. "Kopa kakor" svarar vi alldeles jatteglatt. Vi gjorde aven klart for dem att vi inte ville dela vara kakor med dem. Vi ar fattiga och behover sjalva ata det vi kan rafsa at oss :D. De berattade iaf att de skulle aka och overnatta pa en strand med lite polare, och kort sagt slutade det med att vi hangde pa. Vi hamtade linsvatska, varmare klader och filt.

Val framme vid stranden borjade det OSREGNA! Och har snackar vi Hawaiiregn, alltsa inget litet regn. Vi akte at andra hallet istallet sa att vi skulle komma bort fran regnet, vilket vi aven lyckades med. Det blev en annan strand helt enkelt. TUR var det! For nar vi kliver ur bilen fragar de om vi sett Jurassic Park eller tv-serien Lost, a det hade vi ju. "Lite scener fran Jurassic Park spelades in i skogen har bakom, fast vi ska hitat, dar delar av Lost spelades in. Vi kan visa traden de gommer sig i nar isbjornen kommer och blabla, och traden planet kraschar i osv.. Stranden vi ska vara pa ar stranden nar Kate..." ALLTSA! Vi var liksom i LOST! Haha. Precis urtufft. Linnea svingade sig lite i lost-lianerna och ja, det var kul. Tufft att se manen lysa genom traden nar vi gick genom skogen.. kandes aven lite som att vara i Sagan om ringen tyckte vi. Iaf...

Vi chillade pa stranden, spelade gitarr, gjorde brasa... kakade kakor (det var med kakorna de overtalade oss att hanga pa :D). Sa sjukt harlig stamning. Efter ett tag var vi ett gang som tog lite ficklampor och sprang langs stranden och fangade krabbor. Haha. De var tokigt snabba! De sma hade vi race med, de storre stekte vi i brasan och AT! Haha, det var GOTT. Mhm. Senare blev det till att sova och vi klamde ihop oss pa en pressaning. Jag sov inte manga blundar den natten, sanden var ju hard! Men det var grymt kul och varsta upplevelsen. Vi "vaknade" 06.00 av regndroppar i nyllena... det borjade osregna igen, sa alla plockade snabbt ihop sakerna och kutade till bilarna.

Horrni. Det var typ det basta vi vart med om. Jag och Linnea var totalt supernojda!

Efter frukost blev det strand... lite smakallt var det, och vi sov mest (nu gick det minsann bra att sova pa stranden). Sen var det lunch, och efter det mera strand. Vi ar grymma pa "beach ball" nu for tiden! Vi spelade i over tva timmar. Precis. Later kanske trakigt. Men det var det minsann inte :D. Vi at nyss middag, har stadat lite... och snart ska vi pa basketmatch igen. Vi skulle surfat idag, men jag och linnea pallade inte... sa vi ska formodligen gora det pa mandag istallet. Da ar vi namligen lediga!

Forsta bilden dar ar pa mig och Nate. Det var sa "speciellt" nar han antligen fick en kram av mig och Linnea, sa vi var tvungna att foreviga det med en bild tyckte han. Han ser lite missnojd ut tycker jag, men Linnea ville han minsann aldrig slappa :P

lonka

20 januari 2008 20:42

COOOOOLT att vara på LOST stranden !!!!Du var ju nästan Kate fast snyggare.
Det låter sååååå roligt och jag vill oxå vara där........,men en kort 35 ja lina snart 35 årig tjej(våga inte säga tant) vill ju ni inte ha som är i vägen över allt.JAJA
ha det så bra och kram på dig.
Veronica

Mor o Far

20 januari 2008 22:55

Hej!!

Kul att läsa och jättekul med bilder. Tre okända killar frågar om ni vill hänga med och sova på stranden, JAVISST så gärna så!! Vi är inte ett dugg oroliga ....

Nåväl, du är en stor flicka och vi litar på att du vet vad du gör.

Kul att ni har det underbart, har ju inte hängt med i Lost men fattar att det är en stor grej att vara på DEN stranden, är inte tredje killen från vänster på sista bilden ett av odjuren från Lost? visste du inte att Lost är en realitysåpa, ni är de nya deltagarna.

Daniel och My är hemma från Thailand, dom är bruna och hade massor av foton att visa, har haft en bra resa med mycket sol, bad och dessutom provdyk som dom tyckte var toppen.

Träffade Anja och Rolf i lördags (Christoffer o Johanna har ju kommit hem från Kina), Anja var jättenyfiken, frågade hur det går och ville gärna läsa din blogg, tog din adress (muntligt, får se om hon kommer ihåg) och sade att hon skulle kolla hur du har det.

Vi har lagt in Skype men måste fixa headset då mammas laptop inte har någon mikrofon, återkommer om det!

Vi har det bra fast vi saknar dig.

Massor med kramar från hela familjen!

Mamsen o Papsen

Emelina

21 januari 2008 13:41

Galningar!!! verkar galet kul men ni följer väl inte med vilka galningar som helst och sover på stränder med va....sköt om dig!

NINJA!

23 januari 2008 12:54

Yo yo yo ! Baby siss!

Varför chillade ni galet på lots stranden utan att faktiskt bli filmade av LOST crewn?? Fatta! Ni hade ju kunnat vara några nya karaktärer eller nåt??! Jag måste erkänna, även om det inte är sant, så är jag lite avis... skulle betala stora summor pengar för att vara på den stranden... STORA! Hursom helst.. det är inte det viktiga.. asså riktigt stora summor...

Låter som om att ni har det hur keeeuwl som helst! Jag vill också gå på basketmatcher som kths lag spelar... bara att då är det INGEn där... tror inte ens kth har ett lag.. Sverige e lame!

Vi och parah är med i emergenza festivalen, typ en random tävling, hatar tävlingar! Hur som helst så gick parah vidare i söndags! På en delad tredje plats med tre andra band. Så vi är glada! Igår gick vi vidare på en andra plats, och förhoppningsvis får vi spela med parah i semifinalen! Ska bli grymt isånnafall!

Ah, attbropå grymt... LOST BÖRJAR DEN 31 JANUARI!!!!! det kommer bli grymt... tänk om man ser er.. skulle vara fett!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

´Bror

23 januari 2008 13:04

hahahahaha, var bara tvungen att länka sajten som har varit min förebild de senaste 5 åren!!!!! Kolla in lina, o njut!