Direktlänk till inlägg 28 januari 2008

Svett, blod, men inga tarar.

Av Lina - 28 januari 2008 07:46

Vi agde dansgolvet i fredags... som vanligt... :P Ne, men det var kul. Inte alls lika kul som nar det var dans i "the little circle" men det var kul. Storsta skillnaden var val att det inte var lika bra musik.


I lordags formiddag pluggade vi faktiskt! Tro det eller ej. Jag har en fet uppsats som jag ska lamna in imorn, och jag hade inte ens borjat. Jag satt hela formiddagen och forsokte bestamma vilken av texterna jag skulle skriva om och vad jag skulle ha for "tes" och blabla... Sa jag borjade aldrig skriva. Skrev dock hela uppsatsen idag under sakramentsmotet, sa det loste sig :P


Efter pluggandet borjade vi moblera om i vart rum. Men nar alla mobler stod huller om buller, och vi var for trotta for att fortsatta sa ringde vi Mike istallet, och tog en tripp till en strand. Nar vi kom till stranden bestamde vi oss for att ga ut till "Goat Island". Man kan simma over, men vagorna sveper nog bort en lite, sa vi gick over korallrevet istallet, som ar ett ratt vanligt aventyr for folket har. Saken var att man da alltid har skor pa sig, for att, ja, det ar inte jattesvart att rakna ut att man behover skor for att ga pa korallrev. Vi hade inga skor, men vi gick anda. Det var tokigt kul. Vi tumlade runt bland vagorna och skar upp fotterna. Saken ar den, att precis dar man tar sig over ar det grundare an overallt annars, vilket resulterar i att vagorna mots, alltsa, det kommer vagor fran bada hallen, sa det blir extra lurigt att ga dar. Extra roligt! :D Det tog typ 20 minuter att ta sig ut till on. Pa on chillade vi galet. Varsta coola stallet. Det fanns tva sma sandstrander och sen naturreservat... och "korallberg". Det var som korall fast ovanfor vattnet. Delar av on sag ut precis som Mordor i Sagan om ringen :D Vagorna dar ute var jattestora! Verkligen jattesynd att vi inte hade kamera, men inte det lattaste att ta sig ut dit utan att kameran blir blot.

Vi hittade aven en skoldpadda som lag pa stranden. Den var jattestor! Fast den var doende, sa det var ju mest synd om den, och lite halvackligt. Kul anda att ha sett en skoldpadda. Linnea hittade massa snackor... vi spelade aven paddle ball... och ja. Sen efter nan timme "gick" vi tillbaka. Val hemma tvattade vi vara sar och gick sen haltandes till middagen.


Mobleringen av rummet fortsatte sedan. Moblerna ar sa sjukt tunga! Vi ville flytta pa typ allt, och alltsa.. det var ju varsta traningspasset! Det roliga var att vi anstrangde oss som aldrig forr for att Linnea ville att hennes sang skulle sta pa ett speciellt satt. Hon ville att sangens ena ande skulle vara at ett visst hall, bara for att ena gaveln var hogre an den andra. Vi var alltsa tvungna att flytta pa precis allt bara for att kunna snurra pa sangen. Vi skrapade till och med sonder vaggen lite, for att det fattades nagra centimeter, men ingen storre skada skedd. Vi tackte skramorna med saker. Syns inte, finns inte. Nar vi val var klara och utmattade satte sig Linnea pa sangen och insag att det fanns en anledning till att sangen forut hade statt med gaveln at andra hallet. Det finns lador som man drar ut ur sangen, och ja... De dar ladorna ar numer riktade in mot vaggen, sa vi skulle behova flytta pa allt igen, och forsoka snurra runt sangen. Hahahaha... vi holl ju pa att do... helt sinnessjukt. Hur blond far man ens bli? Kara hjartanes. Men jag antar att man maste ha varit dar for att forsta hur roligt det verkligen var! Vi har inte fixat med sangen an... men vi ska. Vi ska.


