Direktlänk till inlägg 31 januari 2008

"Det har ar inget laksar"

Av Lina - 31 januari 2008 06:31

Da var det dags igen! Garreth kom akandes pa Gabes motorcykel och vackte mig dar jag lag och halvsov i solen i graset utanfor var hale. Gabe kom en minut efter med bilen. Vi skulle plocka upp en polare till Gabe och Garreths syster, sen alla surfbrador. Efter det skulle vi kila till Castles och surfa! Tydligen ett mycket bra nyborjarstalle med ytterst lite rev. Jag var taggad som aldrig forr! Linnea lite mindre taggad for att hon fortfarande har ont i sina fotter efter var lilla utflykt till geton. Jag har ont i ena foten, men det ar inte sa farligt. Linnea akte bak pa motorcykeln med Garreth de tva forsta bitarna. Sen fick jag ocksa aka med! Haha, det var kul. Inte jattebra kanske att aka i badklader utan hjalm kanske... men Garreth ar ju trots allt samma snubbe som raddade mig nar vi skateade, sa jag kan ju inte forlora fortroendet for honom hux flux utan anledning. Vi chillade lite i en surfaffar dar de plockade upp en brada.


Det regnade och blaste ratt mycket nar vi val klev ur bilen framme vid stranden. Vi kilade ner med vara brador till vattnet och var precis superredo att borja. Innan vi hoppade i var vi tvungna att bevisa att vi visste hur man skulle sta pa bradan osv. Vi ovade aven lite pa hur man skulle komma upp staendes. Direkt nar vi gick ner i vattnet kom SOLEN. Det var supervarmt och harligt. A sicket blatt vatten! Underbart! Plus att det ar varldens basta kansla att chilla runt pa en surfbrada. Det var jattestromt sa det var sjukt jobbigt att halla sig kvar pa det stallet dar vagorna "break", och det var svart att fanga vagorna. Det ar ju helt klart det som ar svarast... eller, hittills haha. Att ens komma med vagen, for nar man ser vagen komma sa maste man hinna vanda och borja paddla innan det ar forsent. Jag fick val kanske 3 vagor helt ordentligt, och vi var ute i tva timmar! Precis. Inte sa latt nej. Men det var typ det haftigaste jag vart med om, nar man verkligen akte med vagen. Da var jag dock alldeles for glad och fick hjarnslapp, sa jag stallde mig aldrig upp ordentligt haha. Nar vi val bestamde oss for att aka tillbaka och kom in till stranden borjade det regna. Och det var sa harligt, for dar stod vi och duschade (i duschar pa stranden) i osregnet! Tihi. 


Vi kom tillbaka i perfekt tid till middagen. Vi kakade snabbt middag och sen kilade vi faktiskt till templet. Det var forsta gangen vi var i templet har pa Hawaii. Ja.. vad ska jag saga. Grymt. Fint tempel.


Efter detta gick vi till japanesklubben, och den har gangen fick vi lara oss det japanska alfabetet "hiragana"! Fattar ni eller! Hoho! Vi fick lara oss hur man skulle skriva varje tecken, och ja... haha. Det var kul! 


Sen var det dags for danstraning... SENT. Vi var trotta men gick anda. Val hemma klockan 00.20 kom vi pa att vi hade lite laxor att gora ocksa... men det fick vanta. Vi sov.


Idag skrev jag klart min uppsats under mitt "tva-timmars-hal" som jag har varje mandag och onsdag mellan lektionerna. Jag skulle egentligen under den tiden aven last andra kapitlet i tennisboken, men det hindes inte. Tennisen va kuuuul. Polynesian drums va kuuuul! Engelskan va sa kul som det kan bli antar jag. Idag har jag bara pluggat. Tro det eller ej. Sitter i biblioteket nu faktiskt. Har en hel del att gora. 


I mandags forresten sa tittade vi pa en film efter skolan. Den va kass. The heartbreak kid eller nat hette den. Vi skulle sen ga och lamna tillbaka den, da vi stotte pa Brennan, Linneas favoritalskling, som sa att vi fick lana hans bil om vi ville. Det slutade med att Linnea korde, jag satt bredvid fram och Brennan dar bak hehe. Han vagade inte slappa ivag oss sjalva...  


Gott folk. I'm in paradise.

 
 
Ingen bild

mamsen

31 januari 2008 14:16

Hej lilla gumman och Linnea!
Hur är det med era fötter, ni har väl koll så att det inte blir inflammerat.Kul att ni äntligen har fått surfa på riktigt.Jag förstår att du Lina var väldigt taggad, och blir lite orolig när Linnea har ont. Ni måste vara noga med småsår,ja sår överhuvudtaget. Har ni ingen som kan titta på det på skolan?Eller är det stora sår så är det ännu värre. Ha gärna kul MED FÖRSTÅND: Vi firade Joel och Sebastian i går. Danne o MY, farmor och farfar var här.
My och Daniel vill vara med när vi skypar till er.Vi funderar på om söndag kväll är bra. Då är det morgon för er. Skriv gärna en tid.Saknar dig Lina. Kan du skicka din email adress. Jag blev så glad att ni varit i templet. Kan tänka mig att det var fint .Det är ju en speciell plats. Tag hand om er. Pussar o kramar mamma.

 
Ingen bild

Lina

1 februari 2008 03:24

Lilla mamma... du har min mailadress!

 
Ingen bild

Micke

1 februari 2008 11:24

Jag blir lite avudsjuk av att läsa allt skoj ni gör.. men jag tror jag har hittat lösningen för att bota min avudsjuka! http://www.youtube.com/watch?v=E9_amg-Aos4&feature=related

// Micke o karin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 april 2010 15:55

MEN TJA!! Jag har inte loggat in på min blogg på  drygt ett år, för det finns väl ingen anledning eftersom jag inte uppdaterar den längre. Men så kom jag på att det kan ju vara trevligt att kolla till den lite och jag blev förvånad över hur många som...

Av Lina - 10 januari 2009 13:53

Fredag den 19:e december landade vi på Arlanda. Flygresan hade gått galant. Vi möttes på flygplatsen av vänner och familj och även då blev det mycket tårar. Det var glädje blandat med stor sorg. Vi insåg väl då båda att vår resa var slut och att vi n...

Av Lina - 10 januari 2009 13:30

Sista tiden på Hawaii var fantastisk. Sista veckorna blev fyllda med en del drama och lite oväntade vändningar i både väder och annat, samt att det låg en hel del stress över oss då vi visste att vår tid höll på att rinna ut. Sen tog pluggande till v...

Av Lina - 17 december 2008 02:40

ANTLIGEN var sista dagen kommen av evigt pluggande! Den har terminen har varit helt galen for lina som har spenderat mycket tid i biblioteket och inte alls tillrackligt med tid pa stranden. Jag var sa taggad over att ga upp och ta mitt sista final ex...

Av Lina - 16 december 2008 03:47

Linnea och jag sag AVA i fredags och det var GRYMT. De spelade pa Pipeline Cafe och vi dansade som galningar. Jag maste erkanna att vi i princip sag hoga ut nar vi dansade runt, och det trodde alla runt omkring ocksa haha. Vi var de ENDA som dansade/...

Ovido - Quiz & Flashcards