Pa kvallen kilade vi och hyrde en film med Robbie, som vi sag i hans bil pa hans laptop. Vi sag "Meet the Robinssons". Horrni. Detta ar bland det roligaste jag sett. Helt klart en fantastisk Disney-film jag kan rekommendera.


I morse akte vi och at frukost hemma hos 4 flickor vi lart kanna, eller snarare haller pa och lara kanna. Vi akte dit med Robbie. Tjejerna stod och lagade pannkakor nar vi kom. Choklad-, banan- och blabarspannkakor var det som serverades. Vi var val 14 pers som var dar och kakade. Precis jattemysigt.


Idag dog varldens mysigaste, sotaste lilla man. Gordon B. Hinckley. Helt arligt kan jag saga att jag ar glad for hans skull. Fast samtidigt kanns det skumt utan honom. Jag kommer iaf minnas honom som klockren.


Vad det galler bilderna sa ar jag ledsen att de ar sa trista. Hade ju vart kul med bilder fran dansen eller fran utflykten pa geton, men vi springer ju inte runt med kameran tillrackligt. Ni far noja er med vart otroligt mysiga rum.



 
 
Ingen bild

Pappa

28 januari 2008 08:52

Lådorna mot väggen .... HAAAAHAHAHAHAHAAAAA! Otroligt!! Det är bra att ni håller er sysselsatta. det var du själv som sade något om blondiner, jag vågar inte ...

Nåväl, verkar soma tt ni kommit igång med skolan, verkar bra. Köp ett par bra stranskor, tråkigt att skära sönder sig på korallerna, låter annars som att getön är ett mysigt ställe.

Fick dina nyheter om Presiden Hinckley i morse, känns konstigt och tomt men kommer att bli bra med Monson. Nyheterna går blixtsnabbt genom kyrkans grapevine, hade redan hört det från två andra håll innan jag kom till jobbet men du var först.

Allt är bra, var kallt i natt så vem vet, nu kanske äntligen vintern kommer. Annya och Rolf var hemma och åt middag hos oss i lördags, vi pratade en del om dig och om Emil på hans äventyr. Det var trevligt, dom hälsar naturligtvis till dig.

Ha det underbart!

Kramar från Pappsen


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 april 2010 15:55

MEN TJA!! Jag har inte loggat in på min blogg på  drygt ett år, för det finns väl ingen anledning eftersom jag inte uppdaterar den längre. Men så kom jag på att det kan ju vara trevligt att kolla till den lite och jag blev förvånad över hur många som...

Av Lina - 10 januari 2009 13:53

Fredag den 19:e december landade vi på Arlanda. Flygresan hade gått galant. Vi möttes på flygplatsen av vänner och familj och även då blev det mycket tårar. Det var glädje blandat med stor sorg. Vi insåg väl då båda att vår resa var slut och att vi n...

Av Lina - 10 januari 2009 13:30

Sista tiden på Hawaii var fantastisk. Sista veckorna blev fyllda med en del drama och lite oväntade vändningar i både väder och annat, samt att det låg en hel del stress över oss då vi visste att vår tid höll på att rinna ut. Sen tog pluggande till v...

Av Lina - 17 december 2008 02:40

ANTLIGEN var sista dagen kommen av evigt pluggande! Den har terminen har varit helt galen for lina som har spenderat mycket tid i biblioteket och inte alls tillrackligt med tid pa stranden. Jag var sa taggad over att ga upp och ta mitt sista final ex...

Av Lina - 16 december 2008 03:47

Linnea och jag sag AVA i fredags och det var GRYMT. De spelade pa Pipeline Cafe och vi dansade som galningar. Jag maste erkanna att vi i princip sag hoga ut nar vi dansade runt, och det trodde alla runt omkring ocksa haha. Vi var de ENDA som dansade/...

Ovido - Quiz & Flashcards